Connect with us

Genesis GV80 – nowy SUV na Europę

Po kilku latach nieobecności nazwa “Genesis” powróci do Europy. W ekspansji na Starym Kontynencie ma pomóc nowy duży SUV GV80, rywal m.in. BMW X5, który zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Opublikowano

w dniu

Genesis GV80
Fot. genesis.com / Genesis GV80

Jeszcze kilka lat temu nazwa “Genesis” towarzyszyła dwóm modelom Hyundaia oferowanym w Europie, w tym także w Polsce. Były to średniej wielkości coupe – Genesis Coupe oraz limuzyna klasy średniej wyższej – Genesis. Odkąd w 2015 r. wydzielono osobną markę, Genesis zniknął z Europy. Wraz z premierą nowego SUV-a klasy wyższej – GV80 – są duże szanse na powrót do Europy.

Premiera Genesisa GV80 w Korei Południowej odbędzie się na już niebawem – niektóre źródła podają, że będzie ona miała miejsce jeszcze w styczniu. W kwietniu samochód zadebiutuje w USA na salonie w Nowym Jorku. Nowego SUV-a być może zobaczymy także podczas odbywających się w marcu targów w Genewie.

Genesis GV80 – południowokoreańska elegancja

Koreańczycy ujawnili kilka zdjęć GV80, na których widać m.in. stylistykę nadwozia i wnętrza. Design pojazdu przypomina niedawno zmodernizowaną limuzynę G90. Elegancka i dynamiczna sylwetka w połączeniu z wielkim grillem i minimalistycznymi LED-owymi reflektorami sprawiają, że samochód przyciąga uwagę. Za projekt Genesisa GV80 odpowiada Luc Donckerwolke, który odpowiada m.in. za Audi R8, Bentley’a Flying Spur, Lamborghini Gallardo czy Hyundaia Konę.

Genesis GV80 - wnętrze

Fot. genesis.com / Genesis GV80

Masywna sylwetka GV80 kontrastuje z minimalistycznym wnętrzem. Design kokpitu pasuje do modelu marki premium, a uroku dodają “smaczki” stylistyczne w postaci wysuwanego pokrętła od skrzyni biegów (niczym w Jaguarze), biegnących przez całą szerokość deski rozdzielczej wąskie kratki nawiewów, drewniane wstawki na tunelu środkowym czy charakterystyczna dwuramienna kierownica. Jak przystało na nowoczesny pojazd, kabinę zdominowały dwa duże ekrany, jednak pozostawiono także kilka przycisków m.in. od obsługi klimatyzacji.

Ma szansę na sukces w Europie?

Samochód dzieli platformę z pozostałymi modelami koreańskiego producenta. Oznacza to, że GV80 w standardzie otrzyma napęd na tylną oś, a 4×4 znajdzie się na liście opcji. Samochód oferowany będzie w wersjach z dwoma i trzema rzędami siedzeń.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że pod maską koreańskiego SUV-a znajdzie się także turbodiesel V6 o pojemności 3 litrów, oferujący 278 KM i 589 Nm. Oprócz tego ofertę zasilą turbodoładowane jednostki benzynowe o pojemności 2,5 i 3,5 l i mocy odpowiednio 304 i 375 KM. Mocniejsza z nich zapewni dużemu SUV-owi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 5,7 s.

Genesis GV80

Fot. genesis.com / Genesis GV80

Czy Genesis podbije serca Europejczyków? Ciężko powiedzieć, choć wydaje się, że może mieć na to większe szanse niż opuszczające właśnie Europę Infiniti. Przekonamy się o tym zapewne w ciągu najbliższych kilku lat.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama