Wiadomo już, że następca Porsche 718 będzie miał napęd wyłącznie elektryczny i zadebiutuje około 2025 roku. Nim to jednak nastąpi, fani spalinowych wersji będą mogli nacieszyć się nową ekstremalną wersją niemieckiego roadstera. Jest nią 718 Spyder RS. Tak naprawdę Spyder RS jest Caymanem GT4 RS, którego pozbawiono dachu.
Porsche 718 Spyder RS zapożyczyło silnik z 911 GT3
Po raz pierwszy wolnossący, sześciocylindrowy bokser z 911 GT3 o mocy 500 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm pojawił się w sportowym samochodzie z otwartym dachem i umieszczonym centralnie silnikiem. Ta sama lekka jednostka napędowa o wysokoobrotowej konstrukcji napędza również samochód wyścigowy Porsche 911 GT3 Cup. Wyjątkowo lekki i purystyczny, ręcznie otwierany miękki dach 718 Spyder RS sprawia, że niesamowity dźwięk silnika jest jeszcze bardziej fascynującym przeżyciem, zwłaszcza, gdy wybierzemy opcjonalny pakiet Weissach z końcówkami wydechu inspirowanymi wyścigowym Porsche 935 z 2018 r.
Porsche 718 Spyder RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, do 200 km/h w 10,9 s i rozpędza się do 308 km/h. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK.
Lekkie i precyzyjne
Sam dach w 718 Spyder RS wraz z lotką waży raptem 18,3 kg i jest jednowarstwowy, a więc jest o 6,7 kg lżejszy od zwykłego Spydera. Jednocześnie jest o 16,5 kg lżejszy niż w 718 Boxster. Poszycie składa się z dwóch części: żagla przeciwsłonecznego oraz owiewki przeciwdeszczowej. Obie są całkowicie demontowalne i można je przechowywać w samochodzie. 718 Spyder RS jest też lżejszy o 40 kg od zwykłej wersji i waży 1410 kg. Poza dachem samochód wygląda niemal identycznie jak 718 Cayman GT4 RS. Samochód obniżono o 30 mm i wyposażono w 20-calowe felgi, które można zastąpić opcjonalnymi magnezowymi.
Standardowa przednia maska jest wykonana z CFRP i ma szeroki wylot powietrza nad zderzakiem. Dwa kanały NACA poprawiają chłodzenie hamulców bez negatywnego wpływu na wartość Cd. Listwy boczne na zewnętrznych końcach zderzaka zwiększają siłę docisku. Przedni spojler jest nieco krótszy niż w Caymanie GT4 RS.
Sportowe akcenty na zewnątrz i w kabinie
Sportowy charakter definiuje również wnętrze samochodu. Zredukowano je do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. Sportowa kierownica RS jest pokryta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie godziny 12. Standardowe w pełni kubełkowe fotele są wykonane z lekkiego CFRP z wykończeniem z włókna węglowego i zapewniają szczególnie imponujące podparcie boczne. Siedzenia są wykonane z czarnej skóry, a perforowany środek siedzenia Race-Tex ma kontrastujący kolor, taki jak arktyczna szarość lub karminowa czerwień. Na zagłówkach wyhaftowane jest logo „Spyder RS” w odpowiednim kolorze. Deskę rozdzielczą i wykończenia pokryto skórą.
Porsche twierdzi, że nie jest to kopia Caymana GT4 RS. Model Spyder RS ma bowiem inne ustawienie sprężyn i amortyzatorów. Wszystko po to, aby zapewnić wygodniejszą jazdę i lepiej dopasować się do oczekiwań klienta względem kabrioletu.
Na rynku oczywiście latem
Porsche 718 Spyder RS można zamawiać w Niemczech, gdzie kosztuje od 151 215 euro. Kupujący mogą kupić model 718 z dopasowanym zegarkiem w tytanowej kopercie. Publiczny debiut samochodu odbędzie się podczas Goodwood Festival of Speed w lipcu. Na ten miesiąc zaplanowano też dostawy pierwszych egzemplarzy.