Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowe BMW X5 – nabrało klasy

Producent z Monachium zaprezentował czwartą generację swojego SUV-a klasy wyższej. Pod względem stylistyki zdecydowano się na ewolucję. Znacznie więcej zmian zaszło w technice pojazdu.

Po zaledwie 5 latach od premiery poprzednika Bawarczycy zdecydowali się przedstawić kolejne wcielenie swojego bestsellera. Tradycyjnie już dla BMW, postawiono na zaawansowane technologie oraz świetne właściwości jezdne.

Coś nowego

Choć pod względem designu nie zdecydowano się na rewolucję, sylwetce nowego X5 nie sposób odmówić lekkości i elegancji. Nie oznacza to jednak, że w stylistyce dużego SUV-a zabrakło nowych rozwiązań. Na uwagę zasługują zwłaszcza ogromne nerki grilla, które połączono w jedną całość. Podobnie ma wyglądać grill topowego SUV-a X7, którego premierę także zaplanowano na ten rok.

Ciekawie prezentują się też wloty powietrza w przednich błotnikach oraz wielkie końcówki układu wydechowego, wkomponowane w tylny zderzak. Nietypowo, jak na BMW, prezentują się tylne lampy X5, które przypominają nieco … Jeepa Grand Cherokee.

Fot. netcarshow.com

Samochód oparto na nowej platformie CLAR, którą dzieli m.in. z seriami 7 oraz 5. Auto urosło o blisko 4 cm (mierzy teraz 4,92 m długości), a jego szerokość wzrosła aż o 6 cm (do 2 m). Jest przy tym niższe o 2 cm (1,75 m wysokości) i ma o 4 cm większy rozstaw osi (2,98 m). Bagażnik liczy 645 l pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy nawet 1860 l.

Półka premium

Kabina nowego X5 nabrała klasy. Kokpit prezentuje się świetnie, zarówno pod względem ergonomii, jak i jakości użytych materiałów. Sam projekt deski rozdzielczej wygląda elegancko i nowocześnie, nawiązując tym samym do najnowszej serii 5. Wśród nowości pojawiły się m.in. cyfrowe zegary, wyświetlane na 12,3-calowym ekranie. Taki sam rozmiar ma wyświetlacz multimediów. Opcjonalnie kabina będzie mogła pomieścić 7 pasażerów.

Fot. netcarshow.com

Tradycyjnie dla BMW, lista dodatków jest bardzo obfita i obejmuje m.in. duże okno dachowe, dwa dotykowe ekrany dla pasażerów drugiego rzędu (10,2 cala), wyświetlacz head-up czy system audio Bowers&Wilkins z 20 głośnikami.

Ponadto do wyboru będą dwa pakiety stylistyczne – xLine oraz M Sport. Pierwszy z nich poznamy po satynowych dodatkach, m.in. listwach, obramowaniu okien czy relingach. Drugi otrzyma czarne dodatki, 20-calowe felgi i sportowy układ wydechowy.

Jeszcze diesle nie zginęły

Początkowo na rynku europejskim nowe X5 dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru – dwoma dieslami i jednym benzynowym. Wszystkie jednostki standardowo otrzymają napęd 4×4 xDrive z blokadą tylnego dyferencjału oraz 8-biegową skrzynię automatyczną.

Motor benzynowy ma pojemnośc 3 l, turbodoładowanie i wytwarza 340 KM oraz 450 Nm. Zapewni on X5 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,5 s i prędkość maksymalną na poziomie 243 km/h.

Fot. netcarshow.com

Słabszy z silników wysokoprężnych rozwija 265 KM i 620 Nm. X5 z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do 230 km/h. Mocniejszy diesel także ma 3 l pojemności, ale dzięki aż 4 turbosprężarkom legitymuje się mocą na poziomie aż 400 KM i momentem obrotowym o wartości 760 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i rozwija 250 km/h.

W standardzie X5 wyposażono w aktywne amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. W opcji znajdziemy także pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 8 cm oraz układ Adaptative M z aktywnymi stabilizatorami.

Nowe BMW X5 trafi na rynek w listopadzie bieżącego roku. Jak widać, Bawarczycy nadal mocno wierzą w korzyści płynące ze stosowania silników wysokoprężnych. Najważniejsze jednak jest to, że auto stało się jeszcze bardziej premium.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama