Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

BMW M5 po kuracji odświeżającej – po prostu lepsze

Po niedawnym liftingu zwykłej serii 5 przyszedł czas na modernizację jej topowej odmiany. M5 otrzymało jeszcze bardziej agresywny wygląd, nowocześniejsze multimedia oraz nowe kolory i felgi z M8. Moc pozostała bez zmian.

BMW M5 Competition FL

Dopiero co byliśmy świadkami premiery zmodernizowanej serii 5, a już BMW pokazało jej topową wersję po kuracji odmładzającej. Odświeżone M5 otrzymało nowy, bardziej agresywny pas przedni z węższymi i bardziej zaostrzonymi światłami w kształcie litery L. Przechodzą one w charakterystyczne „nerki”, które poprowadzono nieco niżej, przez co sprawiają wrażenie większych. Na szczęście nie są one przesadnie duże jak ma to miejsce w nowej serii 4. Z tyłu pojawiły się przemodelowane lampy z efektem 3D, inny zderzak oraz nowe końcówki układu wydechowego.

BMW M5 – urodzony drapieżnik

Pojawiły się także nowe kolory – szary Brands Hatch, czerwony Motegi oraz lakiery BMW Individual takie jak niebieski tanzanit II, czerwony awenturyn II i matowy mroźny bazalt. Poza tym opcjonalnie występują – znane z M8 – 20 calowe felgi M Double Spoke w kolorze Orbit Grey.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M5 CS - nadjeżdża najmocniejsze M5 w historii

Z opcjonalnym pakietem BMW Individual Shadow Line przednie i tylne reflektory zyskują przyciemniane klosze a grill ma ciemne obramowanie zamiast chromowanego. Ciemne są także ozdobne elementy wlotów powietrza w przednim zderzaku oraz obramowania szyb. Całość prezentuje się jeszcze bardziej drapieżnie. 

BMW M5 Competition FL

Fot. bmw.com / BMW M5 Competition FL

W kabinie pojawił się większy ekran multimediów o przekątnej 12,3 cala (wcześniej było to 10,25 cala). Dostępna jest także nowa skórzana tapicerka. Pojawiła się też nowa kierownica oraz odświeżony system multimedialny.

Typowa kosmetyka

Pojawiły się przyciski z M8 takie jak M Mode czy przełącznik Setup. Pierwszy z nich pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami Road i Sport. Przełącznik Setup natomiast przekierowuje bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia. Odmiana Competition ma ponadto tryb Track, przeznaczony do jazdy po torze.

BMW M5 Competition FL

Fot. bmw.com / BMW M5 Competition

Dokonano także pewnych zmian w zawieszeniu. BMW M5 otrzymało nowe amortyzatory rodem z M8 Gran Coupe oraz zmodyfikowane nastawy układu jezdnego. M5 Competition jest szersze o 7 mm w porównaniu do zwykłego M5. Dotychczas lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe są teraz dostępne także w kolorze czerwonym lub czarnym.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M5 Hurricane RS - 840-konna bestia od G-Power

Silnik bez zmian

Żadnych zmian nie ma w kwestii układu napędowego. Pod maską nadal gości podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4.4 litra. W M5 wytwarza ona 600 KM i 750 Nm a w Competition 625 KM i 750 Nm. Słabsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s a do 200 km/h w 11,1 s. W przypadku mocniejszej wersji czas ten jest krótszy odpowiednio o 0,1 s i 0,3 s. Z opcjonalnym pakietem M Driver prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.

Zmodernizowane BMW M5 trafi do salonów w sierpniu. Ceny w Niemczech startują z poziomu 120 900 euro (ok. 540 tys. zł) za zwykłe M5 oraz od 129 900 euro (około 580 tys. zł) za wersję Competition.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama