Ferrari F8 Tributo – siła ewolucji - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Ferrari F8 Tributo – siła ewolucji

Włoska marka pokazała właśnie następcę swojego bestsellera, czyli 488 GTB. Nowe Ferrari przyjęło nazwę F8 Tributo i praktycznie pod każdym względem stanowi udane rozwinięcie poprzednika.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Ferrari F8 Tributo

Ferrari 488 GTB stanowi najlepiej sprzedający się model w gamie włoskiego producenta. Teraz przyszedł czas na następcę. Już na pierwszy rzut oka widać, że auto stanowi ewolucję poprzednika, do którego nawiązuje m.in. sylwetka nadwozia. Co prawda, design auta “zaktualizowano” o typowe dla najnowszych modeli Ferrari LED-owe lampy i wzory felg. Całość wygląda naprawdę dobrze i świeżo.

Zmiany w dobrym kierunku

F8 Tributo mierzy 4,61 m długości, 1,98 m szerokości i 1,21 m wysokości. Auto waży na sucho 1330 kg, czyli o 40 kg mniej od 488 GTB, na którego platformie bazuje. Ferrari deklaruje, że nowy model ma o 10 % lepszą aerodynamikę w stosunku do poprzednika oraz o 15 % większą siłę docisku. Za przednimi reflektorami pojawiły się wloty powietrza, odpowiadające za lepsze chłodzenie hamulców.

Fot. netcarshow.com

Także w kabinie F8 Tributo mamy do czynienia z ewolucją. Kokpit wydaje się znajomy i tylko wprawne oko dostrzeże zmiany w postaci innego panelu klimatyzacji, turbinowych nawiewów czy niewielkiego ekranu naprzeciwko pasażera wyświetlającego najważniejsze informacje dotyczące jazdy.

Wiele podobieństw

Z poprzednika przejęto także jednostkę napędową. Jest to dobrze znane i wielokrotnie nagradzane V8 biturbo o pojemności 3,9 l. W F8 Tributo rozwija on 720 KM i 770 Nm, czyli podobne parametry jak w specjalnej wersji 488 Pista. Moc osiągana jest przy 8000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy przy 3250 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Sportowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 s, od 0do 200 km/h w 7,8 s i rozpędza się do 340 km/h, czyli o 10 km/h szybciej od słabszego o 50 KM 488 GTB i tyle samo co Pista.

Fot. netcarshow.com / Ferrari F8 Tributo (2020)

Supersamochód wyposażono w system Side-Slip Angle Control 6.1 sterujący m.in. pracą układu kontroli trakcji, elektronicznego mechanizmu różnicowego, adaptacyjnych amortyzatorów oraz systemem Ferrari Dynamic Enhancer. Dotyczy on układu hamulcowego i potrafi samodzielnie pohamowywać poszczególne koła, by zwiększyć zwrotność pojazdu. Może także działać trybie RACE.

Oficjalna premiera Ferrari F8 Tributo odbędzie się już w przyszły tygodniu podczas targów w Genewie. Wtedy też poznamy więcej informacji na temat auta. Ferrari trzyma się sprawdzonych wzorców i dobrze na tym wychodzi, czego dowodzą wyniki sprzedaży.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama