Już seryjne Audi RS Q8 jest najmocniejszym i najszybszym SUV-em w historii producenta z Ingolstadt. Kolejny tuner postanowił pokazać, jak wielki potencjał tkwi we flagowym SUV-ie niemieckej marki. Wcześniej dokonało tego ABT a teraz za ulepszanie RS Q8 wziął się kolejny niemiecki tuner – Manhart.
Pozer wśród SUV-ów
Już na pierwszy rzut oka widać większy zakres zmian wizualnych niż w przypadku ABT. Nadwozie RS Q8 w wydaniu Manharta wygląda bojowo i może się podobać. Prezencję niemieckiego SUV-a poprawiają m.in. szeroki body kit, szersze nadkola, dwa wyraźne spoilery na tylnej klapie oraz pokaźne 23-calowe felgi z podwójnymi ramionami.
Oprócz tego pojawiły się dodatkowe i większe wloty powietrza oraz kontrastowe paski na drzwiach oraz pojedynczy pasek biegnący przez całą długość nadwozia, od maski aż po klapę bagażnika. Manhart zmienił także kształt dyfuzora, Zamiast dwóch dużych „tub” pojawiły się cztery końcówki układu wydechowego.
Pewne zmiany dostrzeżemy także w kabinie RS Q8. Zamiast standardowej tapicerki OEM od Audi pojawiła się skóra od Manharta oraz alcantara. Ponadto na fotelach znalazły się złote lub czerwone akcenty oraz napis MANHART. W kabinie znajdziemy także wykonaną z alcantary kierownicę, niestandardowe dywaniki oraz elementy wykonane z włókna węglowego.
Pewnych modyfikacji dokonano także w zawieszeniu niemieckiego SUV-a. Potrafi ono się obniżyć o 3 cm w trakcie jazdy w celu poprawy stabilności w zakrętach.
RS Q8 teraz jako RQ 900
Znacznie więcej zmian zaszło pod maską. Zamiast wcześniejszych 600 KM i 800 Nm zmodyfikowany topowy SUV Audi (oznaczony jako RQ 900) rozwija 900 KM i 1080 Nm. Za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada zmodyfikowana przez Manharta 8-biegowa przekładnia automatyczna. Niemiecki tuner zastosował także większe turbosprężarki i dokonał także zmian w osprzęcie i oprogramowaniu 4-litrowej jednostki V8.
Już standardowe RS Q8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s, od 0 do 200 km/h w 13,7 s i rozpędza się do 305 km/h. Co prawda Manhart nie podał osiągów RQ 900, jednak można się spodziewać, że zastrzyk dodatkowych 300 KM i 280 Nm zapewni odczuwalną różnicę.
Tylko dla wybranych
Powstanie jedynie 10 egzemplarzy Manharta RQ 900. Manhart wycenił zmodyfikowanego przez siebie SUV-a Audi na 280 000 Euro, czyli około 1,3 mln złotych. Dla porównania 600-konne Audi RS Q8 zaczyna się od 600 tys. zł a koszt w pełni wyposażonego egzemplarza to blisko milion złotych.