Connect with us

Samochody

DS 9 oficjalnie – szykowna limuzyna z Francji

Doczekaliśmy się europejskiej premiery flagowej limuzyny koncernu PSA. DS 9 wyróżnia się szykownym designem z piękną linią nadwozia oraz obecnością aż trzech mocnych napędów hybrydowych plug-in.

Opublikowano

w dniu

DS 9
Fot. netcarshow.com / DS 9

Do tej pory wydzielona w 2014 r. francuska marka premium koncernu PSA miała w ofercie dwa modele – SUV-a DS 7 Crossback oraz crossovera DS 3 Crossback. Teraz do gamy dołączy limuzyna klasy średniej wyższej – DS 9. Pojazd kontynuuje tradycję swoich przodków, takich jak Peugeot 607 czy Citroen C6.

Samochód będzie największym modelem francuskiej marki.  DS 9 powstał bowiem w oparciu o Peugeota 508 L (przedłużoną odmianę oferowaną tylko w Chinach). Auto mierzy 4,93 m długości, 1,85 m szerokości, 1,47 m wysokości i ma aż 2,9 m rozstawu osi.

DS 9 – nowa prezydencka limuzyna

DS 9 może się podobać. Klasyczna elegancka linia sedana w połączeniu z typowo francuskim, szykownym designem powodują, że od auta trudno oderwać wzrok. Już na pierwszy rzut oka uwagę przykuwa drapieżny przód z dużym grillem i charakterystycznymi “zagiętymi” paskami LED-owymi. Przedni pas przypomina bowiem DS 7 Crossbacka.

DS 9

Fot. netcarshow.com

Samochód ocieka luksusem i elegancją. Pokazują to m.in. liczne chromowane dodatki, np. w postaci listwy na masce i zderzaku czy listwie łączącej tylne światła, która wpada aż na błotniki. Kolejnym “smaczkiem” stylistycznym są chowane klamki. Szkoda tylko, że zabrakło bezramkowych szyb jak w Peugeocie 508. Pomimo tego całość wygląda świetnie.

Kabina wygląda równie szykownie i elegancko co nadwozie. Obszyta skórą lub alcantarą  deska rozdzielcza jest bardzo podobna do tej w DS 7 Crossbacku. DS Automobiles zapowiada użycie materiałów najwyższej jakości. Duży rozstaw osi zapewni dogodne warunki podróżowana pasażerom drugiego rzędu. Ponadto na pokładzie nie zabraknie dodatków uprzyjemniających podróż, takich jak masaż w fotelach czy system car audio firmy Focal z funkcją tłumienia hałasu wewnętrznego.

Styl i nowoczesna technika

Francuska limuzyna została wyposażona w system DS Active Scan Suspension (aktywne zawieszenie z kamerą skanującą nawierzchnię). Poza tym na pokładzie auta znajdziemy układ półautonomicznej jazdy z utrzymaniem pasa ruchu do prędkości 180 km/h, asystentem jazdy w korku, system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowane wzroku i zachowania kierowcy oraz funkcję night-vision, rozpoznającą w nocy pieszych, rowerzystów i zwierzęta oraz aktywne oświetlenie LED.

DS 9

Fot. netcarshow.com / DS 9

Gama jednostek napędowych składa się z trzech wersji hybrydowych plug-in oraz jednej spalinowej. Wszystkie odmiany bazują na turbodoładowanej jednostce PureTech o pojemności 1,6 l. Spalinowy wariant oferuje 225 KM.

Francuzi stawiają na hybrydy

Taką samą moc rozwija “bazowa” odmiana hybrydowa E-Tense. Jednostka 1,6 PureTech współpracuje ze 110-konnym silnikiem elektrycznym. Akumulator ma pojemność 11,9 kWh. Samochód w trybie elektrycznym potrafi przejechać do 50 km do prędkości 135 km/h. Pojawił się także system E-Save (odzyskiwanie energii z hamowania). Używając ładowarki o mocy 7,4  kW można naładować baterie w ok. 90 minut.

Oprócz tego dostępne będą także mocniejsze wersje, w tym jedna z napędem 4×4. Pośredni wariant – z napędem na przednią oś – oferuje 250 KM. Najmocniejszy otrzymał napęd na obie osie i 360 KM mocy. Wszystkie odmiany DS 9 otrzymają standardowo ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów.

DS 9 będzie produkowane w Chinach. Francuska limuzyna trafi do sprzedaży w drugiej połowie bieżącego roku.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama