Audi RS6 Avant – więcej mocy, więcej stylu - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Audi RS6 Avant – więcej mocy, więcej stylu

W tym roku obchodzimy 25-lecie linii modelowej RS. Jest to zatem świetna okazja do prezentacji nowego RS6 Avant. Samochód rozwija okrągłe 600 KM i korzysta z układu mild hybrid.

Opublikowano

w dniu

Fot. Audi

Minęło przeszło 25 lat, odkąd Audi zaprezentowało pierwszy model z linii RS – kultowe już RS2 Avant, opracowane wspólnie z Porsche. Auto jak na swoje czasy imponowało mocą i osiągami. Obecnie już 315 KM i przyspieszenie do setki w czasie 5,4 s nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś. W ciągu ćwierćwiecza samochody wyraźnie urosły i przytyły. Zachodzi tym samym potrzeba nieustannego zwiększania mocy.

Nareszcie RS6 Avant się wyróżnia

Tak oto przechodzimy do najmłodszego członka sportowej linii Audi , czyli RS6 Avant C8. Tym razem styliści niemieckiej marki zebrali się na więcej odwagi i postanowili bardziej odróżnić RS6 od zwykłego A6. Niemal wszystkie elementy nadwozia, poza dachem, przednimi drzwiami i klapą bagażnika różnią się od standardowych. Auto jest też o 40 mm szersze.

Agresywny przedni pas z wielkimi wlotami powietrza w zderzaku i umieszczonym nad grillem Single Frame wlot powietrza, nie pozostawia złudzeń, że mamy do czynienia ze sportową wersją. Ciekawie prezentuje się także tył nadwozia z dużym dyfuzorem i charakterystycznym jasnoszarym pasem. RS6 Avant poznamy także po poszerzonych progach i nadkolach. Standardowo auto otrzymało 21-calowe felgi, a w opcji znajdziemy 22-calowe.

Mniej sportowych akcentów znajdziemy we wnętrzu. Ograniczają się one głównie do aluminiowych wstawek i sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami. Znajdziemy też spłaszczoną kierownicę z logo RS i aluminiowe nakładki na pedały. System MMI wzbogacono o specjalną funkcję RS, pozwalająca dopasowywać ustawienia poszczególnych podzespołów samochodu. Wirtualny kokpit może pokazywać też przydatne podczas sportowej jazdy informacje, jak np. wartości przyspieszenia czy czasy okrążenia toru.

Korzystanie ze sprawdzonych wzorców

Nowe Audi RS6 korzysta z udoskonalonego napędu poprzedniczki. W przypadku RS6 Avant C8 podwójnie doładowana 4-litrowa V8-ka rozwija okrągłe 600 KM i 800 Nm (o 40 KM więcej niż C7). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,6 s, a prędkość maksymalna wynosi standardowo 250 km/h a po wykupieniu opcjonalnych limiterów można ją zwiększyć do 280, a nawet 305 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa skrzynia Tiptronic.

Jednostka w RS6 Avant otrzymała układ mild hybrid z instalacją 48V. System pozwala na żeglowanie z wyłączonym silnikiem w zakresie prędkości od 55 do 160 km/h i gaszenie go poniżej 22 km/h.

Opcjonalnie dostępne będzie zawieszenie pneumatyczne (standardowo stalowe z regulowanymi amortyzatorami). Pojawią się też skrętna tylna oś, sportowy dyferencjał tylnej osi oraz hamulce ceramiczne.

Mnogość konfiguracji

Nie zabraknie oczywiście możliwości wyboru trybów jazdy, zmieniających m.in. sposób pracy silnika, zawieszenia czy poziom głośności układu wydechowego. Nowością są dwa tryby – RS1 i RS2, aktywowane przyciskami na kierownicy. Pozwalają one na dowolną konfigurację pracy poszczególnych podzespołów.

Audi RS6 Avant C8 pojawi się na rynku pod koniec roku. Jakiś czas temu pojawiły się plotki o wersji sedan, ale póki co producent nie zdradził żadnych planów dotyczących tej wersji.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama