Pierwsze wcielenie japońskiego vana zadebiutowało w 1994 roku. W ciągu ponad 25 lat powstało pięć generacji pojazdu (obecna zadebiutowała podczas targów w Detroit w 2017 roku). Przez te lata Honda Odyssey wyrobiła sobie dobrą opinię na rynku amerykańskim i cieszy się sporym zainteresowaniem. W tym roku producent postanowił poddać delikatnej modernizacji swojego rodzinnego bestsellera.
Honda Odyssey – w Stanach vany mają się dobrze
Honda Odyssey prezentuje obecny, agresywny styl japońskiego marki. Przykładowo „ostre” przednie lampy w technologii LED nawiązują do tych, które znamy z Civika. W ramach liftingu ich kształt jeszcze bardziej zaostrzono (trochę w stylu Acury), a łącząca je chromowana listwa trafiła na górną część atrapy chłodnicy. Zmodyfikowano też sam kształt grilla, przez co front samochodu wygląda teraz masywniej. Przemodelowano również zderzak i będące jego częścią światła przeciwmgłowe. Z tyłu zaś znajdziemy zmodyfikowane tylne lampy oraz biegnącą przez całą szerokość pojazdu chromowaną listwę.
W standardzie znajdą się sterowane gestami elektrycznie odsuwane boczne drzwi. Kolejną ciekawą funkcją jest automatycznie wysuwające się i obniżające siedzenie, co pozwoli na łatwiejsze wsiadanie (aktywowane przyciskiem). Wyposażeniem standardowym jest również pakiet systemów wspomagających kierowcę o nazwie Honda Sensing oraz adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych. Dostępny jest również układ przypominający o pozostawieniu dziecka na tylnym siedzeniu (rozwiązanie znane m.in. z Hyundaia Santa Fe).
Drzwi sterowane… gestami
Wyświetlacz komputera pokładowego wzrósł z dotychczasowych 3,5 do 7 cali a ekran systemu info-tainemt w górnej części kokpitu liczy teraz 10 cali. Honda oferuje też 11,6-calowy wyświetlacz dla pasażerów tylnego rzędu. Zmieniono również kształt panelu klimatyzacji. Wyższe wersje wyposażono w trójkolorowe dywaniki oraz podświetlane porty USB, a także kontrastowe przeszycia na fotelach.
Pod maską japońskiego vana drzemie dobrze znana 3.5-litrowa jednostka V6. Rozwija ona 280 KM i 355 Nm. Silnik współpracuje z 10-biegową przekładnią automatyczną. Na rodzimym rynku japońskim Honda Odyssey występuje z 2.4-litrową jednostką benzynową R4 lub układem hybrydowym opartym na 2-litrowym benzyniaku. We wszystkich wersjach napęd trafia na przednią oś.
Sprawdzona formuła
Na rynku amerykańskim Honda Odyssey startuje z pułapu niecałych 33 000 dolarów a topowa wersja to wydatek rzędu 50 tys. $. Jej głównym rywalem jest inny japoński van, który również zawojował amerykański rynek, a więc Toyota Sienna, którą niedawno opisywaliśmy.