Renault na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu - motohigh.pl
Nasze social media

Targi

Renault na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu

W ramach światowej premiery Renault zaprezentowało koncepcyjny samochód-robot EZ-ULTIMO klasy premium oraz przedstawiło swoją wizję możliwości, jakie daje technologia Augmented Editorial Experience (AEX), która pozwala personalizować dostępne treści • Nowy Kadjar, bardziej atrakcyjny i komfortowy niż dotąd, został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności • ZOE Iconic ― nowa seria limitowana • Moov’in Paris i nowe usługi w zakresie mobilności

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Renault

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Renault przedstawiło swoją kompleksową wizję zrównoważonej i współdzielonej mobilności jutra. Obrazują ją trzy koncepcyjne samochody-roboty:

– EZ-ULTIMO samochód-robot klasy premium,

– EZ-PRO pojazd-robot dla firm, przeznaczony do obsługi dostaw „ostatniego kilometra”,

– EZ-GO miejski samochód-robot do współużytkowania na co dzień.

Samochody koncepcyjne przecierają szlaki nowym formom korzystania z samochodu z wykorzystaniem w zupełnie inny sposób czasu dojazdu. Na stoisku Grupy Renault zostanie zaprezentowana technologia AEX, czyli Augmented Editorial Experience, która umożliwia przeżycie niezwykle realistycznego, immersyjnego doświadczenia na pokładzie samochodu, dzięki połączeniu spersonalizowanych treści i interfejsu multimedialnego.

Nowy Kadjar – pierwsza publiczna prezentacja podczas Salonu Samochodowego w Paryżu

Nowy Kadjar, zaprezentowany na stoisku Renault, znacząco zyskuje na dynamice i komforcie. Ma bardziej niż kiedykolwiek atrakcyjny i nowoczesny styl, ale pozostaje w zgodzie z tradycyjnymi kanonami stylistycznymi SUV-ów, dzięki czemu zyskuje na prestiżu. W tym modelu szczególną uwagę poświęcono komfortowi, jakości i ergonomii. Kabina została dogłębnie przeprojektowana, tak aby podróżowanie było bardziej przyjemne.

Nowy Kadjar jest napędzany najnowszej generacji silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, o wyższych osiągach i niższym spalaniu, które zapewniają większą przyjemność prowadzenia.Silnik benzynowy 1.3 TCe FAP jest dostępny w dwóch poziomach mocy (140 i 160 KM). Silnik nowej generacji, opracowany wspólnie przez Alians Renault-Nissan i Daimlera, spełnia najwyższe standardy jakościowe partnerów. Oferuje większą moc niż silnik TCe poprzedniej generacji, wyższy moment obrotowy (w szczególności w dolnym zakresie obrotów) oraz niższą emisję CO2 i niższe zużycie paliwa.

Podczas Salonu Samochodowego została również zaprezentowana nowa generacja silników wysokoprężnych „Blue dCi”, wyposażonych w najnowsze systemy obniżania emisji zanieczyszczeń. Nowy Kadjar będzie oferowany z silnikami 1.5 Blue dCi 115 KM i 1.7 Blue dCi 150 KM.

ZOE Iconic ― nowa limitowana seria

Renault ZOE z ponad 110 000 sprzedanych egzemplarzy jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym. Od dnia wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2012 roku stał się ikoną na rynku samochodów elektrycznych. Dlatego nowa seria limitowana tego modelu ma nazwę „Iconic” i również zostanie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Seria jest oferowana z unikatową tapicerką w szarej tonacji, która współgra z nowym kolorem nadwozia Gris Highland oraz nowymi, aluminiowymi 17-calowymi obręczami kół. Jeśli chodzi o akcesoria, ZOE może być wyposażone również w pomysłową podłogę bagażnika, którą można umieścić na przedłużeniu progu bagażnika. W utworzonym w ten sposób podwójnym dnie można schować przewody ładowania, by nie zajmowały miejsca w bagażniku. ZOE Iconic, oferujące 300 km zasięgu w rzeczywistych warunkach użytkowania, jest dostępne z silnikami R110 i Q90.

Fot.Renault/ 2018 – Renault ZOE – Série Limitée ICONIC

W celu ułatwienia kierowcom codziennego użytkowania samochodu elektrycznego opracowano unikatową usługę, która ułatwia planowanie przejazdów na długich trasach i podaje całkowity czas przejazdu (jazda + ładowanie akumulatora), a także wyznacza trasę do najdogodniej usytuowanych terminali ładowania.

To pierwsza tego rodzaju aplikacja na smartfony dostępna rynku. Wszystkie usługi mobilne przydatne dla kierowców samochodów elektrycznych zostały obecnie połączone w ramach jednej aplikacji „MY Renault”.

Moov’In Paris i nowe usługi w zakresie mobilności

Wobec szybko zmieniających się zachowań klientów, Grupa Renault proponuje szereg nowych usług w zakresie mobilności, takich jak współużytkowanie, przewozy na żądanie, wynajem krótkoterminowy, które do roku 2022 wzbogacą się o kolejną usługę, wykorzystującą pojazdy-roboty.

Fot. Renault / 2018 – EZ-ULTIMO

Grupa Renault jest europejskim liderem w segmencie carsharingu samochodów elektrycznych. Dysponuje flotą 5 000 ZOE w ośmiu dużych miastach i współpracuje z kilkoma dużymi partnerami. 

Obecnie podjęła decyzję o stopniowym wprowadzaniu na terenie Francji komercyjnej oferty udostępniania samochodów elektrycznych, początkowo dla mieszkańców Paryża i regionu paryskiego oraz turystów odwiedzających region, we współpracy z firmami VTC Marcel (samochody z prywatnym kierowcą), Moov’In Paris by Renault (free-floating) i Renault Mobility (wynajem krótkoterminowy). Do końca 2019 roku za pośrednictwem tych usług udostępniona zostanie na terenie Francji flota 2000 pojazdów elektrycznych.

Samochody

Warsaw Motor Show 2018: Uczta dla fanów tuningu

Tegoroczne Warsaw Motor Show skierowane było również do fanów tuningu. Organizatorzy zadbali o przygotowanie dużej wystawy w hali D, której część miała pokaźną ilość zmodyfikowanych aut. 

Opublikowano

w dniu

Fot. Michał Nowak / Stoisko Hakone Team | Obróbka materiału: Adrian Drozdek

Wystawa na WMS obfitowała w samochody poddane tuningowi wizualnemu, które wyróżniały się swoimi wymyślnymi lakierami oraz dodatkowymi elementami karoserii jak tylny spojler czy przedni zderzak. Nadal w trendach tuningowych dominuje także tzw. “gleba”  obniżanie auta najbardziej jak się da. Obecnie w większości bardziej zaawansowanych projektów stosowane jest zawieszenie pneumatyczne, które stosowane jest głównie po to, aby maksymalnie nisko obniżyć dany pojazd. Jeżeli już chcemy się nim poruszać na co dzień, to możemy podnieść auto o parę centymetrów.

Obecnie do modyfikacji nadwozia są stosowane bardzo modne pakiety tzw. “wide body”, które estetycznie poszerzają samochód. Szerokość auta jest zwiększana poprzez zastosowanie całego pakietu lub wyłącznie użycie go do nadkoli. Taki zabieg pozwala na zainstalowanie szerszych felg z dużym rantem. Przeważnie właściciele prezentowanych pojazdów stawiają na lekko błyszczące kolory metaliczne lub chromowane (te nieco mocniej rzucają się w oczy).

W hali D znajdowało się także wiele samochodów, które zostały zmodyfikowane z myślą o przygodzie z motorsportem w m.in. wyścigach torowych, górskich i na ćwierć mili. Dlatego w ich przypadku kwestia estetyki zeszła na dalszy plan, a nacisk położono głównie na tuning mechaniczny. Podnoszenie mocy silnika (chiptuning), sportowe układy wydechowe czy też twardsze zawieszenie i wydajniejsze hamulce są jednymi z najbardziej koniecznych punktów dot. poprawy osiągów auta. Oprócz tego zauważalne były zmiany w aerodynamice – pojawiły się splittery z przodu i z tyłu, które pomagają w zwiększeniu poziomu siły docisku. Z zewnątrz pojazdy były oklejone w loga marek sponsorów, co nie dziwi, ponieważ “zabawa” w driftera czy rajdowca nie należy do najtańszych. 

Nie mogło zabraknąć także całej plejady driftowozów, które biorą udział w Driftingowych Mistrzostwach Polski. Jednym z bardziej wyróżniających się tego typu aut była ponad 1000-konna Toyota GT86 Kuby Przygońskiego. Różnorodność pojazdów znajdujących się na hali sprawiała, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie, zarówno entuzjasta amerykańskiej motoryzacji, jak i miłośnik europejskich czy azjatyckich marek.

Fot. Michał Nowak / BMW serii 3

Bardzo duże stoisko posiadał klub BMW Warszawa, na którym mogliśmy obejrzeć auta bawarskiej marki z różnych okresów czasowych m.in. całą gamę serii 3 począwszy od modelu E21 oraz serię 5. Po prostu wszystkie modele najstarszej do najnowszej generacji. Ludzie odpowiedzialni za stoisko włożyli serce w przygotowanie swojej wystawy. Podobnie było na stoisku Mustang Klub Polska, tam mogliśmy obejrzeć całą gamę modeli z rumakiem na masce – od pierwszej generacji aż po obecny poliftowy model w limitowanej wersji Bullit.

Miłośnicy japońskiej motoryzacji z chęcią przychodzili na stoisko Hakone Team, gdzie można było zobaczyć klasyczne JDM-y, tj. Mitsubishi Lancer EVO 5, Mazda RX-7 czy Honda Integra Type R. W tym roku można było zauważyć powracające pewne trendy. Znów mogliśmy zaobserwować, że auta mają większe bardziej agresywne pakiety spojlerów i body kity. Coraz częściej pojawiają się także neony, które jeszcze do niedawna były kojarzone z pierwszymi częściami kultowej serii “Szybkich i wściekłych” i tuningiem przed 2010 rokiem. Teraz moda na neonowe podświetlenie powoli do nas powraca.

Fot. Michał Nowak

Style tuningowe, które zostały zaprezentowane przez ostatnie lata zaczynają się ze sobą mieszać. Obecnie nie ma już jednego trendu, a zamiast tego zaczęła panować większa dowolność.  Właściciele pojazdów poddawanych przeróbkom stawiają na mix wielu stylów, aby jeszcze bardziej wyróżniać się z tłumu. Mogliśmy przyjrzeć się samochodom w stylu JDM, import tuner, german style czy racing style. Nie brakowało również “moto świrów”, którzy za cel postawili sobie odrestaurowanie starego pojazdu, aby przypominał samochód, który wyjechał z salonu kilkanaście a nawet kilkadziesiąt lat temu. To pokazuje, że polska scena tuningowa nadal się rozwija i zaczyna czerpać z dobrodziejstw wszystkiego co zostało do tej pory wymyślone – robiąc to w dobrym stylu.

Fot. Michał Nowak / Odrestaurowane BMW serii 3 M21

IV edycja Warsaw Motor Show przyciągnęła wielu miłośników tuningu dzięki bogatej wystawie. Wiele stoisk z samymi pojazdami, a także uczestnictwo firm od car detailingu, tuningu mechanicznego oraz producentów części pozwoliły sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających zwiedzających.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby nie przegapić następnych!

Kontynuuj czytanie

Samochody

Warsaw Motor Show 2018 – widać progres

Za nami IV edycja jednych z największych targów motoryzacyjnych w Polsce – Warsaw Motor Show. Impreza z roku na rok nabiera znaczenia i staje się coraz ciekawsza.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Fot. Adrian Drozdek / Koenigsegg CCXR

Targi w Warszawie, a ściślej ujmując w położonym około 20 km od stolicy Nadarzynie z roku na rok odgrywają coraz większą rolę w kalendarzu eventów motoryzacyjnych. Progres jest widoczny gołym okiem. Przybywa nie tylko wystawców, ale również znanych osobistości ze świata motoryzacji, którzy podnoszą wartość imprezy i przyciągają rzesze fanów.

Richard Hammond we własnej osobie

Największą atrakcją tegorocznej edycji Warsaw Motor Show była obecność gwiazdy znanej z Top Gear i The Grand Tour – Richarda Hammonda. Był on gościem konferencji organizowanych w hali F. Opowiadał m.in. o swojej pracy i przygodach z nią związanych, motoryzacyjnych marzeniach oraz o szeroko pojętej branży automotive. Oczywiście wokół dziennikarza zgromadziły się rzesze słuchaczy, którzy potem polowali na jego autografy.

Fot. Adrian Drozdek / Aston Martin DBS Superleggera

Zresztą tłumy były nie tylko wokół Hammonda, ale na całym terenie odbywających się w halach Ptak Expo targów. Do wielu aut ciężko się było dostać, nie mówiąc już o dogodnym robieniu zdjęć prezentowanych pojazdów. Największe skupiska oglądających były przy stoisku Tesli, gdzie debiutował bazowy model 3 (z wyjątkowo minimalistycznym kokpitem bez zegarów przed kierowcą) oraz przy nowym Peugeocie 508, do którego trzeba było się ustawiać w kolejce, aby wsiąść.

Polskie akcenty na 100-lecie

Spore zainteresowanie wzbudzały też samochody z polskim rodowodem, zwłaszcza prototypowa Warszawa M-20 GT firmy KHM Motor Poland. Pisałem o niej w artykule o powrotach znanych marek. Auto bazuje na Fordzie Mustangu GT, z którym dzieli m.in. silnik i większość elementów wnętrza. W kabinie pojawił się ogromny pionowy ekran multimediów niczym w Tesli. Co ciekawe, auto ma nadwozie typu coupe, a tak naprawdę jest … liftbackiem z otwieraną tylną szybą. Autu można zarzucić jedynie brak własnego stylu, ponieważ stanowi połączenie Mustanga z Mercedesem AMG GT (tylne lampy).

Fot. Adrian Drozdek / Warszawa M20 GT

Niedaleko Warszawy znalazły się prototypowe Syreny  firmy „FSO Syrena” (następca AMZ Kutno) o nazwie Vosco, w tym jedna z nadwoziem pick-up. Niestety także im brakowało oryginalności. Przód z Fiata 500 w połączeniu z wnętrzem z Opla Adama i dosyć dziwnym tyłem nie tworzył spójnej całości. Mimo to cieszy fakt, że polskie projekty są na tyle zaawansowane, że można je zobaczyć na tak dużych targach. Przy okazji jest to też sposób na uczczenie 100-lecia niepodległości.

Fot. Adrian Drozdek / FSO Syrena – Vosco S106

Motoryzacyjna egzotyka i nie tylko

Wśród najciekawszych aut tych targów należy wymienić także Koenigsegga CCXR, Lamborghini Urusa czy Astona Martina DBS SuperLeggera. Brytyjska marka miała bardzo bogate stoisko, na którym od prawdziwych klasyków, jak DB2 czy Lagonda, stały najnowsze modele, m.in. V8 Vantage oraz DB11. Sporo nowości zaprezentował także Lexus, m.in. nowego ESa 300h, crossovera UX oraz wielkiego SUV-a – LX 570. Toyota pokazała z kolei najnowsze wcielenie Camry, które zastąpi w Europie Avensisa, a także zastępującą Aurisa Corollę.

Tradycyjnie już najbogatsze stoiska miały niemieckie marki, w tym Volkswagen, Audi i Mercedes. Zwiedzający mogli zobaczyć nowego Volkswagena Touarega, nowe Audi A6 i Q8 oraz zmodernizowanego Mercedesa klasy C i Mercedesa-Maybacha S650.

Fot. Adrian Drozdek / Lamborghini Urus

W kolejnej hali była wystawa firm z branży motoryzacyjnej, np. wypożyczalni, car sparingu, ubezpieczalni oraz firm leasingowych. Była też możliwość przejażdżki po specjalnie wydzielonym torze którymś z pojazdów elektrycznych, np.  Jaguarem I-Pace, Teslą S czy Nissanem Leafem. Atrakcja ta przyciągała tłumy.

Na bogato

W hali D mieliśmy do czynienia ze strefą motorsportu oraz tuningu. To właśnie tam swoje stanowiska miały Gosia Rdest, Kickster oraz Zachar. Mimo to strefa gwiazd znalazła się w hali F, naprzeciwko sceny, na której występował m.in. Richard Hammond. Poza klubami tuningowymi swoje strefy miały też wypożyczalnie samochodów sportowych oraz zespoły Formuły Student. Zresztą o autach po tuningu napiszemy więcej już niebawem w osobnym artykule.

Fot. Adrian Drozdek / Warszawa M20 GT

W ostatniej hali mieściły się firmy oferujące różnego rodzaju akcesoria i części samochodowe, producenci i dystrybutorzy wyposażenia warsztatów itp. Oczywiście najwięcej oglądających było w hali F z nowymi samochodami, co nie znaczy, że pozostałe świeciły pustkami.

Godne podsumowanie roku

Tegoroczne targi Warsaw Motor Show pokazały, jaki mają potencjał i w jaki sposób go wykorzystać. Świadczy o tym chociażby obecność Richarda Hammonda czy Koenigsegga wśród samochodów, czego akurat nie mogliśmy doświadczyć nawet podczas targów Poznaniu. Mimo wszystko poznańskie targi uchodzą za jeszcze większe i jeszcze długo pozostaną najciekawszą i najważniejszą tego typu imprezą w Polsce. Poza tym Nadarzyn leży dosyć daleko od Warszawy, co utrudnia dostanie się tam transportem publicznym. Pomimo tej niedogodności wiele wskazuje na to, że w kolejnych edycjach wystawy Warsaw Motor Show zapełnione będzie wszystkie 6 hal kompleksu Ptak Expo, a nie tak jak dotychczas cztery. Poza tym targi w Nadarzynie to jedyny tak duży event odbywający się  jesienią, co czyni je dobrym zwieńczeniem motoryzacyjnego roku.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby nie przegapić następnych!

Kontynuuj czytanie

Targi

Motoryzacja powraca na tereny FSO

W zrewitalizowanych pofabrycznych halach FSO na terenie nowo wybudowanego centrum Global Expo za kilka dni odbędzie się wielkie motoryzacyjne święto – jubileuszowa, dziesiąta odsłona największych targów flotowych w Polsce – Fleet Market 2018.

Opublikowano

w dniu

inf. prasowa

Podczas imprezy, 21 listopada, zaprezentowanych zostanie blisko 200 samochodów osobowych i dostawczych przeznaczonych dla biznesu, w tym auta luksusowe z segmentu premium i ekologiczne z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Nie zabraknie też motoryzacyjnych premier. Po raz pierwszy w Polsce zostaną pokazane Audi Q3, Fordy Focus Active i Transit Custom Hybrid, Hyundai i30 Fastback N, Jeepy Cherokee i Renegade, KIA ProCeed, Lexusy ES i UX, Peugeot Partner VAN, Renault Kadjar, Seat Tarraco, Skoda Fabia Monte Carlo, Toyoty Camry i Corolla Touring Sports, Volkswageny e-Crafter i T-Cross, Volvo V60 oraz ZD D2S. Spotkanie odbędzie się w centrum Global Expo przy ul. Modlińskiej 6D w Warszawie.

Motoryzacyjna historia terenów FSO, na których powstało centrum Global Expo doskonale wpisuje się w charakter Fleet Market. Tym bardziej cieszy fakt, że mamy możliwość organizacji w naszym obiekcie największych targów biznesowo-motoryzacyjnych w Polsce. Jestem przekonany, że przestronna hala i możliwości techniczne obiektu, dzięki którym na teren Global Expo swobodnie mogą wjechać nawet ciężkie pojazdy, zapewnią wystawcom swobodne warunki do prezentacji aut dla biznesu – mówi Bartosz Sosnowski, wiceprezes Centrum Targowo-Kongresowego, operatora Global Expo.

Fleet Market skupia przedstawicieli sektora MŚP, a także dużych, międzynarodowych korporacji, którzy w jednym miejscu mogą znaleźć wszystko, co potrzebne jest do zarządzania samochodami w firmie. Oprócz ekspozycji około 200 aut dla biznesu i licznych premier samochodowych, targi Fleet Market stanowią platformę wymiany wiedzy dla firm w zakresie aspektów prawnych i podatkowych, kwestii związanych z zakupem aut firmowych, elektromobilności, amortyzacji czy odsprzedaży.

Przed laty zaczynaliśmy od wydarzenia organizowanego w hotelu, w którym wzięło udział kilkuset uczestników. Obecnie świętujemy już 10. edycję, a targi Fleet Market gromadzą tysiące uczestników biznesowych z całej Polski. Przez ten czas znacząco rozwinęliśmy je pod każdym względem, dzięki czemu dziś w Polsce możemy pochwalić się targami motoryzacyjnymi dla klienta biznesowego na miarę imprez odbywających się w Genewie czy Paryżu. Myśląc o dalszym rozwoju Fleet Market zdecydowaliśmy się na zmianę lokalizacji na nowo wybudowane Global Expo. Nowocześnie wyposażony obiekt, większa powierzchnia wystawiennicza, jaką zapewnia centrum i dogodny dojazd zarówno dla gości spoza stolicy, jak i z Warszawy były zasadniczymi argumentami, które przemawiały za tą zmianą – mówi Małgorzata Mikołajczyk, dyrektor targów Fleet Market.

Fleet Market to jedna z pierwszych imprez, która odbywa się w nowoczesnym Centrum Global Expo. Obiekt został wybudowany w ramach rewitalizacji części dawnych terenów FSO na Żeraniu i otworzył się z początkiem listopada br. Dzięki największej w stolicy hali wystawienniczej pod jednym dachem i wykorzystaniu parametrów użytkowych dawnych hal, Global Expo pozwala na organizację nawet niestandardowych imprez, w tym też takich, które dotychczas nie mieściły się pod dachem. Częścią Global Expo jest będzie też piętro konferencyjne z dużą salą na eventy i przestrzenią na mniejsze konferencje. W kolejnych etapach uruchomiona zostanie restauracja na 300 miejsc i parking na 1400 aut. Docelowo w ramach kompleksu powstanie też hotel ze 150 pokojami, należący do jednej z największych sieci hotelowych. Więcej na temat obiektu na www.globalexpo.pl. 

Kontynuuj czytanie

Samochody

Warsaw Motor Show 2018 – przed nami IV edycja

Impreza Warsaw Motor Show doczekała się swojej 4. edycji. Z każdym rokiem targi cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Od 2015 roku zaobserwować można coraz więcej atrakcji w postaci unikatowych modeli samochodów czy też obecności znanych osobistości ze świata motoryzacji.

Opublikowano

w dniu

Fot. Warsaw Motor Show 2018

Zeszłoroczna, trzecia edycja Warsaw Motor Show mogła się pochwalić liczbą ponad 160 tys. odwiedzających. Taki wynik nie byłby możliwy, gdyby zabrakło któregokolwiek spośród ponad 231 wystawców. Jak w przypadku każdych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych nie mogło zabraknąć premier. W trakcie zeszłorocznego eventu odsłonięto 10 zupełnie nowych modeli. Sami bardzo mile wspominamy nasze pierwsze uczestnictwo w tej imprezie – bardzo spodobało nam się, że na znacznie mniejszej powierzchni niż chociażby w Poznaniu, można wiele zdziałać dzięki przemyślanej decyzji wyznaczenia stref.

W tym roku również wszystko będzie odpowiednio ustawione tak, aby zwiedzający mogli się przemieszczać w najciekawsze miejsca. Nie zabraknie stref dla osobnych premier samochodowych, koncernów, samochodów luksusowych, pojazdów koncepcyjnych, wypożyczalni, detailingu i pielęgnacji, tuningu, motorsportu (w tym zwłaszcza stoiska dla zespołów Formuły Student, a także dla Gosi Rdest i Karoliny Pilarczyk – strefa Kobiet w motorsporcie).

Dodatkowo zwiedzający będą mogli wziąć udział w Automotive Parts Expo, które odbędzie się w tych samych terminach. Na pewno producenci, usługodawcy i zakłady naprawcze będą starać się zwrócić na siebie uwagę. Opcja dodatkowych ofert czy rabatów dla odwiedzających targi, po to aby rozsądnie zaoszczędzić przy ewentualnych naprawach, powinna być kusząca.

Obok Automotive Parts Expo, skierowanego do wszystkich gości, wyznaczona zostanie strefa Fleet Congress. Głównie wydarzenie będzie adresowane do przedstawicieli firm, które już są lub dopiero będą nabywcami samochodów, produktów i usług flotowych. Można stwierdzić, że Ptak Warsaw EXPO zadbało o każdy szczegół i podczas tegorocznych targów w Nadarzynie każdy znajdzie coś dla siebie.

Specjalne atrakcje

Fot. netcarshow.com / Koenigsegg CCXR Edition (2008)

Organizatorzy Warsaw Motor Show 2018 potwierdzili obecność dwóch unikatowych supersamochodów, tj. Koenigsegg CCXR czy Aston Martin DBS Superleggera (premiera). Pierwszy z nich będzie obecny na stoisku VCentrum – zadbany samochód. CCXR jest zdolny osiągnąć zawrotne 417 km/h dzięki 4,7 litrowej V8 generującej 1032 KM. Do “setki” to cudo przyspiesza w 2,9 s. Zaś Aston Martin DBS Superleggera będzie mógł pochwalić się swoją V12 o pojemności 5,2 l, co pozwala mu osiągnąć 100 km/h w 3,4 s. Rozpędzić możemy się nim do 340 km/h. 

Fot. netcarshow.com / Aston Martin DBS Superleggera

Obok Koenigsegga i Astona Martina nie mogło zabraknąć Tesli, która zaprezentuje swój elektryczny Model 3. Oprócz niego będą również ich inne modele, o co zadba Stoisko Tesla Warszawa w hali F.

Premiery

Organizatorzy podali listę polskich premier samochodowych. Obecność niektórych, jak chociażby Lamborghini Urusa czy Toyoty Camry i Corolli nie powinna dziwić. Jednak nie wiemy, jakie modele chcą nam pokazać Jeep i Mercedes. Miłym zaskoczeniem jest obecność dwóch polskich producentów – FSO Syrena i KGH Warszawa. Najprawdopodobniej ujrzymy Vosco S106/EV oraz Warszawę M20 GT, które w tym roku już zostały pokazane światu.

Ciekawe postaci

Główną gwiazdą tegorocznej edycji będzie Richard Hammond, który obecnie odpowiada za projekt The Grand Tour dla Amazon Prime. Wcześniej oczywiście współprowadził program Top Gear dla BBC. Według nas takie posunięcie jest naprawdę strzałem w dziesiątkę. Jeśli za rok udałoby się ściągnąć do Polski Jeremiego Clarksona czy James’a May’a to byłaby prawdziwa motoryzacyjna uczta. 

Oczywiście w tym roku nie mogło zabraknąć polskiej motoryzacyjnej sceny YouTube’a. Swoją obecność w Nadarzynie potwierdzili Sebastian Kraszewski z kanałów KicksterTV oraz Sebastian KickSter, Zachar Zawadzki z Autocentrum.pl oraz Zachar OFF, Waldemar Florkowski z “Moto Doradca”. Rok temu mieliśmy okazję porozmawiać z dwójką z nich i było naprawdę miło. Dużo wymiany spostrzeżeń dot. motoryzacji, organizacji wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. 

Wyżej wspominaliśmy już o udziale Karoliny Pilarczyk “Królowej Polskiego Driftu”, której stoisko zawsze jest duże na każdych targach. Obok niej zabraknąć nie mogło najszybszej Polki, czyli Gosi Rdest, na której stoisku ujrzymy Audi R8 LMS GT4 oraz Audi R8 Spyder. Na każdej imprezie, na której byliśmy, przy obu Paniach zawsze były tłumy. Jednak nie można im odmówić, że przez cały event zawsze starają się z każdą osobą porozmawiać i odpowiedzieć na każde pytanie.

Oczywiście, to jeszcze nie wszyscy z grona gości specjalnych. Na Warsaw Motor Show 2018 nie mogło zabraknąć Bartosza Ostałowski ego(polskiego driftera, który jeździ tylko przy użyciu stóp) i Aleksandry Kutz (artystki i dziennikarki znanej z wielu programów telewizyjnych oraz z organizacji i rywalizacji w zawodach). 

Gdzie i kiedy?

Warsaw Motor Show odbędą się już w najbliższy weekend, 16-18 listopada. Targi zorganizowane będą w halach kompleksu Warsaw Ptak EXPO w Nadarzynie przy alei Katowickiej 62. W ciągu trzech dni wydarzenie będzie otwarte dla zwiedzających od godz. 10:00 do 18:00. 

Z racji odbywania się imprezy poza Warszawą, organizatorzy zadbali o podróżujących pociągami. Bezpłatny autobus do Nadarzyna będzie kursował z przystanku Centrum 03. Do darmowego przejazdu są uprawnione osoby posiadające bilet na Warsaw Motor Show 2018. Rozkład jazdy możecie zobaczyć tutaj.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby nie przegapić następnych!

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne