TOP 5 aut marzeń prosto z Genewy - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

TOP 5 aut marzeń prosto z Genewy

Targi w Genewie dobiegły końca. Na otarcie łez przygotowaliśmy dla was listę 5 najbardziej ekscytujących – naszym zdaniem – samochodów zaprezentowanych podczas wystawy.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Bugatti La Voiture Noire

Najbardziej ekscytujące, piękne, bardzo szybkie, ultradrogie i unikatowe – zapewne tak wielu z nas wyobrażać sobie może samochód marzeń. Bez wątpienia jest w tym ziarno prawdy. Tego typu auta budzą zachwyt a nierzadko wręcz pożądanie. Takich pojazdów nie mogło zabraknąć na jednej z najważniejszych imprez motoryzacyjnych w ciągu roku.

Bugatti La Voiture Noire

Nasze zestawienie otwiera unikatowe i ultradrogie Bugatti La Voiture Noire. Samochód nawiązuje do kultowego Type 57 SC Atlantic z lat 30. ubiegłego wieku. Auto wyróżnia się ciągnącym się przez środek maski i dachu grzebieniem oraz wkomponowanymi w tylny zderzak sześcioma końcówkami układu wydechowego (nawiązania do Type 57 SC Atlantic). Za bazę techniczną posłużył Chiron. Oznacza to obecność poczwórnie doładowanej 8-litrowej jednostki W16 o mocy 1500 KM i momencie obrotowym 1600 Nm. La Voiture Noire powstało w jednym egzemplarzu, co pośrednio tłumaczy jego cenę na poziomie aż… 16 700 000 euro (blisko 72 mln zł).

Fot. netcarshow.com / Bugatti La Voiture Noire

Koenigsegg Jesko

Najnowszy Koenigsegg jest następcą Agery RS. Szwedzki hipercar wyróżnia się futurystyczną, podporządkowaną aerodynamice sylwetką i stanowi hołd dla ojca założyciela firmy – Jesko van Koenigsegga. Jak przystało na tą markę, samochód imponuje osiągami. Łączna moc auta wyniesie ok. 1600 KM, a na zwykłym paliwie 1280 KM. Moment obrotowy oscylować będzie w granicach 1500 Nm. Źródłem napędu jest 5-litrowa jednostka V8 z dwiema turbinami i elektrycznie zasilanym kompresorem. Za przeniesienie napędu odpowiada ultraszybka skrzynia „wielosprzęgłowa” Light Speed Transmission konstrukcji Koenigsegga. Co ciekawe, nie posiada ona tradycyjnych synchronizatorów. Jesko ma przekroczyć barierę 300 mp/h czyli blisko 482 km/h. Zostanie wyprodukowanych 125 egzemplarzy następcy Agery RS.

Fot. netcarshow.com / Koenigsegg Jesko

Pininfarina Battista

Własna konstrukcja kojarzonego z Ferrari włoskiego studia stylistycznego jest ultramocnym elektycznym hipercarem. Jak przystało na Pininfarinę, wygląd pojazdu powoduje szybsze bicie serca. Zadbano o detale zarówno nadwozia (unoszone drzwi czy aktywny tylny spoiler), jak i wnętrza, które udanie łączy prestiż z nowoczesnym minimalizmem. Battista korzysta z elektrycznego napędu stworzonego przez chorwackiego Rimaca. Włoskie auto ma rozwijać zawrotne 1900 KM i 2300 Nm, przekazywane na obie osie. Zestaw baterii o pojemności 120 kWh ma zapewnić 450 km zasięgu. Akumulatory umieszczono w tunelu między kierowcą a pasażerem oraz za ich plecami. Samochód ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2 s, a prędkość maksymalna ma oscylować w granicach 350 km/h. Battistę wyposażono w moduł odzyskiwania energii z hamowania. Włoski supersamochód ma kosztować ok. 2 mln euro. Powstanie nie więcej niż 150 sztuk. Auto pojawi się w 2020 r. i stawi czoła zapowiedzianej również na przyszły rok Tesli Roadster.

Fot. netcarshow.com / Pininfarina Battista

Lamborghini Aventador SVJ Roadster

W Genewie swoją premierę świętowało najmocniejsze wcielenie Aventadora z otwartym nadwoziem. Jak przystało na prawdziwe Lambo, SVJ Roadster ma agresywną stylistykę i wolnossącą jednostkę. W tym przypadku jest to dobrze znana jednostka V12 o pojemności 6,5 l. Rozwija ona 770 KM i 720 Nm, co czyni ją najmocniejszym silnikiem V12 w historii marki. Dzięki napędowi na cztery koła oraz szybkiej, dwusprzęgłowej skrzyni ISR auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 s (o 0,1 s wolniej niż SVJ w wersji coupe). Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. SVJ Roadster jest cięższy od coupe o 50 kg. Auto ma dach z włókna węglowego. Powstanie 800 egzemplarzy najmocniejszego Aventadora SVJ Roadster, a jego cena wyniesie od 387 000 euro.

Fot. Lamborghini Aventador SVJ Roadster

Ferrari F8 Tributo

Następca 488 GTB stanowi udaną ewolucję poprzednika, zarówno pod względem stylistycznym, jak i technicznym. Supersamochód korzysta z tej samej jednostki co poprzednik. Mowa tu o wielokrotnie nagradzanej jednostce V8 biturbo o pojemności 3,8 l. W F8 Tributo rozwija ona 720 KM i 770 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Jego waga wynosi niedużo, bo 1330 kg. Więcej informacji o o tym supercarze znajdziecie tutaj.

Fot. netcarshow.com / Ferrari F8 Tributo (2020)

Podobał Ci się ten artykuł? Polub nas na , aby być z nami na bieżąco!

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama