Przy okazji premiery E-Tourneo Customa, Ford opublikował pełną ofertę modelu, który jest już możliwy do zamawiania. Zbudowany na nowej platformie samochód oferuje maksymalnie dziewięć miejsc siedzących, a nowa platforma zapewnia jeszcze lepsze osiągi, kulturę jazdy i przestrzeń. Model sprawdzi się jako część floty samochodów hoteli, lotnisk i wielu innych działalności.
Ford E-Tourneo Custom – szczegóły techniczne
Elektryczny E-Tourneo Custom z napędem na tylne koła jest do wyboru w dwóch długościach (L1 i L2), każdorazowo w trzech wersjach wyposażenia – Limited, Titanium X oraz Active. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 218 KM połączony z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT. Pojemność użytkowa baterii wynosi natomiast 64 kWh, co pozwala pokonać do 325 km (uśredniony zasięg według WLTP).
E-Tourneo Custom już w standardzie oferuje wiele
Bazowa wersja Limited zawiera bezkluczykowy dostęp do samochodu, kierownicę pokryta skórą Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania, tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania, reflektory statyczne Full LED czy 17-calowe felgi aluminiowe. Jest też automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewana przednia szyba Quickclear. Już w standardzie Ford oferuje 13-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, obsługę Android Auto i Apple CarPlay, system audio z 10 głośnikami oraz bogatą ofertę systemów bezpieczeństwa. Obejmuje ona m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system kontroli pasa ruchu czy system zapobiegający kolizjom z asystentem skrętu w lewo.
W Active znajduje się już funkcja domykania bocznych drzwi przesuwnych, automatyczna klimatyzacja trzystrefowa, relingi dachowe, częściowo skórzana tapicerka czy podgrzewane przednie fotele. W zakresie multimediów 13” dotykowy ekran jest wyposażony w nawigację satelitarną. Wśród dodatkowych asystentów bezpieczeństwa warto wskazać na funkcję automatycznego hamowania podczas cofania, adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania podczas wyjazdu tyłem czy ostrzeżenie o nadjeżdżających pojazdach przy wysiadaniu. Na łonie natury przydać się może zamontowana w tylnej klapie lampa piknikowa oraz rolety przeciwsłoneczne.
Dostępne 3 wersje wyposażenia
Titanium X to równoległa do Active wersja, która jest przeznaczona do nieco innych potrzeb. Nie znajdziecie w niej relingów dachowych, lampy piknikowej czy rolet przeciwsłonecznych, ale inne elementy sprawiają, że to najlepiej wyposażony E-Tourneo Custom w ofercie. Poza w/w wyposażeniem dla Active, standardem są bowiem tylne światła w technologii LED czy system kamer 360 stopni. Standardem dla tej wersji jest też w pełni skórzana tapicerka.
Ford E-Transit Custom dołącza do oferty średniej wielkości dostawczaka
Na rynku debiutuje również w pełni elektryczny E-Transit Custom, który otwiera przed firmami perspektywy wyższej efektywności biznesowej. Model oferuje układ napędowy nowej generacji, zupełnie nowe funkcjonalności oraz dostęp do usług Ford Pro. Samochód dostępny jest w dwóch długościach, trzech wersjach nadwozia, czterech wersjach wyposażenia i dwóch układach napędowych do wyboru – o mocy 136 KM lub 218 KM. Ceny tego modelu w Polsce rozpoczynają się od 215 610 zł netto.
Ile zapłacimy za E-Tourneo Customa?
Polski cennik E-Tourneo Customa startuje natomiast od 233 060 zł netto samochód o długości L1 w wersji wyposażenia Limited. Active kosztuje od 242 950 zł, a Titanium X od 248 870 zł. Ceny dłuższej wersji to odpowiednio: Limited od 235 060 zł, Active od 244 950 zł i Titanium X od 250 870 zł.
Ford E-Transit Courier – parametry techniczne
Na Europejskim Kongresie Gospodarczym, Ford premierowo pokazał także E-Transita Couriera – kompaktowego vana, który dołącza do linii zelektryfikowanych i innowacyjnych samochodów dostawczych Forda. Nowa generacja modelu została przeprojektowana z myślą o zwiększeniu funkcjonalności, zyskaniu większej i bardziej wszechstronnej przestrzeni ładunkowej.
Inżynierom Forda udało się uzyskać poprawę wszystkich parametrów dotyczących ładowności. Szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1220 mm, dzięki czemu kompaktowy van może po raz pierwszy przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości vana dodatkowo zwiększa nowa przegroda z funkcją klapy. Umożliwia ona bowiem przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2600 mm. Dopuszczalna ładowność vana z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 750 kg.
E-Transit Courier i E-Tourneo Courier – kiedy w salonach?
Pojazd oferuje silnik o mocy 136 KM i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia – system One Pedal Drive. Jest też możliwość ładowania prądem stałym (DC) o mocy do 100 kW. Dzięki czemu ładowanie pojazdu w zakresie 10-80 procent może zająć mniej niż 35 minut. W zakresie multimediów E-Tourneo Courier oferuje cyfrowy zestaw wskaźników. Zawiera on 12-calowy ekran główny i 12-calowy środkowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Ford SYNC 4.
Gama modeli obejmuje również E-Tourneo Courier. Jest to bowiem wielofunkcyjny samochód idealny dla rodzin. Łączy styl, przestronność i praktyczne walory w kompaktowym nadwoziu.
Produkcja obydwu modeli rozpocznie się na początku 2025 roku, a ich oferta wraz z cennikami zostanie zaprezentowana jesienią tego roku.