Connect with us

Fascynacje

Elation Freedom – fascynujący hipercar o mocy 1900 KM. Oby się udało

Ten tydzień upływa pod znakiem hipercarów. Kolejnym tego typu pojazdem jest przeszło 1900-konny Elation Freedom z napędem elektrycznym. Póki co jest jednak prototypem, ale ma powstać wersja seryjna.

Opublikowano

w dniu

Elation Freedom
Fot. elationhypercars.com / Elation Freedom

Ten tydzień obfituje w najbardziej ekscytujące i najszybsze samochody. Po wtorkowej premierze Hennessey’a Venom F5 i wczorajszym debiucie Pagani Huyary Tricolore swoje najnowsze dzieło przedstawił amerykański start-up Elation HyperCars (oprócz wspomnianych modeli były też premiery wirtualnych hipercarów od Jaguara i Forda). Pochodząca z Północnej Kalifornii firma jest “manufakturą ekskluzywnych hipercarów tworzonych z pasją” (przynajmniej tak wynika z opisu producenta). Elation Freedom jest prototypem zapowiadającym pierwszy model tej marki.

Elation Freedom – iskierka wolności

Amerykański hipercar został zaprezentowano równo miesiąc po oficjalnych renderingach, dających wyobrażenie tego. Elation Freedom jest jednak prototypem zwiastującym, czego można się spodziewać po modelu seryjnym. Elation twierdzi, że jego produkt ma konkurować z uznanymi markami i zapowiadymi przez nie hipercarami. Mamy tu na myśli Lotusa Eviję, Pagani Battistę czy Rimaca C Two.

Elation Freedom

Oznacza to zatem, że Elation Freedom otrzyma napęd elektryczny zgodnie z obowiązującymi trendami. Amerykański hipercar ma występować w dwóch wariantach mocy. Słabszy z trzema silnikami elektrycznymi rozwinie 1427 KM oraz 1440 Nm. Mocniejszy otrzyma dodatkową jednostkę elektryczną a jego łączna moc wyniesie aż 1903 KM. Przyspieszenie 0d 0 d0 100 km/h w topowej odmianie wyniesie raptem 1,8 sekundy a prędkość maksymalna to 418 km/h. Przynajmniej takie są zapowiedzi producenta. Oba warianty będą wyposażone w napęd na cztery koła oraz opatentowaną dwubiegową przekładnię.

ZOBACZ TAKŻE
Pininfarina Battista testowana na torze. Ma być szybsza od bolidu F1

Silniki elektryczne będą zasilane akumulatorem o pojemności 100 kWh lub opcjonalnie nawet 120 kWh. Zasięg ma wynieść około 400 mil (644 km) między ładowaniami.

Elation Freedom

 

Będzie też spalinowy Elation Iconic

Elation Freedom zadebiutuje na początku 2022 roku, prawdopodobnie na targach w Genewie lub chwilę przed nimi. W przyszłym roku firma planuje testy prototypów, zarówno statyczne jak i dynamiczne. Powstanie 25 egzemplarzy a każdy z nich kosztować ma 2 miliony dolarów.

Co więcej, Elation pracuje również nad spalinowym modelem o nazwie Iconic. Zamiast napędu elektrycznego skorzysta on 5.2-litrowej jednostki V10 o mocy 750 KM.Podejrzewamy, że będzie to konstrukcja znana z Audi R8 i Lamborghini Huracana, zwłaszcza, że moc ma trafiać na obie osie za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej S-Tronic pochodzącej z Audi. Iconic ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i rozpędzać się do 386 km/h. Co ciekawe, będzie on aż o 300 tys. dolarów… droższy od elektrycznego Freedom (2,3 miliona dolarów).

ZOBACZ TAKŻE
Hennessey Venom F5 w wersji produkcyjnej. Ma być rekord - 537 km/h

Zobaczymy, czy ambitne plany amerykańskiej firmy się powiodą. Oczywiście życzymy im tego. Często jednak – zwłaszcza w przypadku start-upów kończy się na zapowiedziach, ewentualnie prototypach. Nie musi tak jednak być w tym przypadku.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama