Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Subaru Forester po liftingu zaprezentowane. Skupiono się na detalach

Popularny SUV japońskiej marki doczekał się modernizacji. Subaru Forester po liftingu różni się od poprzednika głównie detalami, które jednak wizualnie odświeżyły samochód. Póki co producent pokazał odmianę na rynek japoński, zaś warianty na pozostałe rynki zadebiutują już wkrótce.

Opublikowano

w dniu

Subaru Forester po liftingu
Fot. subaru

Subaru Forester ze swoim wydajnym układem 4×4 i wysokim prześwitem zapewnia wyjątkowo duże jak na kompaktowego SUV-a zdolności terenowe. Kiedy w 2018 roku zadebiutowała V generacja pojazdu, samochód urósł i stał się bardziej luksusowy. Przy okazji ofertę jednostek napędowych w Europie ograniczono do hybrydowego wariantu e-Boxer, który jest równie nietypowy co samo auto. Po trzech latach od debiutu obecnego wcielenia doczekaliśmy się modernizacji popularnego SUV-a japońskiej marki spod znaku plejad. Subaru Forester po liftingu wyróżnia się głównie detalami, dzięki którym odświeżono wygląd pojazdu, a także usprawnieniem działania systemów bezpieczeństwa.

Subaru Forester po liftingu – głównie kosmetyka

Najbardziej widoczną nowością jest zmieniony przedni pas z przeprojektowanymi reflektorami o innym wzorze LED-ów do jazdy dziennej i bardziej pionowymi kloszami. Zamiast dotychczasowych, już dość leciwych ksenonów, pojawiły się w pełni LED-owe światła główne, zaś same lampy mają wcięcie od strony atrapy chłodnicy. Zmodernizowano też przedni zderzak, zaś atrapa chłodnicy zyskała nowe wykończenie ze wzorami w kształcie litery U. W jej centralnej części wciąż znajduje się logo marki, jednak po jego bokach pojawiły się metalowe ozdoby. W zależności od wersji wyposażenia dostępne są okrągłe lub pionowe światła przeciwmgielne, oba wyposażone w diody LED.

Subaru Forester po liftingu

Z tyłu Forester po liftingu wygląda niemal identycznie jak dotychczasowa wersja. Zmiany obejmują jedynie odnowione grafiki tylnych lamp. Subaru wprowadziło także nowy wzór 18-calowych felg oraz trzy nowe kolory: Autumn Green Metallic, Cascade Green Silica oraz Brilliant Bronze Metallic. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Subaru Forester e-Boxer Platinum - SUV inny niż wszystkie

Kilka drobnych usprawnień z zakresu komfortu i bezpieczeństwa

W kabinie również za wiele się nie zmieniło. Mamy bowiem nowe wzory tapicerki i poprawiony pakiet systemów bezpieczeństwa EyeSight z kamerą o szerszym kącie. System Subaru EyeSight zyskał także zmodernizowane oprogramowanie, mające usprawnić działanie wchodzących w jego skład systemów bezpieczeństwa. Subaru wprowadziło też zmiany w zawieszeniu Forestera w celu zapewnienia jeszcze lepszego komfortu.

Subaru Forester po liftingu

Subaru już przyjmuje przedpremierowe zamówienia na poliftingowego Forestera w specyfikacji japońskiej. Warianty na rynek amerykański i europejski na rok modelowy 2022 zadebiutują zapewne w ciągu nadchodzących tygodni. Nie powinny się one jednak zbytnio różnić od japońskiego. Jako ciekawostkę podamy, że w Japonii Forester występuje m.in. z turbodoładowanym silnikiem B4 o pojemności 1.8 litra, rozwijającym 176 KM oraz 300 Nm, zaś w Stanach ma on 2.5-litrową wolnossącą jednostkę B4 rodem z Outbacka. W Europie póki co tylko 2-litrowy e-Boxer o mocy 150 KM, który jednak okazuje się całkiem oszczędny.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama



Reklama