Connect with us

Suzuki Swift Sport jako miękka hybryda – dyskusyjne zmiany

Suzuki Swift Sport przeszło niewielką modernizację. Najważniejszą zmianą jest wyposażenie 1,4-litrowej turbodoładowanej jednostki w układ mild hybrid, wskutek czego… spadła moc i pogorszyły się osiągi.

Opublikowano

w dniu

Suzuki Swift Sport
Fot. suzuki.com / Suzuki Swift Sport

Japoński warm hatch od zawsze wzbudzał pozytywne emocje jako niezawodny “generator” frajdy z jazdy za przyzwoite pieniądze. Jego lekka konstrukcja i zwinna, gokartowa charakterystyka sprawiły, że Swift Sport zyskał fanów na całym świecie.

Obecny Swift Sport zadebiutował w 2018 roku i w przeciwieństwie do poprzedników otrzymał turbodoładowaną jednostkę. Miała ona 1.4 l pojemności i rozwijała 140 KM i 230 Nm. Przy masie własnej wynoszącej ok. 970 kg zapewniało to autu całkiem dobre osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 8,1 s a prędkość maksymalna wynosiła 210 km/h. Wraz z modernizacją wartości te uległy zmianie… Niekoniecznie na lepsze.

Zmiany niekoniecznie na lepsze

Suzuki Swift Sport po zmianach wciąż korzysta z 1.4-litrowego silnika BoosterJet. Wyposażono go jednak w układ mild hybrid 48 SHVS. Zdaniem producenta zużycie paliwa ma spaść nawet o 16%… Są też skutki uboczne. Mowa tu o spadku mocy z dotychczasowych 140 KM do 129 KM. Nieznacznie, bo o 5 Nm, wzrósł moment obrotowy – wynosi on teraz 235 Nm i jest dostępny od 2000 obr./min., czyli nieco szybciej niż w odmianie sprzed modernizacji. 

Suzuki Swift Sport

Fot. suzuki.com / Suzuki Swift Sport

Układ mild hybrid w Swifcie Sport składa się z rozrusznika połączonego z alternatorem, akumulatora litowo-jonowego 48V oraz przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V.

Pogorszeniu uległy jednak osiągi. Co prawda, prędkość maksymalna wzrosła do 220 km/h, jednak znacznie istotniejsze w takim aucie jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h. A tu nie ma się czym chwalić. Zamiast dotychczasowych 8,1 s osiągnięcie 100 km/h zajmuje małemu Suzuki 9,1 s, czyli aż o całą sekundę dłużej! 

W salonach już w kwietniu

W ramach modyfikacji wzbogacono także wyposażenie Swifta Sport. Pojawi się m.in. układ monitorujący martwe pole, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym za pojazdem oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Paletę lakierów nadwozia wzbogacono o trzy nowe kolory.

Suzuki Swift Sport

Fot. suzuki.com / Suzuki Swift Sport

Swift Sport trafi do salonów w kwietniu a jego ceny startować będą z pułapu 88 900 zł. Miejmy nadzieję, że zmiany związane z wprowadzeniem układu mild hybrid nie wpłyną negatywnie na frajdę z jazdy, z jakiej słynie Swift Sport.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama