Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Mercedes klasy E w złowrogim wydaniu. Brabus 800 budzi respekt

Słynący z mało powściągliwych, dość tajemniczych wydań Mercedesów niemiecki tuner pokazał swoje kolejne dzieło. Najnowszy Brabus 800 na bazie klasy E 63 AMG S już samym wyglądem budzi respekt, a to co drzemie pod maską, tylko potęguje pierwsze wrażenie.

Opublikowano

w dniu

Brabus 800
Fot. Brabus

Niedawno słynny niemiecki tuner pokazał zmodyfikowaną, tajemniczą klasę S. Najnowszy projekt tej firmy nazywa się Brabus 800 i jest złowrogo wyglądającą wersją Mercedesa-AMG E63 S. Zresztą samochód budzi respekt nie tylko za pomocą swojego mrocznego wyglądu, ale także przez to, co drzemie pod jego maską. Patrząc na Brabusa 800, nie ma mowy o jakiejkolwiek powściągliwości. Patrząc na sięgającą 1977 roku historię Brabusa, nie dziwi fakt kierunku modyfikacji – firma od zawsze potrafiła uczynić dystyngowane Mercedesy znacznie bardziej “niegrzecznymi”. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

Brabus 800 – wzbudza respekt dookoła

Jak przystało na tunera, najnowszy Brabus 800 został utrzymany w złowrogiej, czarnej kolorystyce, którą wzbogacają elementy aerodynamiczne z gołego włókna węglowego, np. w postaci nakładek na progi i zderzaki oraz czerwone akcenty. Wspomniane elementy z karbonu można zamówić w błyszczącej lub matowej powłoce. Brabus oferuje także niestandardowe czarne felgi o rozmiarze 21 cali, podkreślone czerwonymi rantami i pomalowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi.

Brabus 800

Ponadto pneumatyczne zawieszenie można obniżyć o 10 lub 20 mm, w zależności od wybranego trybu jazdy. W oczy rzuca się też wydatna atrapa chłodnicy z logo Brabusa i czarnymi pionowymi kratkami, z których dwie wzbogacono o kontrastujące czerwone akcenty. Mamy też inne zderzaki oraz wydatny dyfuzor z tyłu czterema końcówkami układu wydechowego, wyposażonego w aktywne klapy. Pod maską natomiast w oczy rzuca się nowa osłona silnika wykonana z włókna węglowego z zatopionymi złotymi drobinkami.

ZOBACZ TAKŻE
Brabus 500 - flagowy Mercedes klasy S w bardziej agresywnym wydaniu

Mocy nikomu nie zabraknie

Jeśli już jesteśmy przy silniku, to warto wspomnieć o układzie napędowym. Sercem pojazdu nadal jest podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4 litrów, która po modyfikacjach Brabusa wyciąga aż 812 KM i 1000 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 300 km/h. Dla porównania standardowa klasa E 63 AMG S rozwija 612 KM oraz 850 Nm. Zmiany te uzyskano dzięki zastosowaniu bardziej wydajnych turbosprężarek ze zwiększonym ciśnieniem doładowania i nowego oprogramowania jednostki napędowej.

Brabus 800

W kabinie pojawiła się nowa podsufitka, skórzane wykończenia i fotele z logo Brabusa, dywaniki i progi ze stali nierdzewnej z podświetlanym logo tunera. Firma oferuje także szereg opcjonalnych ekskluzywnych wykończeń, które nabywca może swobodnie personalizować. 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama