Peugeot 208, będący spadkobiercą linii miejskich modeli marki liczącej aż dziewięć generacji, cieszy się nieprzerwanym powodzeniem od dnia swego debiutu rynkowego, który miał miejsce pod koniec 2019 roku. W ciągu nieco ponad trzech lat został on wyprodukowany w liczbie prawie 1 000 000 egzemplarzy na całym świecie.
Zdetronizował Golfa w Europie
W latach 2021 i 2022 Peugeot 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie (i we Francji) we wszystkich segmentach łącznie. W 2022 roku Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie. Auto należy też do najładniejszych modeli w segmencie. Teraz przeszło właśnie lifting, który nadał mu jeszcze więcej agresywnego stylu.
Podąża utartymi szlakami
Peugeot 208 podąża śladem odświeżonych niedawno większych braci w postaci crossovera 2008 oraz flagowego 508. Najważniejsze zmiany to oczywiście nowe logo marki, odświeżony grill z akcentami w kolorze nadwozia i inne reflektory, zarówno przednie jak i tylne. Trzeba przyznać, że z przodu auto wygląda naprawdę fantazyjnie. Duża w tym zasługa potrójnych LED-owych kłów do jazdy dziennej. Motyw trzech pazurów jest zaakcentowany we flagowej wersji wyposażenia GT, gdzie znajoma sygnatura świetlna rozciąga się na w pełni diodowe reflektory, tworząc wizualne połączenie z pionowymi belkami zamontowanymi w zderzaku.
Design jeszcze bardziej przekonuje
Nowy Peugeot e-208 proponuje nową interpretację kultowych tylnych świateł marki, składających się z trzech czerwonych śladów pazurów, ułożonych jeden nad drugim. Zachowano trzy pazury, ale obecnie mają poziomy układ. Trzy eleganckie listwy LED przedłużają czarny panel bagażnika. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.
Nowy Peugeot E-208 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia. Są to Żółty Agueda, Szary Selenium, Szary Artense, Czarny Perla Nera, Biały Banquise, Czerwony Elixir i Niebieski Vertigo. We wszystkich wersjach modelu, niezależnie od koloru nadwozia, lusterka są pokryte czarnym błyszczącym lakierem. W wersji GT w standardzie pojawiają się również czarne błyszczące nadkola, a w opcji czarny dach.
Kilka ważnych zmian także pod maską
Gama modelu obejmie trzy wersje – Allure, Active i GT. Paleta silników obejmie natomiast pięć zespołów napędowych. Wśród nich jest nowy elektryczny napęd o mocy 115 kW/156 KM i bateriami 54 kWh brutto. Zapewnia on do 400 km zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP). Absolutną nowością będzie nowa jednostka hybrydowa R3 mHEV o pojemności 1.2 litra o mocach 100 i 136 KM. Sprzężono ją z nową 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią.
Gama jednostek napędowych nowego Peugeota 208 obejmuje także dwa wyjątkowo oszczędne i wydajne silniki benzynowe:
- PureTech 75 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
- PureTech 100 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
W kabinie głównie kosmetyka
W kabinie nie wprowadzono niemal żadnych zmian. Jedyną różnicą jest teraz rozmiar dotykowego ekranu systemu multimedialnego, który wzorem z 2008 ma teraz w każdej wersji 10 cali. Odświeżono też grafiki cyfrowych zegarów, zaś w topowej wersji GT mają efekt 3D. Inne zmiany obejmują nowe oświetlenie otoczenia dla 208 GT. Wersje wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów otrzymują zmienioną gałkę zmiany biegów.
Dopełnieniem zmian we wnętrzu są dodatkowe porty USB. 208 Allure i GT otrzymują standardowo trzy gniazda USB-C (dwa z przodu, jedno z tyłu) oraz port USB-A z tyłu. Mówiąc o ładowaniu urządzeń, lifting obejmuje również mocniejszą bezprzewodową podkładkę ładującą (od 5 W do 15 W). Jest ona bowiem standardem w modelu GT i opcją w Allure. Kamery o wyższej rozdzielczości powinny ułatwić parkowanie.
Peugeot wprowadzi do sprzedaży odświeżoną wersję 208 i e-208 w listopadzie.