Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Toyota Highlander

Podczas targów w Nowym Jorku zadebiutowała IV generacja Toyoty Highlander. Japoński „mid size SUV” otrzymał nowy układ hybrydowy oraz odświeżone stylistykę i multimedia.

Toyota Highlander

Kojarzony z rynkiem amerykańskim średni SUV Toyoty czerpie pełnymi garściami z nowej generacji RAV4. Dotyczy to zarówno designu nadwozia i wnętrza, jak i zastosowanej techniki. Highlander bazuje na modułowej platformie TNGA, którą dzieli m.in. z Camry, Avalonem i właśnie wspomnianą RAV4. Auto otrzymało spory, masywny grill niczym w popularnej „Ravce” oraz więcej przetłoczeń, czyniących karoserię sporego SUV-a całkiem zgrabną. Sylwetka pojazdu może się podobać, gdyż jest masywna a zarazem smukła jak na swoje gabaryty. Oto nowa Toyota Highlander.

Toyota Highlander – duży i zgrabny SUV

Nowa Toyota Highlander mierzy 4,92 m długości, co oznacza, że urosła o 6 cm w stosunku do poprzednika. Mają na tym skorzystać zwłaszcza pasażerowie 3 rzędu, gdzie wzrosła ilość miejsca na nogi. Wnętrze pomieści 7 lub 8 osób, w zależności od tego, czy nabywca zdecyduje się na kanapę czy 2 oddzielne fotele w 3 rzędzie. Bagażnik jest spory, gdyż nawet z kompletem pasażerów jego pojemność wynosi 456 l. Po złożeniu obu rzędów do dyspozycji mamy 2075 l.

Wnętrze auta również przypomina RAV4. Deska rozdzielcza jest masywna, oczywiście odpowiednio większa niż w mniejszym SUV-ie, a jej centralnym punktem jest dotykowy, wolnostojący ekran multimediów o przekątnej dochodzącej nawet do 12,3 cala (w zależności od wersji). Kokpit Highlandera ma jednak nutkę konserwatyzmu, bowiem jego zegary zawsze są analogowe. Pomiędzy nimi znalazł się 7-calowy wyświetlacz komputera pokładowego. Wnętrze prezentuje się elegancko, m.in. za sprawą biegnącego przez środkową część deski rozdzielczej skórzanego pasa czy nastrojowego oświetlenia.

Fot. netcarshow.com

Wyposażenie Toyoty Highlander jest bogate. Poza kompletem systemów bezpieczeństwa nie zabrakło także m.in. 3-strefowej klimatyzacji, podgrzewanych i wentylowanych foteli czy nowoczesnych udogodnień, jak np. funkcji Apple Carplay czy pokładowego wi-fi.

Czas na zmiany

Największą zmianą w stosunku do poprzedniego modelu jest zastosowanie nowego układu hybrydowego. Pochodzi on z nowej Toyoty RAV4 i korzysta z 2,5-litrowego silnika R4. Rozwija 240 KM (o 22 KM więcej niż w mniejszym modelu). Wcześniejsza generacja Highlandera korzystała z … mocniejszego układu, opartego o 3,5-litrową jednostkę V6, oferującego 306 KM. Jednak dzięki temu zabiegowi zużycie paliwa ma spaść o 17 % (z 8,4 do 6,9 l/100 km). Po raz pierwszy hybryda będzie mogła mieć napęd 4×4, dzięki zastosowaniu dodatkowego silnika elektrycznego przy tylnej osi. Nowy Highlander w odmianie hybrydowej otrzymał system Predictive Efficient Drive. Analizuje on styl jazdy kierowcy i dostosowuje pod niego pracę  całego układu napędowego.

Dla zwolenników klasycznych jednostek spalinowych przewidziano wolnossącego benzyniaka V6 o pojemności 3,5 l i mocy 295 KM. Współpracuje on z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Nowa Toyota Highlander trafi do amerykańskich salonów w grudniu bieżącego roku, a odmiana hybrydowa w lutym. Krążą pogłoski, że producent rozważa wprowadzenie modelu także do europejskiej oferty, jednak na chwilę obecną trudno coś na ten temat powiedzieć.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama