Audi RS Q8 – elita superSUVów - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Audi RS Q8 – elita superSUVów

Podczas targów w Los Angeles Audi zaprezentowało topową wersję swojego flagowego SUV-a. RS Q8 pod względem mocy i osiągów należy do ścisłej elity sportowych SUV-ów.

Opublikowano

w dniu

Audi RS Q8
Fot. netcarshow.com / Audi RS Q8

Już od dłuższego czasu w sieci pojawiały się informacje, że firma z Ingolstadt prowadzi intensywne testy topowej wersji modelu Q8. 2 tygodnie temu Internet obiegła wieść, jakoby RS Q8 zostało najszybszym SUV-em, który przejechał Nurburgring. Zaprezentowana na trwających właśnie targach w Los Angeles seryjna wersja potwierdza, że warto było czekać na tą wersję.

Od razu widać, że RS

Jak przystało na linię RS od Audi, modyfikacje wizualne nie są zbyt nachalne a zarazem wyraźne. Wśród zmian znalazły się m.in. zmodyfikowane zderzaki (przedni z większymi wlotami powietrza), grill o strukturze plastra miodu, nakładki na progi, dwie charakterystyczne “tuby” układu wydechowego oraz spory dyfuzor. Część elementów atrapy chłodnicy i przedniego zderzaka, listwę między tylnymi światłami oraz dyfuzor wykonano z włókna węglowego.

Audi RS Q8

Fot. netcarshow.com

Mniej oryginalnych dodatków znajdziemy w kabinie, choć także ona zachowała sportowy charakter. Szczególnie rzucają się w oczy wykończone pikowaną skórą sportowe fotele z logo RS oraz wykonana z alcantary kierownica, której wieniec w dolnej części został mocno spłaszczony. Z alcantary wykonano także dźwignię automatycznej skrzyni biegów. We wnętrzu znalazły się też elementy z aluminium i włókna węglowego.

Agresywna stylistyka to jednak nie wszystko. W przypadku RS Q8 wraz z nią idą wysoka moc i świetne osiągi. Niemiecki SUV korzysta z podwójnie doładowanej jednostki V8 o pojemności 4 litrów, znanej m.in. z Lamborghini Urusa. W topowym Audi rozwija ona okrągłe 600 KM i 800 Nm. Sparowaną ją z 8-stopniową przekładnią Tiptronic. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s i rozpędza się do 250 km/h (z opcjonalnym pakietem Dynamic do 305 km/h). Warto też dodać, że RS Q8 otrzymało układ mild hybrid.

Audi RS Q8

Fot. netcarshow.com

Topowy SUV z Ingolstadt korzysta z zaawansowanego napędu 4×4 quattro. W zależności od sytuacji na drodze potrafi on przekazać do 70 % momentu obrotowego na przednią oś lub nawet do 85 % na tył.

Audi RS Q8 – utrzeć nosa najlepszym

W celu zapewnienia ciężkiemu i dużemu RS Q8 dobrych właściwości jezdnych Audi wyposażyło je w sportowe zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu i twardości, skrętną tylną oś, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi oraz elektromechaniczne aktywne stabilizatory. Na liście opcji znajdą się m.in. lepszy układ hamulcowy z 440-milimetrowymi tarczami z przodu i 370-milimetrowymi z tyłu oraz 23-calowe felgi (seryjne mają 22 cale).

Audi RS Q8 pojawi się w salonach w pierwszym kwartale 2020 r., a jego cena w Niemczech zaczynać się będzie od 127 000 euro. Najnowsze Audi może poważnie namieszać w gronie najszybszych sportowych SUV-ów.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama