Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Peugeot 208 przeszedł lifting. Małe lwiątko ostrzy pazury

Peugeot odświeżył swojeg popularnego hatchbacka, nadając mu jeszcze ostrzejszy wygląd. Wzbogacono też wyposażenie i gamę jednostek napędowych.

Peugeot e-208
Fot. Peugeot

Peugeot 208, będący spadkobiercą linii miejskich modeli marki liczącej aż dziewięć generacji, cieszy się nieprzerwanym powodzeniem od dnia swego debiutu rynkowego, który miał miejsce pod koniec 2019 roku. W ciągu nieco ponad trzech lat został on wyprodukowany w liczbie prawie 1 000 000 egzemplarzy na całym świecie. 

Zdetronizował Golfa w Europie

W latach 2021 i 2022 Peugeot 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie (i we Francji) we wszystkich segmentach łącznie. W 2022 roku Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie. Auto należy też do najładniejszych modeli w segmencie. Teraz przeszło właśnie lifting, który nadał mu jeszcze więcej agresywnego stylu.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot e-208 – małe lwiątko z całkiem sporym pazurem

Podąża utartymi szlakami

Peugeot 208 podąża śladem odświeżonych niedawno większych braci w postaci crossovera 2008 oraz flagowego 508. Najważniejsze zmiany to oczywiście nowe logo marki, odświeżony grill z akcentami w kolorze nadwozia i inne reflektory, zarówno przednie jak i tylne. Trzeba przyznać, że z przodu auto wygląda naprawdę fantazyjnie. Duża w tym zasługa potrójnych LED-owych kłów do jazdy dziennej. Motyw trzech pazurów jest zaakcentowany we flagowej wersji wyposażenia GT, gdzie znajoma sygnatura świetlna rozciąga się na w pełni diodowe reflektory, tworząc wizualne połączenie z pionowymi belkami zamontowanymi w zderzaku. 

Peugeot 208

Fot. Peugeot

Design jeszcze bardziej przekonuje

Nowy Peugeot e-208 proponuje nową interpretację kultowych tylnych świateł marki, składających się z trzech czerwonych śladów pazurów, ułożonych jeden nad drugim. Zachowano trzy pazury, ale obecnie mają poziomy układ. Trzy eleganckie listwy LED przedłużają czarny panel bagażnika. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.

Nowy Peugeot E-208 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia. Są to Żółty Agueda, Szary Selenium, Szary Artense, Czarny Perla Nera, Biały Banquise, Czerwony Elixir i Niebieski Vertigo. We wszystkich wersjach modelu, niezależnie od koloru nadwozia, lusterka są pokryte czarnym błyszczącym lakierem. W wersji GT w standardzie pojawiają się również czarne błyszczące nadkola, a w opcji czarny dach.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 - król miasta w formie

Kilka ważnych zmian także pod maską

Gama modelu obejmie trzy wersje – Allure, Active i GT. Paleta silników obejmie natomiast pięć zespołów napędowych. Wśród nich jest nowy elektryczny napęd o mocy 115 kW/156 KM i bateriami 54 kWh brutto. Zapewnia on do 400 km zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP). Absolutną nowością będzie nowa jednostka hybrydowa R3 mHEV o pojemności 1.2 litra o mocach 100 i 136 KM. Sprzężono ją z nową 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią. 

Gama jednostek napędowych nowego Peugeota 208 obejmuje także dwa wyjątkowo oszczędne i wydajne silniki benzynowe:

  • PureTech 75 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
  • PureTech 100 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.

W kabinie głównie kosmetyka

W kabinie nie wprowadzono niemal żadnych zmian. Jedyną różnicą jest teraz rozmiar dotykowego ekranu systemu multimedialnego, który wzorem z 2008 ma teraz w każdej wersji 10 cali. Odświeżono też grafiki cyfrowych zegarów, zaś w topowej wersji GT mają efekt 3D. Inne zmiany obejmują nowe oświetlenie otoczenia dla 208 GT. Wersje wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów otrzymują zmienioną gałkę zmiany biegów.

Peugeot 208 wnętrze

Fot. Peugeot

Dopełnieniem zmian we wnętrzu są dodatkowe porty USB. 208 Allure i GT otrzymują standardowo trzy gniazda USB-C (dwa z przodu, jedno z tyłu) oraz port USB-A z tyłu. Mówiąc o ładowaniu urządzeń, lifting obejmuje również mocniejszą bezprzewodową podkładkę ładującą (od 5 W do 15 W). Jest ona bowiem standardem w modelu GT i opcją w Allure. Kamery o wyższej rozdzielczości powinny ułatwić parkowanie.

Peugeot wprowadzi do sprzedaży odświeżoną wersję 208 i e-208 w listopadzie.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama