Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Lancia popularniejsza… od Alfy Romeo

Niemal wymierająca już marka może pochwalić się lepszą sprzedażą niż mająca bogatszą ofertę Alfa Romeo. Jedyna Lancia – miejski Ypsilon – ma już 8 lat i występuje tylko we Włoszech.

Opublikowano

w dniu

Lancia Ypsilon
Fot. netcarshow.com

Choć może wydawać się to niewiarygodne, tak właśnie jest. Praktycznie nieistniejąca słynna włoska marka sprzedaje się lepiej niż posiadająca parę nowych modeli z wyższej półki Alfa Romeo. 

Jest to o tyle ciekawe, że oferta Lancii ogranicza się wyłącznie do rynku włoskiego, a w ofercie występuje zaledwie jeden model, mający aż 8 lat rynkowego stażu. Jest nim produkowana w Tychach Ypsilon, bazująca jeszcze na Fiacie Grande Punto.

Dlaczego Lancia jest wciąż popularna?

Skąd tak duże zainteresowanie starym i niekonkurencyjnym przecież modelem? Odpowiedź tkwi w sporym przywiązaniu Włochów do rodzimej motoryzacji, a w szczególności małych aut miejskich. Główną przyczyną jest jednak agresywna polityka cenowa dilerów Lancii, którzy zachęcają nabywców sporymi rabatami i bogatym wyposażeniem. Nie bez znaczenia jest także prostota konstrukcji i wciąż atrakcyjny wygląd Ypsilona.

W pierwszej połowie bieżącego roku Lancia dostarczyła klientom 34 691 egzemplarzy Ypsilona, czyli aż o 28 % więcej niż rok temu.

Sytuacja, w jakiej znalazła się Lancia, zdumiewa jeszcze bardziej, gdy spojrzymy na nią przez pryzmat Alfy Romeo. W pierwszym półroczu 2019 r. Alfa sprzedała zaledwie 29 187 samochodów. Oznacza to spadek aż o 42 % w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Nowe i atrakcyjne modele to za mało?

Jest to o tyle trudne do zrozumienia, że w ofercie Alfy znajdują się przecież świeże, atrakcyjne i dopracowane modele, takie jak SUV Stelvio (na rynku od 2017 r.) oraz sedan klasy średniej Giulia (na rynku od 2016 r.). Oba auta dostępne są także w ponad 500-konnej sportowej wersji Quadrifoglio Verde. Od stycznia do czerwca 2019 r.

Alfa Romeo Stelvio

 Alfa Romeo sprzedała 13 771 egzemplarzy Stelvio, czyli aż o 3 tys. mniej niż w I połowie 2018 r. Jeszcze gorzej wypada sprzedaż Giulii, która sprzedała się w liczbie 5 758 sztuk, podczas gdy Mercedes klasy C – w samych Niemczech – osiągnął wynik 32 100 sprzedanych egzemplarzy. Zainteresowanie kompaktową Giuliettą spadło aż o 44 %, jednak można to po części tłumaczyć liczącym aż 9 lat stażem rynkowym modelu.

Co dalej?

Dane dotyczą sprzedaży Alfy Romeo na terenie Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że koncern FCA zainwestował sporo pieniędzy w opracowanie nowych modeli Alfy z zamiarem ożywienia marki. Jeśli zainteresowanie Alfą będzie tak bardzo spadać, niewykluczone że podzieli ona kiedyś los Lancii.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama