Connect with us
Fascynacje

Brabus Rocket 900 – ekstremalne wydanie gwiazdy. Tylko 10 egzemplarzy

Niemiecki tuner stworzył kolejną arcyciekawą zabawkę. Jest nią Brabus Rocket 900 powstały w oparciu o Mercedesa AMG GT 4 Door 63 S, który nie tylko imponuje mocą na poziomie 900 KM, ale również tym, że jego parametry były tak ekstremalne, że… trzeba było je ograniczyć.

Opublikowany

w dniu

Brabus Rocket 900
Fot. brabus / Brabus Rocket 900

Niemiecki tuner słynie z tworzenia najbardziej ekstremalnych odmian Mercedesów-AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku. Najnowszy Brabus Rocket 900 stanowi podrasowaną wersję Mercedesa-AMG GT 4 Door 63 S. Co ciekawe, Brabus musiał wręcz… ograniczyć parametry jednostki napędowej, by auto nie było zbyt ekstremalne.

Brabus Rocket 900 – rodzinna rakieta

Specjalnie zmodyfikowany przez tunera silnik jest bowiem w stanie wygenerować 1250 Nm momentu obrotowego, jednak ograniczono go do 1050 Nm w celu ochrony układu napędowego. Do 330 km/h “ograniczono” również prędkość maksymalną, gdyż na więcej nie pozwoliły opony Pirelli P-Zero oraz wysoka masa pojazdu (2120 kg).

Brabus Rocket 900

Warto dodać, że już fabryczny Mercedes-AMG GT 4 Door 63 S generuje 639 KM i 900 Nm. Jego podwójnie doładowana 4-litrowa jednostka V8 zapewnia przyspieszenie 0d 0 do 100 km/h w czasie 3,2 s i 315 km/h prędkości maksymalnej. Wszystko to jednak blednie przy osiągach, jakie oferuje Brabus Rocket 900. Sprint od do 100 km/h zajmuje raptem 2,8 s, od 0 do 200 9,7 s a od 0 do 300 km/h 23,6 sekundy. Prędkość maksymalna to – tak jak wspomnieliśmy wcześniej – 330 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes AMG GT R Black Series - najmocniejsze AMG w historii

Zmieniono nawet pojemność silnika

Sporych zmian dokonano w jednostce napędowej. Różni się ona nawet pojemnością, gdyż rozwiercono ją z 4 do 4,5 litra (dokładnie 4407 cm3, jednak Brabus zaokrągla tę wartość do 4,5 l). Zastosowano m.in. nowy wał korbowy o skoku zwiększonym do 100 mm (3,9 cala), większe kute tłoki oraz zwiększono otwory cylindrów do 84 mm (3,3 cala). Brabus Rocket 900 otrzymał ponadto wykonany ze stali nierdzewnej układ wydechowy.  Wyposażono go w sterowane elektronicznie regulowane klapy wydechowe.

Brabus Rocket 900

Niemiecki tuner wyposażył silnik również w nowe turbosprężarki, które zawierają większy zespół sprężarki, jednocześnie zwiększając ciśnienie doładowania do 1,4 bara. Lepsze chłodzenie zapewnia nowy układ dolotowy z wlotami powietrza z włókna węglowego po prawej i lewej stronie atrapy chłodnicy. W efekcie tych zmian 4.5-litrowa jednostka rozwija okrągłe 900 KM oraz 1050 Nm. Zmieniono nawet układ paliwowy, montując wydajniejsze pompy paliwa. Oczywiście nie zapomniano też o modyfikacjach oprogramowania sterującego pracą silnika.

Ekstremalny i ekstremalnie drogi

Brabus zadbał także o odpowiedni tuning wizualny. Większość dodatkowych poszerzeń auta (w tym szersze błotniki) wykonano z włókna węglowego. Zastosowano też większe koła o rozmiarze 275/35 R21 z przodu oraz 335/25 R22 z tyłu. W najszerszym miejscu, czyli przy tylnej osi, Brabus Rocket 900 jest aż o 8 cm szerszy od fabrycznego AMG GT 4 Door! Zmodyfikowano taże przedni zderzak (z karbonu), zwiększając prz tym wloty powietrza. Na tylnym zderzaku pozostawiono gołe włókno węglowe, by całość wyglądała jeszcze bardziej sportowo.

ZOBACZ TAKŻE
Brabus Invicto - opancerzona klasa G dla prawdziwych twardzieli

W kabinie dominuje czerń z subtelnymi czerwonymi akcentami. Znajdziemy tam połacie skóry i alcantary, zmienione manetki do zmiany biegów oraz wstawki z logo Brabusa.  Mogą one być podświetlane na taki sam kolor, jaki wybierzemy do podświetlenia wnętrza samochodu.

Brabus Rocket 900

Na koniec cena… choć ona raczej stanowi tylko ciekawostkę, gdyż powstanie zaledwie 10 egzemplarzy Brabusa Rocket 900. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz kosztuje blisko 500 tys. euro (dokładnie 495 621 euro), czyli ponad 2,2 miliona zł. Cóż, każdy ekstremalny samochód ma równie ekstemalną cenę.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama