Dotychczas nabywcy nowego Nissana Juke’a byli skazani na jedną jednostkę napędową. Mowa tu o litrowej turbodoładowanej konstrukcji benzynowej o mocy 114 KM. Teraz do gamy dołączy odmiana hybrydowa rodem z Renault Clio E-Tech. Układ składa się z benzynowej jednostki wolnossącej o pojemności 1.6 litra, która dysponuje mocą 94 KM (69 kW). Wspierana jest ona przez dwa silniki elektryczne. Jeden ma moc 49 KM (36 kW), a drugi to 20-konny rozrusznik/generator niczym w układach Mild Hybrid. Do tego malutka bateria o pojemności 1,2 kWh. W sumie samochód dysponuje układem o mocy systemowej 142 KM i momencie obrotowym 144 Nm (moment dotyczy jednostki benzynowej).
System znany z Clio
System przełącza się między różnymi trybami, w tym szeregowym, równoległym i szeregowo-równoległym hybrydowym, aby zoptymalizować wydajność układu napędowego. Pomimo bardzo małego akumulatora Nissan twierdzi, że jego kierowcy testowi zdołali osiągnąć nawet 80 procent jazdy w trybie EV w miastach. Juke Hybrid uruchamia się w 100% w trybie elektrycznym i może osiągnąć prędkość do 55 km/h.
Najciekawszym elementem układu napędowego Juke Hybrid jest jego skrzynia biegów. Jest to automatyczna przekładnia o niskim współczynniku tarcia, w której zamiast konwencjonalnych pierścieni synchronizujących zastosowano psie sprzęgła. Nissan twierdzi, że skrzynia biegów może przełączać się między czterema biegami silnika spalinowego i dwoma biegami EV i nie ma rzeczywistego sprzęgła. Zamiast tego oba silniki elektryczne w połączeniu synchronizują biegi, zapewniając „płynne, połączone i responsywne przyspieszenie”. Nissan wyjaśnia, że za kierownicą cały system hybrydowy przypomina prowadzenie pojazdu elektrycznego.
Prosty, sprawdzony napęd
Wizualnie trudno będzie odróżnić hybrydowego Juke’a od zwykłych modeli spalinowych. Jedyne niewielkie różnice to nowa osłona chłodnicy z mniejszymi otworami powietrznymi, nowa dolna część zderzaka poprawiająca aerodynamikę oraz przeprofilowany tylny spojler. Nissan Juke Hybrid stracił nieco z pojemności bagażnika.Schowana bateria zmniejszyła pojemność przy pięciu miejscach do 354 litrów (68 litrów mniej). Mimo tego, Nissan twierdzi, że udało się zachować 1237 litrów przestrzeni przy złożonych siedzeniach.
Schemat przepływu energii można wyświetlić na 7-calowym ekranie pomiędzy zegarami na zestawie wskaźników. Czytelna i przejrzysta animacja pozwala kierowcy zrozumieć zasadę i sposób działania układu napędowego jego auta. Przycisk funkcji e-Pedal znajduje się w konsoli środkowej, za przyciskiem elektrycznego hamulca postojowego, z kolei przycisk aktywujący tryb w 100% elektryczny kierowca znajdzie pomiędzy środkowymi kratkami nawiewu. Po włączeniu funkcji e-Pedal i EV odpowiednia informacja pojawia się na dole ekranu zespołu wskaźników.
Według materiałów prasowych, średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,2 l/100 km, a emisja CO2 to 118 g/km. Nissan nie podał, kiedy hybrydowy Juke trafi do salonów. Można jednak go oczekiwać w ciągu najbliższych miesięcy.