Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Brabus 900 Rocket Edition pojedzie nawet 330 km/h. Najszybszy SUV

Lamborghini Urus już nie będzie dłużej dzierżyć miana najszybszego drogowego SUV-a. Specjalizujący się w tuningu Mercedesów Brabus zaprezentował bowiem swoje najnowsze dzieło o nazwie Brabus 900 Rocket Edition i twierdzi, że będzie on w stanie pojechać aż 330 km/h.

Opublikowano

w dniu

Brabus 900 Rocket Edition
Fot. brabus

Niemiecki tuner Brabus nieraz udowadniał, że potrafi robić naprawdę szalone i szybkie samochody. Słynąca z szeroko zakrojonych modyfikacji Mercedesów firma pokazała swoje najnowsze dzieło na bazie Mercedesa-AMG GLE 63 Coupe. Jednocześnie tuner twierdzi, że Brabus 900 Rocket Edition jest najszybszym na świecie dopuszczonym do ruchu SUV-em. Dotychczas bowiem tytuł ten należał do 650-konnego Lamborghini Urusa, którego prędkość maksymalna wynosi 305 km/h. GLE 63 w wydaniu Brabusa przebija Lambo aż o 25 km/h, oferując prędkość maksymalną na poziomie aż 330 km/h. To jednak dopiero początek wyróżników nowego Brabusa, który zadebiutował na Monaco Yacht Show 2021.

Brabus 900 Rocket Edition – szybki jak rakieta

Oczywiście nie obyło się – jak to w przypadku Brabusa – bez mnóstwa krzykliwych wyróżników wizualnych. Samochód poznamy m.in. po 24-calowych felgach o aerodynamicznym wzorze, skrywających tarcze z włókna węglowego oraz całej masie karbonowych dodatków, m.in. w postaci dyfuzora, wlotów powietrza, rozbudowanych spojlerów czy fragmentów atrapy chłodnicy z charakterystycznymi dla Brabusa trzema czerwonymi paskami oraz wielkim logo tunera. Nie zapomniano też o detalach w postaci plakietki z napisem „Rocket” na grillu czy oznaczeniach na klapie bagażnika.

Brabus 900 Rocket Edition

Równie krzykliwe jest wnętrze, choć wygląda ono dość… kiczowato. W kabinie mamy mieszankę skóry i alcantary oraz wykończeń z włókna węglowego. Wszystko by było ładnie pięknie, gdyby nie szereg czerwonych dodatków, które sprawiają, że kokpit przypomina tanią zabawkę. Na szczęście Brabus zaznacza, że prezentowany egzemplarz został tak a nie inaczej skonfigurowany, a wybór poszczególnych opcji wykończenia będzie kwestią gustu nabywcy. Ładnie wygląda za to pikowana skóra na fotelach i drzwiach.

Brabus 900 Rocket Edition

Poważne modyfikacje silnika plus krzykliwe dodatki

Dużo zmieniło się pod maską. Podwójnie doładowaną 4-litrową jednostkę V8 poważnie zmodyfikowano. Zmieniono nawet jej pojemność do 4.5 litra (dokładnie 4407 zamiast 3982 cm3). Wynika to z powiększenia otworów cylindrów do 84 mm i zwiększenia ich skoku do 100 mm. Zastosowano też większe, kute tłoki, wał korbowy oraz dłuższe, kute tłoczyska. Silnik wytwarza aż 900 KM oraz 1250 Nm, jednak w standardowym ustawieniu moment ograniczony jest do 1050 Nm, by chronić elementy układu napędowego. Przyspieszenie od 0 od 100 km/h wynosi 3,2 sekundy. Dla porównania standardowy Mercedes-AMG GLE 63 Coupe rozwija 612 KM oraz 850 Nm i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 s.

ZOBACZ TAKŻE
Brabus Rocket 900 - ekstremalne wydanie gwiazdy. Tylko 10 egzemplarzy

Wymieniono też fabryczne turbosprężarki na większe, wyposażone także we wzmocnione łożysko osiowe. Silnik wyposażono też w wydajniejsze pompy paliwa. Do 75 mm zwiększono także średnicę rur spustowych, które biegną do wydechu ze stali nierdzewnej przez rury wydechowe wykonane z tytanu i włókna węglowego.

Brabus 900 Rocket Edition

Cena równie zaporowa co osiągi

Brabus 900 Rocket Edition powstanie w liczbie zaledwie 25 egzemplarzy. Cena każdego zaczyna się od 381 243 euro, co daje zawrotną sumę ponad 1,7 miliona złotych. Nabywca Brabusa otrzyma jednak rzucającego się w oczy i arcyszybkiego samochód oraz… poczucie wyjątkowości poruszania się najszybszym drogowym SUV-em świata.

4/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama