W Europie Honda oferuje obecnie dwa SUV-y w postaci subkompaktowego modelu HR-V oraz większego o segment CR-V, a także crossovera Jazz Crosstar. Żadne z nich nie oferuje jednak trzech rzędów siedzeń i miejsca dla siedmiu osób. Oczywiście na innych rynkach występują 7-osobowe samochody jak np. opisywana niegdyś przez nas Honda Odyssey. Aby jednak pomieścić siedmiu podróżujących, nie trzeba mieć tak wielkiego nadwozia jak wspomniany van. Udowadnia to opisywana Honda BR-V, która zadebiutowała w 2015 roku jako kompaktowy 7-osobowy SUV przewidziany na rynki azjatyckie. Teraz doczekała się ona nowego wcielenia. Nazwa pojazdu jest skrótem od „Bold Runabout Vehicle”.
Honda BR-V – praktyczna i wcale nie taka duża
BR-V jest mniej wyrafinowana i bardziej przystępna cenowo niż znana w Europie HR-V, jednocześnie oferując przestronniejsze wnętrze. Honda nie zdradziła nic na temat platformy pojazdu. Dotychczasowa BR-V mierzyła bowiem bazowała 4,45 m długości i miała 2,66 m rozstawu osi. Bazowała na minivanie Mobilio, którego to z kolei oparto na małym hatchbacku segmentu A – modelu Brio. Z pewnością Honda BR-Z nie należy do aut, które będą przyciągać wzrok przechodniów na ulicy, jednak w porównaniu do poprzedniczki i tak wygląda bardziej świeżo i nowocześnie.
Design pojazdu nawiązuje do pozostałych aut marki, w tym CR-V czy nowego Civika. Zastosowano nowe reflektory LED o agresywniejszym kształcie, zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Pojawiła się też typowa dla marki duża atrapa chłodnicy z trzema poziomymi listwami i łączącym reflektory chromowanym paskiem z dużym logo marki. W zależności od wersji felgi mają 16 lub 17 cali średnicy. Z tyłu pojawiły się nowe LED-owe lampy.
Prostota w parze ze współczesnymi systemami
W kabinie znajdziemy skórzaną tapicerkę na fotelach, desce rozdzielczej, podłokietnikach i na drzwiach, komputer pokładowy z 4,2-calowym wyświetlaczem oraz 7-calowy dotykowy ekran systemu infotainment oferujący połączenie ze smartfonem i zestawem głośnomówiącym. Nie zabrakło oczywiście szeregu praktycznych schowków w postaci kieszeni w oparciach przednich foteli, ośmiu uchwytów na kubki czy skrytek na drobiazgi. Na pokładzie pojawił się też pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing. Obejmuje on m.in. asystenta pasa ruchu, układ awaryjnego hamowania, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola oraz automatyczne światła drogowe.
Pod maską znalazła się znana z poprzedniczki benzynowa jednostka 1.5 i-VTEC o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm. W bazowej wersji sparowano ją z sześciobiegową skrzynią manualną. W bogatszych odmianach jest to przekładnia bezstopniowa CVT, która zdaniem producenta jest nowa i wydajniejsza. Napęd trafia na koła przedniej osi.
Nowa Honda BR-V trafi na rynki azjatyckie w styczniu 2022 roku. Samochód cieszy się popularnością zwłaszcza w Indonezji. Cena wywoławcza wyniesie około 18 000 dolarów.