Connect with us

Czego szukasz?

Samochody użytkowe

VW T7 California Concept. Nowe wydanie kultowego kampera

Nie ma chyba bardziej znanego kampera niż Volkswagen California. Popularny średniej wielkości kamper wkrótce doczeka się następcy, który będzie bardzo zbliżony do pokazanego właśnie konceptu.

VW T7 California Concept
Fot. Volkswagen

Volkswagen Multivan 6.1 już w 2022 roku doczekał się następcy w postaci modelu T7, choć sam producent nie używa oficjalnie tego oznaczenia. Fani kamperów już wtedy wiedzieli, że szykują się zmiany. Trwające właśnie targi Caravans Salon w Dusseldorfie stały się świetną okazją do pokazania następcy. Nowe wcielenie kultowej Californii pokazane póki co jako koncept już w przyszłym roku wyjedzie na drogi jak wersja seryjna, a my już teraz wiemy, że warto czekać!

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Jaki kamper na lato? Sprawdzamy Volkswagena Californię 2.0 TDI 150 KM. To spalanie po prostu was zachwyci

VW T7 California Concept właściwie jest niczym wersja seryjna

W przeciwieństwie do poprzednich wersji, nowa California ma dwoje drzwi przesuwnych, co zapewnia dodatkową wszechstronność. Drugie drzwi wcinają się w przestrzeń na aneks kuchenny. Mimo to w nowym modelu udało się zmieścić lodówkę, płytę kuchenną, rozkładany stół, miejsce do przygotowywania posiłków i miejsce do przechowywania na stosunkowo małej powierzchni. 

VW Multivan T7 California

Fot. Volkswagen

Średniej wielkości California wydaje się być złotym środkiem wśród kamperów. Oferuje ona bowiem więcej miejsca i możliwości niż Caddy, a jednocześnie jest zwinniejsza i bardziej przystępna od Grand Californii 600. Samochód posiada cztery siedzenia i ma dwa dwuosobowe łóżka. Jedno znajduje się w tylnej części kabiny, zaś drugie dachowe pod unoszonym dachem. To typowe rozwiązanie wśród średniej wielkości kamperów, jaką znamy także z innych modeli. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | VW Grand California 600 - spełnienie dziecięcych marzeń

Pojawi się kilka innowacji i istotnych zmian

Z przodu po stronie pasażera znajduje się trójkątna osłona przeciwsłoneczna, a po stronie kierowcy markiza, która zapewnia częściową ochronę przestrzeni zewnętrznej przed żywiołami. Kabina pochodzi z Multivana. Oczywiście nie zabraknie sanitariatów, markizy i rozkładanych krzeseł oraz stolika. Jak przystało na nowoczesnego kampera, pojawi się też możliwość obsługi funkcji pojazdu za pomocą aplikacji w telefonie lub za pomocą wbudowanego tabletu. Co istotne, można go odchylić lub wyjąć. Co ciekawe, od strony drugich drzwi również mamy roletę, co daje nam trójstrefową przestrzeń. Zamiast tylnej kanapy mamy znane z Multivana dwa indywidualne fotele, które można wyjmować. 

VW Multivan T7 California

Fot. Volkswagen

Po raz pierwszy także jako hybryda plug-in

Gama silników pochodzi z Multivana. Obejmie ona zatem prawdopodobnie silniki benzynowe o pojemności 1.5 i 2.0 litrów oraz 2.0-litrowy silnik wysokoprężny, który nadal jest popularnym wyborem w Europie. Nowością i pewną rewolucją w gamie będzie odmiana hybrydowa plug-in oparta na 1.4-litrowej jednostce benzynowej TSI i silniku elektrycznym. Rozwinie ona 218 KM. Będzie to bowiem pierwszy kamper typu PHEV, który ma możliwość ładowania akumulatora z kempingowego przyłącza elektrycznego.

VW T7 Multivan California

Fot. Volkswagen

Reklama