Ford Focus Mk2 (2004-2010)
Żarówki Ford Focus MK2 są popularnym tematem wyszukiwania polskich internautów, a ten tekst może pomóc wielu z nich.
Druga generacja kompaktowego Forda zadebiutowała w 2004 roku podczas targów w Paryżu jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. W 2005 roku zadebiutowały wersje sedan oraz sportowa ST a w 2006 roku CC – Coupe Cabrio z hardtopem zaprojektowane przez Pininfarinę. W porównaniu do poprzednika Focus Mk2 otrzymał nowocześniejsze jednostki napędowe oraz poprawiono wnętrze i przestronność.
Stylistyka w pewnym stopniu nawiązywała do poprzednika, przynajmniej do czasu liftingu w 2008 roku, kiedy to auto otrzymało nowy przedni pas w stylu Kinetic Design z nowymi reflektorami i zmienionym zderzakiem. Bogata gama jednostek napędowych obejmuje 7 benzyniaków o pojemnościach od 1.4 do 2.5 l i mocy od 80 do 350 KM (w topowym RS500) oraz 3 turbodiesle o pojemnościach 1.6, 1.8 i 2 litrów i mocach od 90 do 136 KM. Tylko 1.8 TDCI to konstrukcja Forda, pozostałe diesle pochodzą od PSA. Focus ceniony jest za świetne prowadzenie oraz dosyć niskie koszty eksploatacji.
Awarie
Focus Mk2 nie należy do zbytnio awaryjnych aut, jednak ma on pewne bolączki. Na szczęście większość usterek można dosyć łatwo i tanio usunąć, a części zamiennych jest sporo i nie są one drogie. Silniki benzynowe okazują się trwałe podobnie jak turbodiesle od PSA. Oczywiście trzeba liczyć się z awariami wtryskiwaczy w kół dwumasowych oraz zacieraniem się turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, jednak to typowe dla diesli z większym przebiegiem. Najczęściej zawodzi natomiast Fordowski 1.8 TDCi.
Jedną z najpoważniejszych usterek Focusa Mk2 jest uszkodzenie stosowanej tylko w dieslach pompy elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego. Zawodna bywa także elektronika – na porządku dziennym są problemy z uchylaniem szyb czy sterowaniem lusterek. Niekiedy zawodzi też moduł komfortu. Po wnętrzu dosyć szybko widać ślady zużycia. W porównaniu do poprzednika producent poprawił zabezpieczenie antykorozyjne, jednak nadal rdza stanowi problem w Focusach. Najczęściej pojawia się ona na błotnikach (zwłaszcza przednich), dolnych rantach drzwi, klapie bagażnika, elementach podwozia czy w okolicach lusterek.
Ford Focus Mk2 – wymiana żarówek
Wymiana żarówek w samochodach amerykańskiej marki jest zdecydowanie łatwiejsza, niż np. w Renault, które słynie z trudnego dostępu do reflektorów. Jeśli jednak nie chcecie robić tego regularnie, warto zainwestować w lepszej jakości żarówki.
Ich pełen wykaz znajdziecie poniżej. Zawarliśmy w nim zarówno żarówki halogenowe, jak i ksenonowe. Oba typy były bowiem dostępne w tym modelu.
Żarówki Focus MK2 – halogeny
Światła pozycyjne przód | W5W |
Światła pozycyjne tył | P21/5W |
Światła mijania (krótkie) | D1S |
Światła drogowe (długie) | H1 |
Światła stopu | P21/5W |
Kierunkowskazy przednie | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy tylne | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy boczne | W5W|WY5W |
Światła przeciwmgielne przód | H8 |
Światła przeciwmgielne tył | P21W |
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | C5W |
Żarówki Ford Focus MK2 – ksenony
Światła pozycyjne przód | W5W |
Światła pozycyjne tył | P21/5W |
Światła mijania (krótkie) | D1S |
Światła drogowe (długie) | H1 |
Światła stopu | P21/5W |
Kierunkowskazy przednie | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy tylne | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy boczne | W5W|WY5W |
Światła przeciwmgielne przód | H8 |
Światła przeciwmgielne tył | P21W |
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | C5W |
Krzysztof
5 lipca 2021 at 13:04
jw. tabela wprowadza w błąd
Roman
11 kwietnia 2021 at 09:13
W Fordzie Focusie z halogenami światła mijania mają żarówki H7, D1S to są ksenony.