Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Tank 500. Chińczyk inspirowany USA

Chiński koncern Great Wall Motors zaprezentował nowego luksusowego SUV-a, mającego stanowić alternatywę dla modeli Toyoty i Lexusa. Tank 500 wyróżnia się bogatym i nowocześnie urządzonym wnętrzem oraz nadwoziem… o urodzie czołgu.

Opublikowano

w dniu

Tank 500
Fot. greatwallmotors

Na trwających właśnie targach motoryzacyjnych w chińskim Chengdu jeden z największych koncernów Państwa Środka – Great Wall Motors – zaprezentował sporo nowości. Wśród nich znalazł się należący do jednej z jego marek luksusowy SUV Tank 500, który ma stanowić alternatywę m.in. dla Toyoty Land Cruiser czy Lexusa LX. Tank 500 jest środkowym modelem chińskiej marki, mieszczącym się pomiędzy bazowym SUV-em 300 a największym 800. 

Tank 500 – chiński SUV o urodzie… czołgu

Z zewnątrz nowy SUV wydaje się być inspirowany amerykańskimi SUV-ami. Złośliwi mogą się w nim nawet upatrywać podobieństw do… czołgu. Pionowy przód z wielką atrapą chłodnicy i dużymi LED-owymi reflektorami przywodzi bowiem na myśl takie bestsellery jak Chevrolet Suburban, Ford Expedition czy Jeep Grand Cherokee L. Grill z metalicznym wykończeniem wieńczy wielkie logo Tanka. Ciekawostką jest też wlot na końcu maski. Tank 500 mierzy 4878 mm długości (5070 mm z kołem zapasowym zamontowanym na klapie bagażnika), 1934 mm szerokości oraz 1905 mm wysokości, przy rozstawie osi liczącym  2850 mm. Warto dodać, że samochód oparto na ramie. Masywną sylwetkę pojazdu podkreśla szeroka chromowana listwa. Tylną klapę wieńczy natomiast spojler, co w połączeniu obudową koła zapasowego i zaledwie 18-calowymi felgami wygląda dość… komicznie.

Tank 500

Tank 500 może się pochwalić sporym, bowiem wynoszącym aż 22,4 cm prześwitem. Głębokość brodzenia chińskiego SUV-a wynosi 80 cm, zaś kąty natarcia, zejścia i rampowy to odpowiednio 29,6, 24 oraz 22 stopnie. Standardem jest zawieszenie oparte na sprężynach śrubowych.

Kabinę chińskiego SUV-a urządzono na bogato. Przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, zaś konsolę środkową wieńczy aż 14,6-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, przypominający tablet. Pod nim znalazły się otwory wentylacyjne HVAC z metalowymi wykończeniami, zaś elementy sterujące pracą klimatyzacji zgrabnie wkomponowano pod nawiewami. Pasażerowie tylnego rzędu mają natomiast do dyspozycji własne nawiewy z osobnym sterowaniem klimatyzacją.

Tank 500

Luksusowo wewnątrz, kiczowato na zewnątrz

Opisując wnętrze, warto wspomnieć o tapicerce z naturalnej skóry, wstawkach ze sztucznego drewna, kryształowym wybieraku skrzyni biegów, systemie car audio premium firmy Yanfei Lishi oraz szeregu opcji kolorystycznych.

ZOBACZ TAKŻE
NIO chce konkurować z VW i Toyotą. W tym celu stworzy kolejną markę

Pod maską Tanka 500 znalazła się podwójnie doładowana 3-litrowa jednostka benzynowa z układem mild hybrid opartym na 48-woltowej instalacji. Silnik rozwija 354 KM oraz 500 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni automatycznej. Producent nie podał osiągów, jednak nie ma się co spodziewać cudów po takim klocu o delikatnie mówiąc słabej aerodynamice. Auto ma otrzymać zaawansowany napęd 4×4 z niskozakresową skrzynią rozdzielcza (ma ona być w stanie rozdzielić moment obrotowy na różne koła w ciągu zaledwie 50 milisekund) oraz możliwością zablokowania przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. 

Tank 500

Tank 500 trafi do sprzedaży w Chinach jeszcze w tym roku. Nie wiadomo jeszcze, czy auto trafi też na inne rynki. Nie jest to wcale wykluczone, biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej chińskich modeli trafia na europejskie rynki.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama