Mercedes podgrzewa atmosferę przed spodziewaną lada moment premierą luksusowego elektrycznego modelu EQS. Tym razem firma reklamuje swój najnowocześniejszy system multimedialny o nazwie MBUX Hyperscreen podczas tegorocznego wirtualnego pokazu elektroniki użytkowej. Prezentacja wideo zawiera również wgląd w tył pojazdu. Widać na nim smukłe tylne lampy połączone paskiem świetlnym oraz smukłą linię dachu.
Mercedes EQS – będzie nowy król elektryków?
Mercedes EQS będzie mógł pochwalić się rewolucyjnym układem napędowym oferującym ponad 700 km zasięgu. Moc ma oscylować w granicach 470 KM a moment obrotowy w okolicach 760 Nm. Spodziewana jest też wersja AMG o mocy 600 KM. Rywal Tesli Model S będzie mógł się jednak pochwalić nie tylko doskonałymi parametrami układu napędowego.
Jedną z wielu nowinek technicznych zastosowanych w EQS będzie rewolucyjny system multimedialny MBUX Hyperscreen o szerokości aż 56 cali. Składa się on z trzech wyświetlaczy. Konfiguracja obejmuje zestaw cyfrowych zegarów, ogromny ekran multimediów oraz osobny ekran dla pasażera. Całość ukryto pod wspólną taflą szkła, co robi spore wrażenie. Zgodnie z obecnymi trendami liczbę fizycznych przycisków ograniczono do absolutnego minimum. System MBUX Hyperscreen będzie opcją w rodzinie EQS EV, zarówno w przypadku sedana jak i SUV-a.
MBUX Hyperscreen – nowoczesny to mało powiedziane
Kolejnym smaczkiem są turbinowe nawiewy, które według marki stanowią łącznik pomiędzy światem analogowym i cyfrowym. Wzdłuż dolnej krawędzi szkła znalazło się oświetlenie ambiente, które jeszcze bardziej poprawi klimat w kabinie. Lekko zakrzywiona tafla szkła jest kształtowana w temperaturach przekraczających 650 stopni Celcjusza, zapewniając przejrzystość i wyjątkową wytrzymałość szkła na zarysowania.
Treści, które będą wyświetlane na dużych ekranach, mają automatycznie dostosowywać się do aktualnej sytuacji. Przykładowo, jeśli we wtorek wieczorem, wracając do domu, często dzwonimy do konkretnej osoby, to elektryczny Mercedes zaproponuje nawiązanie takiego połączenia. Propozycje mają dotyczyć wielu funkcji oprogramowania – np. prowadzenia do celu w nawigacji, wykonywania połączeń, a także różnych ustawień pojazdu. Co więcej, będą one przypisywane do profilu osoby, więc będą się różnić w przypadku różnych użytkowników. Ekrany otrzymają również funkcję informacji zwrotnej.