Connect with us

Samochody

Toyota Camry następcą Avensisa

Japończycy postanowili dokonać przetasowania w klasie średniej. Model Camry powraca do Europy po 14 latach przerwy. Auto otrzymało atrakcyjną stylistykę i nowoczesny napęd hybrydowy.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Toyota Camry

Posunięcie Toyoty jest dosyć odważne, bowiem Avensis ma w Europie bardzo dobrą renomę i jest znany od przeszło 20 lat. Oferowane równolegle (także w Polsce) Camry nie odniosło sukcesu, ponieważ było za mało prestiżowe jak na segment E, okupowany przez niemiecką trójkę. Teraz jednak ma się to zmienić i Toyota stawia wszystko na jeden, ale za to nowoczesny model, dostępny z modnym napędem hybrydowym.

Nowa, agresywna stylistyka

Samochód wyróżnia się typową dla nowych Toyot, dynamiczną stylistyką. Jej charakterystycznymi elementami są przedni pas z motywem litery X oraz długie i wąskie światła z przodu. Z kolei tylne lampy przypominają najnowsze modele Lexusa. Nadwozie prezentuje się dosyć masywnie, jednak zachowało typową dla tego modelu sylwetkę.

Fot. netcarshow.com

Toyota Camry korzysta z napędu na przednią oś. Pojazd oparto na nowej, modułowej płycie podłogowej TNGA, z której korzysta także bazujący na limuzynie Toyoty Lexus ES. Dzięki tej platformie kabina ma być przestronniejsza, a konstrukcja auta  wystarczająco sztywna.

Lepsza jakość

Wnętrze Camry prezentuje się równie elegancko, co nadwozie. Deska rozdzielcza została wykończona materiałami wysokiej jakości, takimi, jak drewno czy skóra. Kabina Toyoty łączy klasykę z nowoczesnością. Przykładowo centralne miejsce zajmuje duży ekran dotykowy multimediów. Także klimatyzację obsługuje się za pomocą dotyku. Jednak za najważniejsze funkcje nadal odpowiadają klasyczne pokrętła.

Fot. netcarshow.com

Następca Avensisa skorzysta z układu hybrydowego, opartego na 2,5-litrowej, czterocylindrowej jednostce benzynowej. Łączna moc będzie zapewne oscylować w granicach 220 KM. Ma to zapewnić autu jednocześnie dynamikę i niskie zużycie paliwa.

Nowa Camry trafi na rynek, w tym także do Polski, w pierwszym kwartale 2019 r. Tym samym liczba hybrydowych modeli Toyoty, oferowanych w Europie, zwiększy się do 8.  W podobnym czasie pojawi się także bazujący na Camry Lexus ES 300h, który docelowo zastąpi GS-a. Auto korzysta z tego samego układu hybrydowego, co limuzyna Toyoty i kosztować ma od 199 900 zł. Na cennik Toyoty trzeba jeszcze zaczekać, ale na pewno będzie ona tańsza od Lexusa.

 

 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama