Od debiutu obecnego Audi RS6 Avant minęło około pół roku. Podrasowanie niemieckiego kombi przez nadwornego tunera ABT było tylko kwestią czasu. Efekty jak zwykle są zdumiewające.
Audi RS6 Avant od ABT – prawie jak Lamborghini
Już standardowe Audi RS6 Avant rozwija okrągłe 600 KM i 800 Nm, co zapewnia mu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Prędkość maksymalna sięga nawet 305 km/h. Specjaliści z ABT wycisnęli z podwójnie doładowanej V8 o pojemności 4 litrów moc 700 KM i 880 Nm momentu obrotowego. Chiptuning pozwolił na skrócenie sprintu do „setki” aż o 0,3 sekundy – do 3,3 s. Dla porównania, 610-konne Lamborghini Huracan (mowa o wersji sprzed liftingu) rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 s.
Niemiecki tuner zadbał też o tuning wizualny, jednak zmiany nie są znaczące. Pojawiły się nowe felgi oraz kilka dodatkowych świateł wejściowych oraz Całość utrzymana jest – jak przystało na ABT – w czarnej kolorystyce. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany optyczne są raczej subtelne.
Fot. abt-sportsline.com / Audi RS Q8
Pakiet dostępny także w RS7 i RS Q8
Podobne zmiany dotknęły także RS7 oraz RS Q8 . Opcjonalnie dostępne będą dodatkowe modyfikacje w postaci obniżonego i usztywnionego zawieszenia czy felgi o specjalnym wzorze, poprawiającym aerodynamikę. W przypadku SUV-a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,5 s, czyli o 0,3 mniej niż w standardowym modelu. Zastosowany w RS Q8 regulowany zestaw amortyzatorów pozwala obniżyć prześwit aż o 65 mm.
Fot. abt-sportsline.com / Audi RS7 Sportback
Bez utraty gwarancji
Co ciekawe, pakiet modyfikacji ABT posiada certyfikat TUV i jest zgodny z warunkami gwarancji ustalonymi przez producenta. Jest on nawet dostępny jako opcja w niektórych salonach sprzedaży Audi. Szczegóły dotyczące specyfikacji wyżej wymienionych modeli można znaleźć na oficjalnej stronie ABT.