Czego szukasz?

Fascynacje

900-konne Audi RS Q8 od Manharta – ma się czym pochwalić

Niemiecki tuner tym razem wziął się za flagowego SUV-a z Ingostadt. W efekcie modyfikacji Manharta Audi RS Q8 rozwija okrągłe 900 KM i 1080 Nm. To wszystko opakowane w jeszcze bardziej bojowe nadwozie z wieloma elementami wykonanymi z włókna węglowego.

Audi RS Q8 by Manhart

Już seryjne Audi RS Q8 jest najmocniejszym i najszybszym SUV-em w historii producenta z Ingolstadt. Kolejny tuner postanowił pokazać, jak wielki potencjał tkwi we flagowym SUV-ie niemieckej marki. Wcześniej dokonało tego ABT a teraz za ulepszanie RS Q8 wziął się kolejny niemiecki tuner – Manhart.

Pozer wśród SUV-ów 

Już na pierwszy rzut oka widać większy zakres zmian wizualnych niż w przypadku ABT.  Nadwozie RS Q8 w wydaniu Manharta wygląda bojowo i może się podobać. Prezencję niemieckiego SUV-a poprawiają m.in. szeroki body kit, szersze nadkola, dwa wyraźne spoilery na tylnej klapie oraz pokaźne 23-calowe felgi z podwójnymi ramionami.

ZOBACZ TAKŻE
Audi RS Q8 – elita superSUVów

Oprócz tego pojawiły się dodatkowe i większe wloty powietrza oraz kontrastowe paski na drzwiach oraz pojedynczy pasek biegnący przez całą długość nadwozia, od maski aż po klapę bagażnika. Manhart zmienił także kształt dyfuzora, Zamiast dwóch dużych „tub” pojawiły się cztery końcówki układu wydechowego.

Manhart RQ 900

Fot. manhart-performance.de / Manhart RQ 900

Pewne zmiany dostrzeżemy także w kabinie RS Q8. Zamiast standardowej tapicerki OEM od Audi pojawiła się skóra od Manharta oraz alcantara. Ponadto na fotelach znalazły się złote lub czerwone akcenty oraz napis MANHART. W kabinie znajdziemy także wykonaną z alcantary kierownicę, niestandardowe dywaniki oraz elementy wykonane z włókna węglowego.

Pewnych modyfikacji dokonano także w zawieszeniu niemieckiego SUV-a. Potrafi ono się obniżyć o 3 cm w trakcie jazdy w celu poprawy stabilności w zakrętach.

RS Q8 teraz jako RQ 900

Znacznie więcej zmian zaszło pod maską. Zamiast wcześniejszych 600 KM i 800 Nm zmodyfikowany topowy SUV Audi (oznaczony jako RQ 900) rozwija 900 KM i 1080 Nm. Za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada zmodyfikowana przez Manharta 8-biegowa przekładnia automatyczna. Niemiecki tuner zastosował także większe turbosprężarki i dokonał także zmian w osprzęcie i oprogramowaniu 4-litrowej jednostki V8.

Manhart RQ 900

Fot. manhart-performance.de / Manhart RQ 900

Już standardowe RS Q8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s, od 0 do 200 km/h w 13,7 s i rozpędza się do 305 km/h. Co prawda Manhart nie podał osiągów RQ 900, jednak można się spodziewać, że zastrzyk dodatkowych 300 KM i 280 Nm zapewni odczuwalną różnicę.

ZOBACZ TAKŻE
450-konna Toyota GR Supra od Manharta

Tylko dla wybranych

Powstanie jedynie 10 egzemplarzy Manharta RQ 900. Manhart wycenił zmodyfikowanego przez siebie SUV-a Audi na 280 000 Euro, czyli około 1,3 mln złotych. Dla porównania 600-konne Audi RS Q8 zaczyna się od 600 tys. zł a koszt w pełni wyposażonego egzemplarza to blisko milion złotych. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama