Obecna, trzecia już odsłona Audi TT jest na rynku od 2014 roku a w 2018 r. przeszło delikatny facelifting. Dotychczas najmocniejszą wersją było (i nadal jest) 400-konne TT RS a zaraz za nią plasowała się odmiana TTS z 2-litrową jednostką TFSI o mocy 310 KM. Teraz dołącza do nich Audi TTS Competition Plus z nieco mocniejszą, 320-konną wersją turbodowanej dwulitrówki, generującą 400 Nm (wzrost o 10 KM i 20 Nm w porównaniu do TTS).
Audi TTS Competition Plus – emocje „plus” na co dzień
Zmiany te wiążą się zapewne z nowymi normami spalin, które wejdą w życie od stycznia 2021 roku. Nieznacznie poprawiły się także osiągi – TTS Competition Plus w wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 s a roadster w 4,8 s (lepiej o 0,1 s). Prędkość maksymalna wciąż jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.Napęd trafia na obie osie za pomocą 7-biegowej dwuprzęgłowej przekładni S-Tronic.
Audi TTS Competition Plus wyróżnia się też bogatym wyposażeniem. W standardzie są m.in. lakierowane na czarno 20-calowe felgi, czerwone zaciski hamulców, stałe tylne skrzydło oraz adaptacyjne zawieszenie. W kabinie mamy natomiast skórzaną tapicerkę Nappa w kolorze czarnym z czerwonymi lub niebieskimi przeszyciami. Wnętrze można ożywić za pomocą niebieskich lub czarnych wstawek oraz satynowego lub szarego wykończenia. Na tunelu środkowym znalazły się wstawki z włókna węglowego. Kierownicę wykonano częściowo z Alcantary i wieńczy ją czerwony znacznik w górnej części.
Audi TT Bronze Selection – dla bardziej stonowanych
Kolejną nowością w gamie jest Audi TT Bronze Selection. Występuje on zarówno w TT jak i TTS. Jest to już typowy pakiet stylistyczny, obejmujący akcenty w kolorze brązu i miedzi. Są to np. 20-calowe felgi, elementy wykończenia wnętrza czy szwy na tapicerce. Audi dodało również chromowane wykończenie końcówek układu wydechowego i zaciemniło plaster miodu na atrapie chłodnicy.
Do kupienia w Niemczech
Na koniec mamy smutną wiadomość. Audi TT prawdopodobnie nie doczeka się bezpośredniego następcy (choć krążą słuchy o elektrycznym modelu) a polskie przedstawicielstwo marki wycofało już jakiś czas temu „TT-kę” z oferty. Szkoda, bowiem auto było świetną, choć dosyć drogą w zakupie zabawką na co dzień. Na szczęście samochód można wciąż nabyć u naszych zachodnich sąsiadów. Audi TTS Competition Plus w wersji coupe kosztuje w Niemczech od 61 000 euro, a wariant Bronze Selection wymaga dopłaty w wysokości 6190 euro do TT oraz 4490 euro do TTS.