Nasze social media

Samochody

Toyota Corolla GR ukaże się w 2023 roku!

Po ciepłym przyjęciu Yarisa GR Toyota zapowiedziała, że stworzy również kompaktowego hot hatcha. Corolla GR zadebiutuje w 2023 r. i będzie równie emocjonująca co mniejszy model.

Opublikowano

w dniu

Toyota Corolla
Fot. netcarshow.com / Toyota Corolla

Po entuzjazmie, jaki wywołał debiut Yarisa GR, Toyota zapowiedziała stworzenie hot hatcha na bazie większego modelu. Kompaktowa Corolla GR miałaby stanąć w szranki z Hondą Civic Type R, Fordem Focusem ST czy Volkswagenem Golfem GTI. Stanie się to jednak dopiero w 2023 r. Do tego czasu hatchback Toyoty przejdzie zapewne mniejszą lub większą modernizację.

Toyota Corolla GR – emocje GwaRantowane

Nie wiadomo jeszcze, jaki silnik znajdzie się pod maską japońskiego hot hatcha. Niewykluczone, że Corolla GR skorzysta z 1,6-litrowej jednostki R3 z Yarisa GR, która rozwija 257 KM i 360 Nm. W większym modelu można się spodziewać co najmniej równie dobrych, jeśli nie lepszych parametrów. Niewykluczone, że Corolla GR zachowa czysto spalinowy napęd i otrzyma – podobnie jak mniejszy model – układ 4×4. 

Toyota GR Yaris 2020

Fot. toyota.com / Toyota Yaris GR

Platforma TNGA, na której oparta jest Corolla, pozwala zachować odpowiednio wysoką sztywność karoserii i masę własną na rozsądnym poziomie. Można spodziewać się także – jak przystało na serię Gazoo Racing (GR) – dosyć wyraźnego tuningu optycznego.

Wykorzystać przewagę

Toyota umiejętnie wykorzystuje swoją przewagę nad konkurencją w postaci popularności napędów hybrydowych, dzięki którym spełnia wyśrubowane normy emisji spalin dla całej gamy pojazdów. Pozwala to japońskiej marce na rozszerzanie oferty o bardziej emocjonujące sportowe modele, jak chociażby Yaris GR. Co więcej, w ciągu najbliższych 3 lat na rynek trafić może także sportowa odmiana GR na bazie crossovera C-HR.

Dla niektórych producentów rygorystyczne normy emisji spalin stanowią nie lada problem. Ostatnio pojawiły się nawet informacje, że nowy Focus RS – mimo zastosowania napędu hybrydowego – może nie sprostać wymogom emisji spalin. Aby je spełnić, konieczne będzie zwiększenie udziału napędu elektrycznego i zastosowanie oszczędniejszego silnika spalinowego, przez co zaplanowana na 2021 rok premiera auta może się opóźnić.

Korzystanie ze sprawdzonych wzorców

Wygląda na to, że Toyota coraz bardziej nabiera wiatru w żagle i powraca do korzeni. Dla przypomnienia, ostatnim kompaktowym hot hatchem Toyoty była oferowana w latach 2001-2009 Corolla TS na bazie 9 generacji Corolli. Korzystała z wolnossącej jednostki o pojemności 1,8 l i mocy 192 KM, która wręcz uwielbiała wysokie obroty. W latach 2005-2006 dostępna była także wersja z kompresorem, oferująca 225 KM.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama