Connect with us

Samochody

Rolls-Royce Phantom V w wersji elektrycznej. Niezwykły projekt klasyka

Co jakiś czas powstają śmiałe konwersje motoryzacyjnych klasyków na pojazdy elektryczne. Najnowszą z nich jest projekt brytyjskiej firmy Lunaz, która postanowiła przerobić klasycznego Rolls-Royce’a Phantom V na samochód elektryczny.

Opublikowano

w dniu

Rolls-Royce Phantom V Electric
Fot. lunaz.design / Rolls-Royce Phantom V Electric

Konwersje klasycznych samochodów na wersje elektryczne nie są niczym nowym i zdarzają się coraz częściej. Wystarczy tu wspomnieć o Mustangu czy Volkswagenie e-Bulli. Autorem kolejnej ciekawej przeróbki jest brytyjska firma Lunaz specjalizująca się w przerabianiu motoryzacyjnych klasyków na samochody elektryczne. Najnowszym dziełem tej firmy jest elektryczny Rolls-Royce Phantom V.

Elektryczny Rolls-Royce Phantom V – klasyk w realiach XXI wieku

Oryginalny Phantom V był produkowany od 1959 do 1968 roku a pod jego maską znalazła się 6.2-litrowa jednostka V8. Za sprawą swojej masywnego nadwozia i typowych dla tamtych lat obłych kształtów zwany bywa “frankensteinem”. Spece z Lunaz postanowili dostosować poczciwego Rollsa do realiów XXI wieku. Przeprowadzają oni pełną odbudowę strukturalną i estetyczną z powrotem do niemal oryginalnej specyfikacji. Następnie firma dokłada własny osprzęt, układ napędowy i akumulator.

Rolls-Royce Phantom V Electric

Już zdążyliśmy się przyzwyczaić, że w Rolls-Royce’ach moc określa się jako “wystarczającą”. Nie inaczej jest w przypadku projektu Lunaza. Elektryczny Phantom V moze pochwalić się zasięgiem na poziomie 483 km (300 mil). Akumulatory mają aż 120 kWh pojemności. Samochód otrzymał także gniazdo do ładowania domowego oraz drugie przeznaczone do szybkich ładowarek.

ZOBACZ TAKŻE
Elektryczny Mustang na Goodwood Festival of Speed

Lunaz – czyli jak przerobić brytyjskie klasyki na elektryki

W kabinie na szczęście zachowano styl oryginału. Czuć luksus i najwyższą jakość wykonania. Podróżujących otaczają ogromne połacie wysokogatunkowej skóry oraz prawdziwego drewna. Plus za analogowe wskaźniki nawiązujące wyglądem do oryginalnych, na których znalazł się napis Lunaz.

Rolls-Royce Phantom V Electric

Co prawda, na życzenie klienta auto można wyposażyć w nowoczesny system info-tainment z nawigacją, integracją z i interfejsami smartfonów, rozbudowanym systemem audio czy (opcjonalnym) telefonem komórkowym z szyfrowaniem rozmów i danych. Opcjonalnie dla pasażerów tylnego rzędu przewidziano dwa ekrany do oglądania filmów czy przeglądania interfejsu z podłączonego smartfona. 

ZOBACZ TAKŻE
Volkswagen e-Bulli - ikona popkultury idzie "z prądem"

Konwersja poczciwego Rollsa na samochód elektryczny kosztuje aż 500 000 funtów. Phantom V w odmianie na prąd powstanie w ilości 30 egzemplarzy. Oprócz tego firma dokonała takiej samej przeróbki dla modelu Silver Cloud – w jego przypadku cena konwersji wynosi 350 000 funtów. Wszystkie egzemplarze powstają pod indywidualne zamówienie klienta i stanowią bardziej motoryzacyjną ciekawostkę.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama