Infiniti Project Black S Concept – superhybryda - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Infiniti Project Black S Concept – superhybryda

Japończycy pokazali jeszcze bardziej zaawansowaną wersję konceptu Project Black S. Pojazd ma szansę za niedługo trafić do produkcji. Auto pokazuje, jaka przyszłość czeka samochody sportowe.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Infiniti Project Black S Concept

Infiniti po raz kolejny przypomniało o swoich powiązaniach z motorsportem, prezentując ponownie prototypowe Project Black S, tym razem w bardziej zaawansowanej wersji. Nad rozwojem konceptu czuwali inżynierowie z teamu F1 Renault.

Sport przede wszystkim

Samochód powstał na bazie Infiniti Q60 Red Sport 400. Duży nacisk położono na aerodynamikę pojazdu. Projecy Black S otrzymał rozbudowany body kit, obejmujący m.in. powiększone wloty powietrza, które pojawiły się także na masce, duży dyfuzor oraz spory tylny spoiler.

Fot. netcarshow.com

W kabinie pojawiły się kubełkowe fotele z żółtymi akcentami, „imitującymi” plastry miodu. Podobny wzór znalazł się na drzwiach. Zadbano także o wykończenie wnętrza. Deskę rozdzielczą i boczki drzwi obszyto skórą. Kokpit ozdabiają wstawki z włókna węglowego.

Z włókna węglowego wykonano również wiele innych elementów, dzięki czemu obniżono masę pojazdu. Usunięto także dach panoramiczny i tylną kanapę. Udało się też obniżyć środek ciężkości. Infiniti Project Black S waży 1776 kg, czyli zaledwie o 24 kg więcej niż Red Sport 400. Warto dodać, że sam układ hybrydowy waży 200 kg.

Potencjał napędu hybrydowego

Auto wyposażono w napęd hybrydowy, oparty na podwójnie doładowanym, 3-litrowym V6 o mocy 405 KM i 475 Nm momentu obrotowego. Współpracuje on z aż 3 silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 163 KM. Całkowita moc układu wynosi 563 KM. Akumulator ma pojemność 4,4 kWh.

Fot. netcarshow.com

Infiniti nie podało osiągów Project Black S, ale można się spodziewać przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 s. Zadbano także o dobre hamulce. Auto wyposażono w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 360 i 380 mm. Samochód wyposażono też w sportowe zawieszenie oraz 3 tryby pracy układu kontroli trakcji.

Infiniti Project Black S prawdopodobnie pojawi się w wersji seryjnej, jak tylko skończą się prace rozwojowe. Ciekawe, jak auto spisze się w starciu z niemiecką trójką.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby być z nami na bieżąco!

Samochody

Nissan Qashqai N-Motion: najlepszy kompaktowy crossover w nowej, ekskluzywnej stylizacji

Nowa, zmodyfikowana stylistycznie wersja trafiła właśnie do sprzedaży. Dodatkowe wyposażenie obejmuje srebrne nakładki na zderzaki, relingi dachowe, nakładki na lusterka oraz specjalne, 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Ekskluzywność tej wersji podkreślają pomarańczowe boczki foteli i utrzymane w tej samej tonacji przeszycia wewnątrz kabiny. Nowy system NissanConnect zwiększa integrację pomiędzy kierowcą a pojazdem

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Nissan

Nissan Qashqai N-Motion, specjalna wersja bestsellerowego crossovera Nissana, trafiła właśnie do sprzedaży.

Nowe, ekskluzywne elementy stylizacyjne – zarówno nadwozia jak i wnętrza pojazdu –  umacniają pozycję modelu Qashqai jako najlepszego kompaktowego crossovera, który teraz zyskuje jeszcze korzystniejszy stosunek wartości do ceny.

Qashqai N-Motion, oparty na najczęściej wybieranej wersji wyposażenia N-Connecta, oferuje dodatkowe elementy wyposażenia, które podnoszą jego atrakcyjność dla klientów zainteresowanych zakupem samochodu z segmentu crossoverów.

Z zewnątrz są to srebrne nakładki na przednim i tylnym zderzaku, srebrne nakładki na lusterka boczne, a także relingi dachowe w tym samym kolorze. Do tego dochodzą reflektory Full LED z funkcją doświetlania zakrętów. Uzupełnieniem nowoczesnej stylistyki są specjalne 19‑calowe felgi Ibiscus ze stopu metali lekkich.

Wnętrze modelu Qashqai N-Motion zyskało ekskluzywny wygląd za sprawą na nowo zaprojektowanych foteli przednich. Pomarańczowym wstawkom na boczkach foteli towarzyszą dopasowane kolorystycznieprzeszycia. Takimi samymi szwami ozdobiono wyściełanie tunelu środkowego, z obu stron obudowy dźwigni zmiany biegów. Identyczną stylistykę zyskała tapicerka przednich drzwi oraz górna część schowka pomiędzy przednimi fotelami. Ten sam motyw kolorystyczny znalazł się także na dywanikach.

Do standardowego wyposażenia samochodu należy nowy, zaawansowany system multimedialny NissanConnect. Jako rozwiązanie opracowane zgodnie z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, zapewnia on płynną i intuicyjną integrację kierowcy z pojazdem, poprawiającą wrażenia z jazdy. System oferuje między innymi takie funkcje jak: rozpoznawanie mowy, jednozdaniowe polecenia wyszukiwania adresu, lokalizację pojazdu oraz bezprzewodową aktualizację map i oprogramowania. W standardzie są również interfejsy Apple CarPlay i Android Auto oraz usługi TomTom Premium Traffic.

W wyposażeniu dostępnym za dopłatą oferowany jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewana przednia szyba.

Ceny modelu Qashqai w limitowanej wersji N-Motion rozpoczynają się od 110 890 zł za egzemplarze wyposażone w nowy benzynowy silnik m 1.3 o mocy 140 KM.

Nissan Qashqai N-Motion jest dostępny ze wszystkimi zespołami napędowymi oferowanymi w tym modelu, poza wersjami z napędem 4WD.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Szybsze i mocniejsze niż kiedykolwiek dotąd: nowe MINI John Cooper Works GP

Brytyjska marka premium zapowiada nową wersję ekstremalnie sportowego małego samochodu, która ukaże się w 2020 roku – 4-cylindrowy silnik turbo o mocy ponad 220 kW (300 KM) oraz rozwiązania z motorsportu spod znaku John Cooper Works zapowiadają zupełnie nowy wymiar osiągów i frajdy z jazdy.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: BMW

Skrót GP w połączeniu z MINI regularnie wzbudza zainteresowanie entuzjastów szybkiej jazdy i fanów brytyjskiej marki premium. W tym kontekście zawsze pojawia się też nazwa John Cooper Works więc zapowiedź tego wyjątkowego modelu budzi ekscytację. To zrozumiałe: w przyszłym roku nowe MINI John Cooper Works GP ruszy na podbój dróg na całym świecie – oraz serc i umysłów odbiorców ceniących sobie nieprzeciętne osiągi. Nowa edycja topowego modelu jest napędzana 4-cylindrowym silnikiem o mocy ponad 220 kW (300 KM), wyposażonym w technologię MINI TwinPower Turbo i jest zdecydowanie najszybszym i najmocniejszym MINI, jakie zostało dopuszczone do ruchu drogowego. Równie szybko trzeba będzie się na nie decydować: nowe MINI John Cooper Works GP wyprodukowane zostanie w limitowanej edycji liczącej zaledwie 3000 egzemplarzy.

Każdy, kto będzie miał szansę zająć miejsce w jednym z tych ekskluzywnych, niezwykle atletycznych samochodów, może liczyć na niesamowitą frajdę z jazdy i bezkompromisowy wyścigowy klimat. Tak brzmiała obietnica złożona na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2017 r., kiedy po raz pierwszy zaprezentowano MINI John Cooper Works GP Concept o mocnym, emocjonującym wyglądzie. Duże zderzaki, charakterystyczny spojler dachowy i szerokie zastosowanie lekkich materiałów nie pozostawiały wątpliwości co do sportowych ambicji tego modelu studyjnego.

Przygotowanie seryjnej produkcji nowego MINI John Cooper Works GP wchodzi obecnie w decydującą fazę – na tor wyścigowy, gdzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy mają być przeprowadzone testy całego pojazdu. Bazujące na tradycjach John Cooper Works zawieszenie opracowane specjalnie dla tego modelu będzie precyzyjnie dostosowane do bardzo wysokiej mocy nowego silnika. Rygorystycznie zdefiniowane właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowana masa idą w parze z technologią napędu i zawieszenia, tworząc optymalny pakiet zapewniający fenomenalne osiągi.

Odpowiednie zastosowanie technologii i fachowej wiedzy z motorsportu stanowi podstawę do bicia nowych rekordów w walce z czasem. Punktem odniesienia jest tu topowy model ostatniej generacji MINI. Czas okrążenia na Pętli Północnej Nürburgring osiągnięty przez poprzednika nowego MINI John Cooper Works GP wynosił 8:23 – to lepszy wynik niż w przypadku wielu samochodów sportowych z wyższych segmentów. W rękach projektanta Formuły 1 Johna Coopera klasyczne Mini stało się małą, ale szybką maszyną wyścigową, która regularnie pokonywała mocnych zawodników w ich własnej dyscyplinie, co pokazały choćby trzy zwycięstwa w rajdzie Monte Carlo.

Nowe MINI John Cooper Works GP bazujące na zasadzie wykorzystania sportowych genów MINI w celu stworzenia doskonałej maszyny wyścigowej jest doskonałym przykładem realizacji tej koncepcji. Jego poprzednik został wyprodukowany w limitowanej edycji 2000 egzemplarzy, podobnie jak MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP Kit, które pojawiło się w 2006 roku. Oba modele są teraz bardzo pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Miłośnicy marek MINI i John Cooper Works z niecierpliwością czekają już na nowy model.

“Najszybsze MINI w historii naszej marki – mające już 60 lat – jest wyrazem czystej wyścigowej pasji”, mówi Thomas Giuliani, wiceprezes ds. produktów i premier. „Jesteśmy świadomi ogromnej fascynacji, jaką budzi MINI John Cooper Works GP, nie tylko z euforycznych reakcji na model studyjny, ale również z dotychczasowych doświadczeń: każdy z jego poprzedników został całkowicie wyprzedany jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek.”

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowy Opel Corsa z rewolucyjną technologią oświetlenia

W tym roku na rynku zadebiutuje szósta generacja Opla Corsy. Od premiery pierwszej generacji w 1982 roku sprzedano już ponad 13,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Następna generacja wprowadzi rewolucyjną technologię oświetlenia do segmentu małych samochodów: obsypane nagrodami matrycowe reflektory IntelliLux LED.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Opel

Nowo opracowana Corsa po raz pierwszy będzie wyposażona w adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni diodowe reflektory, cenione przez ekspertów i klientów od czasu ich zaoferowana w obecnym Oplu Astrze (Europejskim Samochodzie Roku 2016). Po wprowadzeniu w klasie kompaktowej, reflektory matrycowe (spotykane zazwyczaj tylko w droższych samochodach klasy premium) pojawią się po raz pierwszy także w bardzo popularnym masowym segmencie B — największym w Europie. To kolejny przykład demokratyzacji technologii przez Opla — emocjonującą i przystępną niemiecką markę.

„W tym roku obchodzimy 120‑lecie produkcji pojazdów — od 120 lat firma oferuje liczne innowacje dla każdego” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Zawsze staraliśmy się, aby najlepsze technologie były dostępne dla wszystkich. To jest nasza misja i motywacja, które realizujemy zwłaszcza w odniesieniu do tak popularnego modelu, jak Opel Corsa. Dlatego następną generację naszego bestsellera wyposażymy w najlepszą technologię oświetlenia: reflektory matrycowe IntelliLux LED”.

Klienci i eksperci z uznaniem wypowiadają się o reflektorach matrycowych IntelliLux LED we flagowym Oplu Insignii oraz kompaktowej Astrze. W Europie 20 procent nabywców Astry i 60 procent klientów wybierających Insignię decyduje się na ten innowacyjny system. Tym samym na europejskim rynku sprzedawanych jest około 90 000 samochodów marki Opel wyposażonych w matrycowe oświetlenie. Nieoślepiające reflektory automatycznie i przez cały czas dostosowują wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Fragment wiązki światła padającej na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poprzedzające jest po prostu wygaszany, a cała reszta obszaru w zasięgu reflektorów pozostaje oświetlona. Efekt oślepiania jest ograniczony do minimum, a kierowcy mają zapewnioną optymalną widoczność — wkrótce będzie to możliwe także w przypadku użytkowników Opla Corsy nowej generacji.

Elektryzujący: nowy Opel Corsa będzie prawdziwym samochodem elektrycznym dla mas

Już w pierwszej połowie 2019 roku Opel rozpocznie przyjmowanie zamówień na dwa zelektryfikowane modele: nową Corsę z zasilaniem akumulatorowym oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X z napędem hybrydowym i funkcją ładowania ze źródła zewnętrznego. „Opel się elektryfikuje!” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy. „Taką deklarację ogłosiliśmy w listopadzie 2017 roku przy okazji prezentacji naszego strategicznego planu PACE!, a teraz ją realizujemy”.

W szczególności nowa Corsa przysporzy dodatkowej popularności marce Opel w bieżącym roku. Bestseller, którego pierwsza generacja debiutowała na rynku 37 lat temu, po raz pierwszy będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Michael Lohscheller obiecuje konkurencyjną cenę: „Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów — to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas”.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowe BMW X3 M i nowe BMW X4 M

BMW M GmbH rozszerza ofertę modeli nastawionych na fenomenalne osiągi o nowe propozycje w średniej klasie pojazdów SAV (Sports Activity Vehicle) i SAC (Sports Activity Coupé). BMW X3 i BMW X4 M wyznaczają standardy dynamiki, zwinności i precyzji w swoich klasach.

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: BMW

Nowoczesny 6-cylindrowy silnik rzędowy o bezkonkurencyjnych osiągach.

Najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w historii BMW jest prawdziwą fabryką mocy, która gwarantuje spektakularne osiągi. Nowa, wysokoobrotowa jednostka napędowa w technologii M TwinPower Turbo generuje maksymalną moc 353 kW (480 KM) przy pojemności 3,0 litra i momencie obrotowym 600 Nm. W wersji z dwoma turbosprężarkami opracowanej specjalnie do BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition osiągi zwiększono o dodatkowe 22 kW (30 KM) do 375 kW (510 KM).

Optymalny rozdział mocy: M xDrive, aktywny mechanizm różnicowy M. 

Nowoczesny silnik o znakomitych osiągach idealnie współgra z 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic z układem Drivelogic. Sprawne przenoszenie wytwarzanej mocy na drogę zapewnia system napędu na cztery koła M xDrive, który zadebiutował w BMW M5. System przekazuje większość momentu obrotowego na tylną oś oraz zapewnia właścicielom BMW X3 M i BMW X4 M dwa tryby jazdy z napędem na cztery koła. Centralne sterowanie interakcją między M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M na osi tylnej umożliwia układowi napędowemu na cztery koła rozdzielanie mocy silnika na poszczególne koła w taki sposób, aby osiągnąć optymalną przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową. BMW X3 M i BMW X4 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast warianty Competition osiągają 100 km/h na prędkościomierzu ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,1 sekundy.

 

The all-new BMW X4 M Competition (02/2019).

Unikatowa dla M technologia układu jezdnego zapewnia niedoścignioną dynamikę.

Połączenie energii i precyzji, z której słyną samochody BMW M, opiera się na specyficznych dla modelu elementach wzmacniających nadwozie oraz wyrafinowanej technologii układu jezdnego, precyzyjnie dostrojonej pod kątem wykorzystania mocy silnika. Dzięki trzem ustawieniom, które można wybierać poprzez naciśnięcie przycisku, elektronicznie sterowane amortyzatory zawieszenia M zapewniają nie tylko doskonały komfort codziennej jazdy, ale także bezpośredni kontakt z drogą przy minimalizacji ruchów kół i karoserii. Kinematyka i elastokinematyka układu jezdnego M – obejmującego dwuprzegubową oś przednią z kolumnami amortyzującymi oraz pięciowahaczową oś tylną – gwarantują precyzyjne położenie kół i stabilność kierunkową. Uzupełnieniem technologii układu jezdnego, który został zaprojektowany pod kątem precyzyjnych właściwości jezdnych, jest charakterystyczny dla M układ kierowniczy (obejmujący układ M Servotronic i zmienne przełożenie) i mocne hamulce kompozytowe M. Oprócz tego w standardowej specyfikacji znalazły się także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Podobnie jak w przypadku układów sterowania amortyzatorami i trybów M xDrive naciśnięciem przycisku można także regulować charakterystykę i konfigurację sterowania silnikiem i przekładnią. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala na kontrolowany poślizg kół w trybie M Dynamic. Opcję można również wyłączyć. Za pośrednictwem menu iDrive możliwy jest wybór treści, jakie mają być pokazywane na opcjonalnym wyświetlaczu HeadUp. Kierowca może zapisać dwie opcje konfiguracyjne powyższych parametrów według własnych preferencji w menu iDrive oraz włączać je w razie potrzeby, korzystając z dwóch przycisków M na kierownicy.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

Sztandarowe dla M zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylistyczne.

Specjalne elementy stylistyczne M optymalizują dostarczanie powietrza chłodzącego w BMW X3 M, BMW X4 M i Competition, a także aerodynamikę tych modeli. We wnętrzu samochodów sportowy klimat łączy się z luksusem dzięki elektrycznie regulowanym fotelom sportowym, tapicerce ze skóry Vernasca, unikatowemu dla M kokpitowi, skórzanej kierownicy M oraz drążkowi dźwigni zmiany biegów M.

Jeszcze bardziej ekskluzywne akcenty zastosowano we wnętrzu BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition: błyszczące, czarne obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki, a także wykończenia lusterek zewnętrznych i skrzeli M oraz spojlera tylnego SAC. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w kolorze polerowanej czerni oraz układ wydechowy M Sport. Efektowny klimat wnętrza tworzą z kolei fotele sportowe M z tapicerką i dodatkowymi wykończeniami ze skóry Merino, unikatowe dla modelu listwy progowe oraz tabliczka z nazwą modelu w konsoli środkowej. W ramach wyposażenia opcjonalnego do modeli Competition zaprojektowano specjalne dwukolorowe wzory tapicerki z aplikacjami z alcantary.

Dodatkową indywidualizację zapewnia opcjonalny pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M Carbon z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (karbonu) (dostępny najprawdopodobniej od sierpnia 2019 roku), zawierający wykończenia przednich wlotów powietrza, lotki umieszczone w pasie przednim, dyfuzor tylny i obudowy lusterek zewnętrznych. W modelach BMW X4 M i BMW X4 M Competition przewidziano dodatkowo spojler tylny wykonany z karbonu.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

W ramach wyposażenia standardowego w modelach BMW X3 M, BMW X4 M i Competition oferowane są reflektory diodowe, system głośników hi-fi oraz pakiet nawigacyjny ConnectedDrive z systemem nawigacyjnym Professional. Więcej możliwości indywidualizacji gwarantuje wyposażenie dodatkowe BMW X3 i BMW X4, w skład którego wchodzą najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i usługi cyfrowe objęte pakietami BMW Connected i BMW ConnectedDrive.

Kontynuuj czytanie

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne