Czego szukasz?

Samochody

Ford Puma powraca jako… crossover

Ford zaprezentował zupełnie nowy model Puma – kompaktowego crossovera łączącego ciekawy design, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy.

Ford Puma ST-Line 2019

Ford prezentuje nowy usportowiony i atletyczny crossover Puma, którego koncepcję oparto na stylistyce auta klasy SUV. Kusząca stylistyka nadwozia otwiera nowy rozdział w historii fordowskiej filozofii antropocentrycznego projektowania.

Pomysłowe i bardzo praktyczne rozwiązanie tylnej przestrzeni bagażowej zapewnia najlepszą w tej klasie pojazdów bezkompromisową przestrzeń i pojemność – jest to jedna z innowacji opracowanych dzięki wsłuchiwaniu się w opinie klientów.

Zaawansowany technologicznie układ napędowy EcoBoost Hybrid 48 V znacznie poprawia zużycie paliwa, osiągi oraz frajdę z jazdy modelu Puma.

Pakiet intuicyjnie prostych w obsłudze technologii obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI), opcję bezprzewodowego ładowania urządzeń przenośnych oraz zespół kolorowych zegarów cyfrowych o przekątnej 12,3 cala.

Nowy model Puma otwiera kolejny rozdział w historii stylistyki marki Ford, wyróżniając się niezwykle charyzmatyczną stylizacją, na którą składają się wysoko umieszczone przednie reflektory oraz muskularne, opływowe linie nadwozia. Kompaktowe proporcje służą podniesionej pozycji kierowcy, zwiększając pewność jazdy i umożliwiając uzyskanie największej w klasie pojemności bagażnika o wartości 456 litrów.

Ford Puma ST-Line

Dynamiczne osiągi oraz male zużycie paliwa to zasługa hybrydowego układu napędowego EcoBoost Hybrid 48 V. Układ ten to tzw. miękka hybryda o całkowitej mocy 155 KM, gdzie elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego

Wśród zaawansowanych systemów wspierających kierowcę i zapewniających bardziej bezstresową jazdę oraz prostszą obsługę samochodu wymienić warto:

  • adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) z funkcją utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), które ułatwiają jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku,
  • nowy system wczesnego informowania, który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku kierującego lub polu działania czujników samochodu.

Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferował będzie system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika oraz funkcję masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

„Nasi klienci jasno zadeklarowali, że potrzebują kompaktowego auta o wyrazistej stylistyce, które powinno oferować rozwiązania przydatne w codziennym życiu i eksploatacji. W rezultacie powstał zupełnie nowy crossover Ford Puma – charyzmatyczny, funkcjonalny i oferujących liczne technologie, od foteli z funkcją masażu po miękki hybrydowy układ napędowy”, przekonuje Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Ford Puma ST-Line

Nowy Ford Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów zainspirowanych autami klasy SUV, którą tworzą takie modele, jak m.in. Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge, oraz nowy Explorer Plug-In Hybrid. Pojazdy klasy SUV stanowią teraz ponad 1/5 samochodów marki Ford sprzedanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła w 2018 roku o ponad 19%.

Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama