W zeszłym roku zachwycaliśmy się seryjnym pickupem Rama o mocy ponad 700 KM, dokładniej wersją TRX. Kilka miesięcy po jego premierze ukazała się jego zmodyfikowana przez Hennessey’a odmiana o nazwie Mammoth 1000, rozwijająca aż 1027 KM i 1314 Nm. Teraz ten jakże zwariowany pickup doczekał się bardziej „ucywilizowanego” wariantu, jakim jest Hennessey Mammoth SUV. Amerykański tuner stworzył bowiem praktycznego, siedmioosobowego SUV-a o mocy ponad 1000 KM. Bazuje on właśnie na Ramie TRX i wręcz zachwyca osiągami.
Każdy kolejny projekt tunera jest jeszcze bardziej szalony
Hennessey Mammoth SUV otrzymał te same ulepszenia układu napędowego, co zaprezentowany w styczniu Mammoth 1000. Zwiększono zatem moc i moment obrotowy doładowanej kompresorem jednostki V8 o pojemności 6.2 litra. Samochód rozwija bowiem aż 1027 KM oraz 1314 Nm, a więc tyle samo co wspomniany wcześniej pickup. Identyczne są także osiągi SUV-a. Na osiągnięcie 96 km/h potrzebuje on bowiem zaledwie 3,2 sekundy a na pokonanie 1/4 mili potrzebuje tylko 11,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Jak na tak wielki i ciężki samochód wartości te robią niemałe wrażenie. Dodatkową moc uzyskano poprzez zastosowanie własnego kompresora o pojemności 2,65 l ulepszenie koła pasowego czy użycie wysokoprzepływowych katalizatorów.
Nadwozie SUV-a uzyskano poprzez zabudowanie paki, a właściwie powiększenie o nią kabiny. Dzięki temu udało się wygospodarować dodatkowe miejsca siedzące. Zdaniem tunera Hennessey Mammoth SUV może pomieścić siedem osób dorosłych w „komfortowych warunkach”, wraz z miejscem na bagaż za trzecim rzędem. Zabudowanie tylnej części nadwozia spowodowało konieczność skonstruowania nowego słupka C. Warto wspomnieć, że nie jest to pierwsza próba Hennessey’a w przekształcaniu wielkich pickupów w SUV-y. To samo firma zrobiła bowiem w 2015 roku z VelociRaptorem, który z kolei bazował na Fordzie F-150 Raptorze.
Hennessey Mammoth SUV – ponad 1000 KM w rodzinnym samochodzie
Hennessey Mammoth SUV otrzymał też pakiet terenowy. Obejmuje on większy o 6 cm prześwit, niestandardowy przedni zderzak z wbudowanymi diodami LED, zestaw poziomujący przednie zawieszenie oraz 20-calowe felgi z 35-calowymi oponami terenowymi. Powstanie tylko 20 egzemplarzy tego hardcorowego SUV-a i każdy z nich ma kosztować aż 375 000 dolarów (ponad 1,4 mln zł). To aż o 135 350 dolarów więcej niż Mammoth 1000 w wersji pickup.