Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Škoda Scala – zwiastun nowego oblicza

Czeska marka zaprezentowała właśnie całkiem nowy model, przejmujący schedę po Rapidzie. Kompaktowa Scala zapowiada rewolucję stylistyczną, jaka czeka Škodę w najbliższych latach.

Scala stanowi jedną z najważniejszych premier Škody w ciągu ostatnich lat. Świadczy o tym chociażby fakt, że z okazji premiery tego auta zorganizowano specjalną konferencję w Tel Awiwie. Samochód przybrał formułę klasycznego kompaktowego hatchbacka 5d.

Nowe otwarcie

Wraz ze Scalą, Škoda prezentuje odświeżoną stylistykę, stawiającą na bardziej agresywne kształty. W designie pojazdu odnajdziemy nawiązania do prototypowej Škody Vision RS. Charakterystycznym elementem nowego modelu są trójkątne reflektory przednie, a także tylne klosze lamp, rozdzielone sporym napisem ŠKODA. W aucie zastosowano nawet dynamiczne kierunkowskazy niczym w Audi.

Fot. Škoda

Także wnętrze czeskiej nowości znacznie odświeżono w porównaniu do pozostałych modeli. Scala jest pierwszą Škodą z wolnostojącym ekranem dotykowym. Kokpit sprawia wrażenie zaprojektowanego od podstaw i nie przypomina żadnego innego modelu tej marki. Wyróżnia się minimalizmem oraz lekkością. Deskę rozdzielczą ożywia biegnąca przez jej środkową część ozdobna listwa. Dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego ma przekątną 6,5 lub opcjonalnie 9,2 cala, co w połączeniu z również opcjonalnymi wirtualnymi zegarami o przekątnej 10,25 cala sprawia wrażenie nowoczesności.

Praktyczność ponad wszystko

Fot. Škoda

Jak przystało na Škodę, nie zabrakło rozwiązań spod znaku Simply Clever, takich jak parasolka w drzwiach kierowcy czy skrobaczka do szyb, schowana w klapie wlewu paliwa. W aucie oferowana będzie także elektrycznie otwierana klapa bagażnika. Na liście wyposażenia pojawi się także sporo systemów wsparcia kierowcy, np. asystent pasa ruchu, asystent pasa ruchu czy działający do 210 km/h aktywny tempomat. Dla dynamicznie usposobionych kierowców pojawi się możliwość wyboru obniżonego o 15 mm zawieszenia,pracującego w trybach Normal i Sport.

Pod względem wymiarów Scala jest klasycznym przedstawicielem segmentu C. Mierzy 4,36 m długości, 1,79 m szerokości oraz 1,47 m wysokości.Rozstaw osi wynosi 2,65 m. Jak przystało na Skodę, auto ma duży bagażnik,mieszczący 467 l. Auto bazuje na płycie MQB, podczas, gdy Rapid korzystał z platformy poprzedniej generacji Volkswagena Polo.

Kompakt z krwi i kości

Gamę jednostek napędowych utworzą trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Benzyniaki to turbodoładowane, trzycylindrowe 1.0 TSI o mocach 95 i 115 KM oraz 1,5-litrowe TSI, rozwijający 150 KM. Z kolei diesel to dobrze znane 1.6 TDI, wytwarzające 115 KM.W późniejszym czasie ofertę wzbogaci wersja 1.0 G-TEC o mocy 90 KM, zasilana gazem ziemnym (CNG). W najsłabszej jednostce o mocy 95 KM dostępna będzie tylko 5-biegowa skrzynia manualna.Pozostałe silniki współpracować będą z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegowym DSG.

Škoda Scala zadebiutuje na rynku w pierwszej połowie 2019 r. i docelowo zastąpi Rapida. Czesi kolejny raz udowodnili, że nie zasługują już na miano budżetowej marki.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby nie przegapić następnych!

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama