Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowa Honda Civic XI w wersji seryjnej już jest. Znamy szczegóły

Honda Civic XI generacji właśnie zadebiutowała. Samochód zaprojektowano według koncepcji „maksimum człowieka, minimum maszyny”, która kładzie nacisk na funkcjonalność i prostotę. Na pierwszy ogień poszedł sedan.

Honda Civic XI sedan

Projektując Civika XI Honda wykorzystała koncepcje projektowe z wcześniejszych generacji tego modelu. Seryjna wersja nowego Civica nie różni się zbytnio od zaprezentowanego pod koniec 2020 roku konceptu, choć parę detali można wychwycić. Ze zmian w stosunku do prototypu można dostrzec dodanie świateł przeciwmgielnych i usunięcie błyszczących czarnych akcentów. Zamiast nich seryjna wersja nowego Civica ma matowe czarne wykończenie zarówno na górnej i dolnej kratce, jak i na osłonie wlotu powietrza. Zniknęły znane z prototypu ciemne lusterka boczne i zastąpiono je nakładkami w kolorze nadwozia. Nowa Honda Civic XI jest mniej agresywna od poprzednika, choć wciąż może się podobać.

Honda Civic XI – „maksimum człowieka, minimum maszyny”

W porównaniu do poprzednika Honda Civic XI urosła o 3,3 cm na długość, a jej rozstaw osi zwiększył się zaś o 3,6 cm. Przednie słupki umieszczono bardziej z tyłu, by podkreślić długość nadwozia. Nisko poprowadzona linia okien zapewnia dużą powierzchnię przeszkloną, a co za tym idzie poprawia widoczność. Nowy Civic dostępny jest w ośmiu kolorach do wyboru, z których trzy są nowe: Meteorite Grey Metallic, Sonic Grey Pearl oraz Morning Mist Blue Metallic. Zapewne na rynku europejskim dostępne mogą być też inne kolory nadwozia.

Honda Civic XI

Projektanci puścili więcej wodzy fantazji przy tworzeniu wnętrza nowego Civika. Najbardziej rzucającym się w oczy akcentem jest ozdobna siatka o strukturze plastra miodu ciągnąca się przez całą szerokość deski rozdzielczej. Zawiera ona także otwory wentylacyjne i nadaje kabinie minimalistycznego wyglądu. Wersje LX, Sport oraz EX mają 7-calowy wyświetlacz przyrządów z cyfrowym prędkościomierzem i obrotomierzem oraz osobny analogowy prędkościomierz po prawej stronie. Wyposażono je także w 7-calowy dotykowy ekran systemu infotainment na szczycie deski rozdzielczej, z pokrętłem do regulacji głośności i przyciskami-skrótami. Pozostawiono też klasyczny panel klimatyzacji.

Honda Civic XI

Bardziej stonowana, ale nowoczesna

Najbogatszy wariant Touring otrzymał w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,2 cala oraz 9-calowy ekran systemu infotainment. Wersja ta posiada także 12-głośnikowy zestaw audio od Bose.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Civic 5D Executive Sport Line 1.0 VTEC 126 KM - jest lepiej

Honda Civic XI bazuje na udoskonalonej platformie poprzednika. Producent twierdzi, że sztywność nadwozia i podwozia zwiększyła się o 14%, co poprawiło właściwości jezdne. Bazowe modele LX oraz Sport korzystają z 2-litrowej wolnossącej jednostki o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 187 Nm. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT. Odmiany EX i Touring korzystają z turbodoładowanego silnika 1.5 o mocy 183 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. W późniejszym czasie ofertę zasili mocniejszy Civic Si oraz odmiana Type R.

Seryjna wersja nowego Civica

Warto jednak zaznaczyć, że europejska gama Civica XI będzie się różnić od amerykańskiej. Można się zatem spodziewać układu hybrydowego rodem z nowej Hondy HR-V e:HEV. Oczywiście na Starym Kontynencie nie powinno zabraknąć także najostrzejszej wersji Type R.

Na rynku jeszcze w tym roku

Nowa Honda Civic XI otrzymała także zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing. Obejmuje on jedną kamerę i osiem czujników sonarowych. Wśród systemów znalazły się asystent jazdy w korku, kontrolę hamowania przy niskiej prędkości oraz zapobieganie kolizjom z przodu i z tyłu. Ulepszenia objęły bardziej płynne działanie adaptacyjnego tempomatu oraz bardziej liniowe funkcjonowanie asystenta pasa ruchu.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Civic zaprezentowany. Bardziej nowoczesny, mniej krzykliwy

Nowa Honda Civic XI trafi na rynek w drugiej połowie bieżącego roku. Produkcją auta zajmie się zakład w Indianie w USA. Hatchback trafi do produkcji kilka miesięcy po sedanie. Po raz pierwszy powstanie tam model pięciodrzwiowy. Jest to bowiem wynik zamknięcia fabryki w Swindon w Wielkiej Brytanii. Została ona sprzedana firmie logistycznej Panattoni i zostanie jej przekazana wiosną 2022 roku.

Oceń nasz artykuł!
Reklama