Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Lamborghini Huracan Evo RWD – mniej znaczy więcej

Włoska marka wzbogaca ofertę Huracana Evo o tylnonapędową wersję. Mniejsza masa odmiany RWD w połączeniu z wolnossącą jednostką czynią samochód istną gratką dla purystów.

Opublikowano

w dniu

Lamborghini Huracan Evo RWD
Fot. netcarshow.com / Lamborghini Huracan Evo RWD

Pamiętacie czasy, gdy samochody z wolnossącymi silnikami dominowały na drogach? Liniowe i kontrolowane przyspieszenie, poczucie zespolenia z samochodem i wymaganie od kierowcy realnych umiejętności panowania nad pojazdem, zwłaszcza w przypadku aut sportowych – właśnie tym wyróżniały się niegdyś samochody z mocnymi jednostkami wolnossącymi. Obecnie – w dobie downsizingu – tego typu konstrukcje spotyka się coraz rzadziej. Raz na jakiś czas pojawiają się jednak prawdziwe perełki dla miłośników tradycyjnych rozwiązań, jak np. Lamborghini Huracan Evo RWD.

Lamborghini Huracan Evo RWD – powrót do korzeni

Podstawową różnicą tylnonapędowej odmiany w stosunku do wersji AWD jest mniejsza masa pojazdu. Lamborghini Huracan Evo RWD waży 1389 kg, czyli o 23 kg mniej od wariantu z napędem obu osi (1422 kg).

Lamborghini zdecydowało się też na drobne zmiany stylistyczne, aby odróżnić wersję RWD od AWD. Zastosowano m.in. nowy przedni splitter, pionowe żebra w większych wlotach powietrza z przodu oraz pojawił się nowy dyfuzor i przeprojektowany tylny zderzak.

Lamborghini Huracan Evo RWD

Fot. netcarshow.com / Lamborghini Huracan Evo RWD

Włosi wyposażyli pojazd także w nowy system kontroli trakcji, zestrojony z myślą o tylnym napędzie. Umożliwia on wcześniejsze dostarczanie momentu obrotowego na napędzane koła oraz pozwala na uniknięcie gwałtownego ograniczenia momentu obrotowego. Lamborghini twierdzi, że przeprojektowany układ P-TCS poprawia płynność interwencji o 30% w porównaniu z przedliftingowym Huracanem RWD, przyczepność w zakręcie o 20% i zwiększa nadsterowność o 30%.

Czasami mniej znaczy więcej

Samochód nadal korzysta z wolnossącej jednostki V10 o pojemności 5,2 l. Rozwija ona 610 KM i 560 Nm, czyli o 30 KM i 50 Nm mniej niż Huracan Evo AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h odmianie RWD wynosi 3,3 s, czyli gorzej o 0,4 s niż w standardowej wersji. 200 km/h pojawia się na liczniku po 9,3 s. Bez zmian pozostała za to wynosząca 325 km/h prędkość maksymalna.

Jedyny słuszny napęd

Po co więc stosować napęd RWD? To proste – dla większej frajdy z jazdy. W końcu nie bez powodu bywa on nazywany przez wielu petrolheadów “jedynym słusznym napędem”. Gwarantuje większe poczucie kontroli nad pojazdem, bardziej angażuje kierowcę oraz  – co chyba najistotniejsze – pozwala na efektowną jazdę bokiem.

Lamborghini Huracan Evo RWD trafi do pierwszych klientów wiosną bieżącego roku. W USA ceny tylnonapędowego Evo startować będą z pułapu 208 571 $ a w Europie ok. 159 443 Euro. Pierwszym Huracanem RWD była zaprezentowana w 2016 r. wersja LP580-2. Poprzednie Gallardo również pojawiło się w odmianie tylnonapędowej (LP550-2 z 2009 r.).

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama



Reklama