Volkswagen ID Life Concept zapowiada miejskiego elektrycznego hatchbacka, który trafi na rynek w 2025 roku i uplasuje się poniżej modelu ID.3. W przeciwieństwie do większego brata ID. Life został zaprojektowany jako pojazd przednionapędowy. Mimo to bazuje na tej samej platformie MEB, jednak otrzymał jej skróconą wersję, dostosowaną specjalnie do samochodów miejskich. Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 234 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Zapewnia on autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 s i prędkość maksymalną na poziomie 180 km/h. Akumulator o pojemności 57 kWh zapewni około 400 km według cyklu WLTP. Obsługuje też szybkie ładowanie prądem stałym, co pozwala na zwiększenie zasięgu o 163 km w 10 minut.
Volkswagen ID Life – miejski samochód o charakterze crossovera
Volkswagen określa stylistykę ID. Life jako „przejrzystą, czytelną i wyrazistą”. Uzyskano ją poprzez rezygnację z elementów dekoracyjnych i wyróżniających detali. Zgodnie z panującymi trendami samochód ma sporo cech crossovera. Mowa tu m.in. o podwyższonym prześwicie, wynoszącym aż 190 mm oraz całkiem sporych kątach natarcia i zejścia, wynoszących odpowiednio 26 oraz 37 stopni. Zadbano też o aerodynamikę, zamieniając lusterka boczne i wsteczne na kamery, wyświetlające obraz na 9-calowych ekranach. Jednolitych powierzchni nadwozia nie zakłócają nawet reflektory, które są jedynie elementami świetlnymi na płaskich powierzchniach, a także chowane w nadwoziu klamki drzwi.
ID. Life ma być także wyjątkowo przestronny mimo stosunkowo niewielkiego nadwozia. Mierzy on bowiem 4091 mm długości, 1845 mm szerokości oraz 1599 mm wysokości. Mimo to rozstaw osi jest większy niż w Golfie i liczy on 2650 mm. W kabinie Volkswagen zainstalował wysuwany ekran projekcyjny uzupełniony o konsolę do gier. Cóż, pewnie pozostanie ona tylko wyróżnikiem konceptu, gdyż prototypy rządzą się zawsze własnymi prawami. Ciekawie wygląda też wolant zastępujący kierownicę – wygląda on niczym w Tesli Model S.
Miejski na zewnątrz, duży w środku
Duża odległość między osiami zapewnia małemu elektrycznemu Volkswagenowi sporo miejsca na tylnej kanapie, a także pojemną przestrzeń bagażową sięgającą nawet 1285 litrów oraz sporą ładowność. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 225 litrów, a pod jego podłogą wygospodarowano kolejny schowek o pojemności 108 litrów. Kolejną skrytkę o pojemności 68 litrów ukryto pod maską. Ciekawostką jest też specjalna kieszeń w drzwiach, która służy jako ładowarka indukcyjna do smartfonów.
Bazowy Volkswagen ID Life zostanie wyceniony (przynajmniej na rynku niemieckim) na 20 000 euro. Topowa wersja kosztować będzie około 25 000 euro. Dla porównania najtańszy ID.3 na rynku niemieckim startuje z pułapu 35 460 euro.