Connect with us

Samochody niedostępne w Polsce – Toyota Harrier

Choć w Japonii dobrze znana, to w pozostałych częściach globu mało kto o niej słyszał. Mowa tu o kompaktowym SUV-ie Toyota Harrier, który stanowi bardziej luksusową wersję modelu znanego u nas jako RAV4.

Opublikowano

w dniu

Toyota Harrier
Fot. toyota.com / Toyota Harrier

To, że najnowsze modele japońskiej marki potrafią chwytać za serce, wiadomo od paru ładnych lat. Kolejnym świetnym tego przykładem jest nowa Toyota Harrier. Kompaktowy SUV występuje tylko na rodzimym rynku japońskim. Jest to już czwarta generacja japońskiego SUV-a.

Jeszcze Toyota czy już Lexus?

Pod względem wizualnym samochód znacznie różni się od oferowanej m.in. w Europie RAV4, na której zresztą ten model bazuje. Toyota Harrier ma znacznie agresywniejszy design z wieloma ostrymi liniami, mogący przywodzić na myśl Lexusa NX lub Jaguara F-Pace. Tylny pas z wąskimi tylnymi lampami ciągnącymi się przez całą szerokość nadwozia, przywodzi na myśl koncepcyjną Alfę Romeo Tonale, która to wygląda wręcz zjawiskowo. Agresywny przedni pas wygląda niczym połączenie Toyoty i Lexusa ze wskazaniem na tę drugą markę.

Toyota Harrier

Fot. toyota.com / Toyota Harrier

Toyota Harrier mierzy 4,74 m długości, 185,5 cm szerokości i 1,66 m wysokości a jej rozstaw osi liczy 2,69 m. Masa własna w zależności od wersji waha się od 1620 do 1770 kg. Bazą jest platforma TNGA, z której korzysta m.in. RAV4.

Lepsze wrażenie od dostępnego u nas SUV-a można odnieść także po zajrzeniu do wnętrza opisywanego modelu. Nowa Toyota Harrier wykonana jest z lepszych jakościowo materiałów. Już na pierwszy rzut oka widać większą ilość skórzanych obszyć i większy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala (W RAV4 8 cali). Oczywiście owe skórzane obszycia tylko imitują ten materiał podobnie jak pseudodrewniane wstawki. Sam kokpit wydaje się być też bardziej masywny a konsola środkowa szersza.

Toyota Harrier – ładniejsze RAV4

Podobnie jak w “Ravce”, w nowym SUV-ie oferowane jest cyfrowe lusterko wsteczne. Nie zabrakło także audio firmy JBL, funkcji AndroidAuto i Apple CarPlay czy zdalnego sterowania poprzez aplikację w telefonie (MyToyota). 

Toyota Harrier

Fot. toyota.com / Toyota Harrier

Gama jednostek napędowych jest identyczna z tą, którą oferuje RAV4. Mamy więc 2-litrowy wolnossący silnik benzynowy o mocy 173 KM oraz odmianę hybrydową z 2,5-litrową jednostką R4 o mocy 178 KM i motorem elektrycznym rozwijającym 120 KM. Łączna moc układu – w zależności od napędzanej osi – wynosi 218 KM w przypadku przednionapędowej wersji oraz 222 KM w wariancie z napędem 4×4. W przypadku hybrydy jest to napęd E-Four, a w odmianie spalinowej klasyczna układ 4WD z funkcją dynamicznej kontroli rozdziału momentu obrotowego.

Toyota Harrier czwartej generacji oficjalnie zadebiutuje na japońskim rynku w czerwcu. Japoński SUV z pewnością stałby się bestsellerem także w Europie… Być może nawet większym od RAV4.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama