Samochody niedostępne w Polsce – Nissan Patrol - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Nissan Patrol

Po nowej klasie G i Suzuki Jimny przyszedł czas na odświeżenie słynnej “terenówki” Nissana. Nowy Patrol nadal bazuje na ramie, jednak jest znacznie bardziej luksusowy od poprzedników.

Opublikowano

w dniu

Nissan Patrol
Fot. Nissan / Nissan Patrol

Historia japońskiej terenówki sięga aż 1951 r. Patrol – obok Defendera, Land Cruisera i Pajero – jest jednym z najsłynniejszych samochodów terenowych. Wytwarzana od 2010 r. VI generacja Nissana Patrola (Y62) właśnie doczekała się modernizacji.

Patrol pozostał wierny ramie

Choć pod względem wizualnym Patrolowi bliżej do dużego luksusowego SUV-a, wciąż jest to pojazd oparty na ramie. Jego najbliższą konkurencją jest zbudowana według tej samej formuły Toyota Land Cruiser J200. Producent zapewnia, że nowy Patrol nadal ma zapewniać dobre właściwości terenowe, mimo, że jego masa własna oscyluje w granicach 2,8 t.

Nissan Patrol

Fot. Nissan / Nissan Patrol

Stylistycznie zmodernizowany Patrol nawiązuje do pozostałych modeli Nissana, zwłaszcza do tych niedostępnych w Europie, np. dużego pick-upa Titana, którego najnowsza generacja niedawno zadebiutowała. Pewnym podobieństwem do europejskich modeli tej marki jest przedni grill w kształcie litery V. Ciekawym rozwiązaniem są zachodzące na LED-owe reflektory błotniki. Światła do jazdy dziennej mają kształt litery C  i mają przypominać swoim kształtem bumerang. Również z tyłu pojawiły się nowe lampy z sekwencyjnymi kierunkowskazami.

W stronę luksusu

Prawdziwe oblicze nowego Patrola kryje się w jego kabinie, którą urządzono z rozmachem.  Pojawiły się dwa dotykowe ekrany, z których pierwszy służy do wyświetlania komunikatów nawigacji i systemu info-rozrywki, a drugi odpowiada za obsługę systemów pokładowych. Na pokładzie japońskiej terenówki znalazły się także takie udogodnienia, jak funkcje Android Auto czy Apple CarPlay.

Nissan Patrol - wnętrze

Fot. Nissan / Nissan Patrol

Jak przystało na współczesny samochód, nie zabrakło systemów bezpieczeństwa, jak np. układ ostrzegający przed kolizją czy systemem hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych. Luksusowego charakteru nadają m.in. obszerne, skórzane pikowane fotele z wentylacją  i regulacją odcinka lędźwiowego, skórzane przeszycia na drzwiach i desce rozdzielczej oraz drewniane wstawki na kierownicy, kokpicie i tunelu środkowym.

Klasyka gatunku

Pod maską Patrola znalazły się dwie wolnossące benzynowe jednostki. Pierwsza z nich to 4-litrowe V6 o mocy 275 KM i maksymalnym momencie obrotowym 394 Nm. Drugim silnikiem w gamie jest V8 o pojemności 5,6 l, oferujące 400 KM i 560 Nm. Mocniejszy wariant dostępny jest z aktywnym, hydraulicznym zawieszeniem. Napęd jest oczywiście przekazywany na obie osie.

Nissan Patrol oferowany będzie wyłącznie na Bliskim Wschodzie (w USA występuje pod nazwą Armada). Nic więc dziwnego, że miejscem premiery poliftingowej wersji była stolica Zjednoczonych Emiratów Arabskich – Abu Zabi. Nie jest to już ta prosta toporna terenówka sprzed lat, lecz ociekający luksusem SUV, którym jednak poradzi sobie także w terenie. Nissan chwali się, że od 1951 r. na drogi zjechało już 1,9 mln Patroli.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama