Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Fordy S-Max i Galaxy otrzymały napęd hybrydowy. Minivany idą z prądem

Amerykański producent wzbogaca gamę swoich minivanów o wersję hybrydową. Fordy S-Max i Galaxy otrzymały znany z innych modeli Forda układ hybrydowy oparty na dużej wolnossącej jednostce R4, gwarantujący komfortową i ekologiczną jazdę.

Hybrydowe Fordy S-Max i Galaxy
The new Ford S-MAX Hybrid sports activity vehicle offering seven seats alongside the refinement, efficiency and convenience of a full hybrid powertrain is now available to order for customers across Europe, Ford today announced.

Obecne generacje minivanów Forda są na rynku od 2015 roku (S-Max od 2014 roku). Fordy S-Max i Galaxy mimo upływu lat wciąż uchodzą za jedne z ciekawszych propozycji w segmencie. S-Max ma bardziej dynamiczną sylwetkę i jest nieco mniej pakowny, (choć nadal bardzo funkcjonalny), zaś Galaxy to typowy, pudełkowaty minivan. Oba modele cenione są zarówno za praktyczność (pomieszczą nawet 7 osób, z czego trochę wygodniej będzie im w Galaxy) oraz bardzo dobre jak na minivany właściwości jezdne (w tym przypadku z naciskiem na S-Maxa). Z racji na obecną modę na SUV-y przyszłość tych modeli jest niepewna.

Fordy S-Max i Galaxy teraz jako hybrydy

Rodzinne Fordy S-Max i Galaxy wzbogacono właśnie o modny ostatnio napęd hybrydowy. Co ciekawe, opiera się nie na turbodoładowanej jednostce o małej pojemności, lecz całkiem sporym silniku wolnossącym. Ma on bowiem 2.5 litra pojemności, cztery cylindry i pracuje on w cyklu Atkinsona. Wspomaga go niewielki silnik elektryczny a energia zmagazynowana jest w akumulatorze o pojemności 1,1 kWh. Jest to zatem prosta, klasyczna hybryda.

Ford S-Max Hybrid

Ford S-Max Hybrid

Łączna moc układu wynosi 193 KM, co zapewnia S-Maxowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,8 sekundy (Galaxy potrzebuje na to  równe 10 s). Nie są to zatem jakieś porywające wartości, jednak w zupełności wystarczą do sprawnego poruszania się tymi  niemałymi przecież samochodami. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni eCVT. Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu rekuperacji energii podczas hamowania.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane

Bez uszczerbku na funkcjonalności

Zastosowanie niewielkiego akumulatora nie wpłynęło w żadnym stopniu na funkcjonalność obu samochodów. W przypadku S-Maxa jego obszerne wnętrze pozwala przewieźć do 2200 litrów bagażu za pierwszym rzędem siedzeń. Samochód może również holować przyczepę o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.

Ford S-Max Hybrid

Ford S-Max Hybrid

Akumulator wykorzystuje system chłodzenia cieczą, pozwalający na bliskie rozmieszczenie ogniw, dla większej oszczędności przestrzeni. Przeprojektowano też podwójny układ wydechowy, który oprowadzono wokół akumulatora trakcyjnego, by umożliwić jego montaż tak nisko, jak to możliwe, przy jednoczesnym zachowaniu walorów praktycznych samochodu. Umożliwia to przewożenie modelem S-Max Hybrid ładunków o wysokości prawie metra i szerokości metra między tylnymi nadkolami. Przy rozłożeniu wszystkich 3 rzędów foteli bagażnik liczy 285 l pojemności.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Ford Puma 1.0 Ecoboost 155 mHEV ST-Line - powrót drapieżnika

Z kolei Galaxy oferuje aż 2339 l maksymalnej przestrzeni bagażowej oraz 300 l z rozłożonymi wszystkimi rzędami foteli. Ford zapowiada średnie zużycie paliwa obu modeli na poziomie 6,4 l/100 km (według cyklu WLTP) i emisję CO2 wynoszącą 146-147 g/km w zależności od modelu.

Ford Galaxy Hybrid

Ford Galaxy Hybrid

 Można już zamawiać hybrydowe minivany Forda

Hybrydowe Fordy S-Max i Galaxy produkowane są w fabryce w Walencji (Hiszpania), gdzie znajduje się także zakład produkujący akumulatory litowo-jonowe. S-Max Hybrid kosztuje od 170 300 zł, a Galaxy Hybrid od 170 550 zł. Ford rozpoczął już zbieranie zamówień na hybrydowe minivany.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama