Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody elektryczne

Porsche Macan EV coraz bliżej. Ma mieć większy zasięg niż Taycan

Słynna niemiecka marka zapowiedziała oficjalnie swojego pierwszego elektrycznego SUV-a. Porsche Macan EV zaoferuje większy zasięg niż Taycan i ma być według zapowiedzi firmy “najbardziej sportowym modelem w swoim segmencie”. Co już wiadomo o aucie?

Opublikowano

w dniu

Porsche Macan EV
Fot. porsche

Już od pewnego czasu mogliśmy usłyszeć informacje, że słynąca ze sportowych aut niemiecka marka pracuje nad elektrycznym SUV-em. Teraz wreszcie producent zdradził garść konkretnych informacji na temat auta. Zakamuflowane Porsche Macan EV przechodzi obecnie intensywne testy drogowe. Dostępne zdjęcia ukazują mocno zamaskowane samochody testowe, które zmierzają w kierunku niemieckiej sieci dróg publicznych w celu przeprowadzenia testów w ruchu rzeczywistym. Prototypy zbudowano na podstawie dostępnych danych uzyskanych podczas wirtualnych symulacji. Porsche twierdzi, że głównym celem podczas prac rozwojowych było stworzenie “najbardziej sportowego modelu w segmencie”.

Porsche Macan EV – najbardziej sportowy w klasie

Trwają testy w prawdziwym środowisku – jeden z najważniejszych kamieni milowych w procesie rozwoju. Zanim całkowicie elektryczny Macan zostanie wprowadzony na rynek w 2023 roku, przejedzie około trzech milionów kilometrów na świecie w różnych warunkach. Prototypy są w stanie wykorzystać doświadczenie zdobyte podczas niezliczonych poprzednich kilometrów testowych – przejechanych w wirtualnej przestrzeni – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. Badań i rozwoju. 

Porsche Macan EV

Nim jednak prototypowe Porsche Macan EV trafiło na drogi, firma spędziła setki godzin w swoich laboratoriach na cyfrowym rozwoju i testach. Porsche wykorzystało aż 20 modeli komputerowych, które z dużą dokładnością odtwarzają właściwości, układy i jednostki napędowe pojazdu. Głównymi aspektami testowania były aerodynamika, zarządzanie energią, eksploatacja i akustyka.

Znak czasów

Według zapewnień producenta Macan EV uzyska “znacznie” lepszy zasięg niż Taycan. Można się więc spodziewać wyników na poziomie 300 mil (483 km) na jednym ładowaniu. Są to zatem podobne wartości jak u konkurencji w postaci Forda Mustanga Mach-E, Jaguara I-Pace czy Tesli Model Y. Macan EV  dostępny będzie z dwoma rozmiarami akumulatorów. Samochód – podobnie jak Taycan – zaoferuje możliwość szybkiego ładowania mocą dochodzącą aż do 270 kW.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche Taycan Cross Turismo już jest. Elektryczne kombi w teren

Porsche Macan EV trafi na rynek w 2023 roku, a jego produkcja ruszy pod koniec 2022 r. Warto dodać, że będzie on pierwszym modelem marki, który skorzysta z nowej architektury dla aut elektrycznych PPE. W przyszłym roku zadebiutuje natomiast druga generacja Macana z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi. 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama