Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowa Kia Sorento – bardziej wyrazista

Kia zaprezentowała nowe wcielenie swojego flagowego europejskiego SUV-a Sorento. Dzięki wyrazistym kształtom i jeszcze bardziej masywnemu nadwoziu samochód nabrał charakteru, a jego wnętrze stało się bardziej luksusowe. W gamie silnikowej pojawi się odmiana hybrydowa. Czym jeszcze wyróżnia się Kia Sorento?

Kia Sorento

Kia Sorento jest obecna na rynku od 2002 roku. Teraz debiutuje jej IV generacja. Nowe wcielenie rozpoznamy już na pierwszy rzut oka. Auto otrzymało ostrzejsze i zdecydowanie bardziej wyraziste linie od poprzedniczki. Wygląda przez to jeszcze bardziej masywnie. Charakterystyczny „tygrysi nos” zyskał ostrzejsze krawędzie i optycznie wydaje się obejmować nawet LED-owe reflektory. Kompozycję uzupełniają szeroki wlot powietrza w zderzaku oraz kurtyny po jego bokach odpowiedzialne za klarowanie przepływu powietrza.

Kia Sorento IV – dojrzały i nowoczesny SUV

Tylna część nadwozia z licznymi przetłoczeniami i zachodzącymi na boki lampami przypomina – przeznaczony na rynek amerykański – większy model Telluride. Nazwę modelu umieszczono centralnie na dolnej części pokrywy bagażnika, a jej górną część wieńczy spoiler. Po bokach zderzaka znalazły się sporych rozmiarów… atrapy końcówek układu wydechowego. Rozciągnięta sylwetka z charakterystyczną „płetwą” zachodzącą na słupek C przypomina nieco model ProCeed.

Nowe Sorento jest minimalnie większe od poprzedniczki (po 1 cm na długość, szerokość i wysokość). Dzięki zastosowaniu nowej platformy o 35 mm wzrósł rozstaw osi (mierzy teraz 2815 mm).

Kia Sorento

Fot. kia.com / Kia Sorento

Prawdziwa rewolucja zaszła w kabinie Kii Sorento. I to zarówno pod względem stylistyki jak i jakości wykonania. Proste, nudne kształty ustąpiły miejsca bardziej nowoczesnym i eleganckim. Zgodnie z obowiązującymi obecnie trendami wnętrze zostało w znacznym stopniu zdigitalizowane. Przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, który optycznie łączy się z ekranem multimediów o przekątnej 10,25 cala.

Kilka oryginalnych rozwiązań

Ciekawie prezentuje się także panel klimatyzacji umieszczony pomiędzy oryginalnymi otworami nawiewów z chromowanym obramowaniem. Brzydka czteroramienna kierownica z poprzedniej generacji została zastąpiona przez elegancką trójramienną. Już gołym okiem widać, że materiały niż dotychczas pochodzą z wyższej półki niż dotychczas. Wysoką jakość podkreślają elementy wykonane z metalu, satynowe powierzchnie czy wysokogatunkowa skórzana tapicerka.

Na liście wyposażenia – oczywiście poza szeregiem systemów bezpieczeństwa – znajdzie się m.in. system car audio firmy BOSE oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfona a także nastrojowe oświetlenie Mood Lighting.

Wciąż imponuje przestronnością

Nowa platforma zapewni jeszcze przestronniejszą kabinę. Sorento wciąż dostępne będzie w 7-osobowej wersji. Bagażnik przy złożonym 3 rzędzie siedzeń liczy aż 821 l, a w wersji pięcioosobowej jest to nawet 910 l. Kia zapowiada, że Sorento będzie jednym z najbardziej przestronnych modeli w klasie. Odczują to zwłaszcza pasażerowie ostatnich dwóch rzędów. W 3 rzędzie zadbano o wygodę pasażerów, m.in. poprzez wydłużenie podłokietników i wyposażenie ich w miejsce na kubek oraz półkę na smartfona.

Kia Sorento

Fot. kia.com / Kia Sorento

Kia Sorento po raz pierwszy w historii dostępna będzie z wersją hybrydową. Powstała ona w oparciu o turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.6 T-GDi generującego 180 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kWh. Klasyczna hybryda korzysta z akumulatora o pojemności 1,49 kWh, który umieszczono pod podłogą, dzięki czemu nie ogranicza on pojemności bagażnika ani przestrzeni w kabinie.

Także jako hybryda

Łączna moc układu wynosi 230 KM a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Jednostkę wyposażono w technologię CVVD, dzięki czemu czas otwarcia zaworów może być zmienny i zależny od warunków jazdy. Zapewnia to lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej.

Kia Sorento

Fot. kia.com / Kia Sorento

Oprócz hybrydy Sorento otrzyma takża 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 202 KM i maksymalnym momencie obrotowym 441 Nm. Współpracuje on z nową 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową.W późniejszym czasie do oferty dołączy odmiana hybrydowa plug-in. 

Początkowo Kia Sorento będzie oferowana na wybranych europejskich rynkach. Do końca 2020 roku trafi też na pozostałe rynki w Europie. W Polsce początek sprzedaży zaplanowano dopiero w III kwartale bieżącego roku.

Oceń nasz artykuł!
Reklama