Connect with us

Samochody

Stary Land Rover Defender V8 znów żyje. Tym razem dzięki Ares Design

Który to już raz kultowa terenówka Land Rovera trafia w ręce któregoś z tunerów? Tym razem stary Land Rover Defender V8 trafił w ręce Włochów z Ares Design, którzy uczynili z niego stylową maszynę w stylu retro.

Opublikowano

w dniu

Ares Design Land Rover Defender V8
Fot. aresdesign.com / Land Rover Defender V8

W ubiegłym roku pisaliśmy o przeróbce Defendera przez brytyjską firmę Bowler. Poza licznymi modyfikacjami wizualnymi otrzymał on także 570-konną jednostkę V8 z doładowaniem. Teraz kultowy Land Rover Defender V8 trafił w ręce Włochów, a dokładniej rzecz ujmując studia Ares Design. Firmę możemy kojarzyć m.in. z modelu Lalique Spyder nawiązującego do Maserati A6G/2000 Spyder oraz opisywanego przez nas S1 Spyder będącego stylowym speedsterem na bazie najnowszego Chevroleta Corvette (C8).

ZOBACZ TAKŻE
Ares S1 Spyder - włoski speedster na bazie Chevroleta Corvette

Land Rover Defender V8 Ares Design – brytyjski klasyk z nutą włoskiego stylu

Włosi ulepszyli ikonę off-roadu, wprowadzając nowoczesne akcenty, kilka aktualizacji projektu oraz zwiększając moc. Ares dokonał pewnych zmian wizualnych, usuwając wszelkie widoczne śruby nadwozia i poszerzając błotniki. Land Rover Defender V8 otrzymał również elementy z włókna węglowego, LED-owe reflektory ze stylowymi ringami do jazdy dziennej. Lampy umieszczono w nowym jednoczęściowym przodzie z włókna węglowego. Kultowy Defender otrzymał ponadto panoramiczny dach, większe tylne szyby, LED-owe lampy tylne oraz zaprojektowane przez Aresa 18-calowe felgi.

Ares Design Land Rover Defender V8

Kilka istotnych zmian wprowadzono także w kabinie brytyjskiej terenówki. Pojawiły się wykończenie ze skóry i włókna węglowego, nowy system multimedialny z ekranem dotykowym i funkcjami Android Auto oraz Apple CarPlay oraz podgrzewane lusterka, które wyposażono też w znaczniki kierunkowskazów. Poprawiono też wentylację kabiny a szyby wyposażono w elektryczne sterowanie. Zamiast stacyjki zastosowano przycisk start-stop do uruchamiania silnika.

ZOBACZ TAKŻE
Stary Land Rover Defender otrzymał drugie życie dzięki firmie Bowler

Kultowa terenówka ze współczesnymi akcentami

Pod maską nie ma już poczciwego 4-cylindrowego diesla. Zamiast niego mamy 4.8-litrowe wolnossące V8 o mocy 286 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Ares dokonał również zmian w zawieszeniu, wzmacniając półosie i przeguby i montując elektronicznie sterowane zawieszenie. Podniesiono je o 35 mm. Układ hamulcowy wyposażono w sześciotłoczkowe zaciski brytyjskiej firmy AP Racing.

Ares Design Land Rover Defender V8

Ares twierdzi, że dostawa pojazdu powinna zająć około trzech miesięcy. Klienci będą mogli szeroko personalizować wnętrze, w tym wzbogacając je o aluminiowe wykończenia. Przeróbka Defendera wyszła Włochom całkiem dobrze, gdyż wzbogacili go o kilka współczesnych elementów, jednocześnie nie naruszając przesadnie surowego charakteru brytyjskiej terenówki.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama