Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowy Range Rover Evoque – udana ewolucja

Brytyjczycy zaprezentowali drugą generację Evoqua. Stylistycznie „baby Range” trzyma się obranego wcześniej kursu, za to technicznie wzniósł się na zupełnie inny poziom.

Range Rover kazał nam czekać aż 8 lat na następcę swojego najmniejszego SUV-a. Już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci nie eksperymentowali i skorzystali ze sprawdzonych wzorców. Evoque upodobnił się do Velara, a w porównaniu do poprzednika jest nieco mniej kanciasty, choć nadal jego wyraziste, ostre linie nadwozia mogą się podobać. Samochód wygląda jeszcze zgrabniej niż I generacja, głównie za sprawą szerokich, „przymrużonych” lamp oraz chowanych klamek. Auto zachowało wznoszącą się linię boczną i opadający dach. Efektem ubocznym tego zabiegu jest ograniczona widoczność.

Powiew nowoczesności 

Wymiary bazowego Range praktycznie się nie zmieniły. Auto nadal mierzy 4,37 m długości, ale dysponuje o 2 cm większym rozstawem osi (268 cm). Przy okazji urosła także pojemność bagażnika – z 575 do 591 l. Dzięki zastosowaniu nowej platformy auto stało się przestronniejsze.

Fot. netcarshow.com

Nowy Evoque otrzymał typową dla obecnych Range Roverów minimalistyczną, aczkolwiek luksusową kabinę. Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości, w tym wysokogatunkową skórą. Projekt deski rozdzielczej i kierownica również przypominają Velara. Kokpit składa się z 12,3-calowego wyświetlacza wirtualnych zegarów oraz dwóch dotykowych ekranów o przekątnej 10 cali. Górny obsługuje system multimedialny Touch Pro Duo, a drugi służy jako panel klimatyzacji, niczym w Audi.

Do tego dochodzi wyświetlacz head-up oraz lusterko wsteczne ClearSight z możliwością pokazania obrazu z kamery umieszczonej nad tylną szybą. W aucie debiutuje także system Ground View, który prześwietla przód nadwozia i pokazuje obraz spod pojazdu, co ułatwia jazdę w terenie.

Fot. netcarshow.com

Ekspansja technologii hybrydowej

Gama jednostek napędowych składa się z dwulitrowych silników benzynowych i wysokoprężnych z rodziny Ingenium. Benzynowe mają odpowiednio po 200, 250 oraz 300 KM, natomiast diesle 150, 180 oraz 240 KM. Najsłabsza odmiana będzie dostępna standardowo z napędem na przód i skrzynią manualną, a napęd 4×4  i 8-biegowy automat będą opcją. W pozostałych wariantach Evoque otrzyma standardowo ten drugi zestaw, który na dodatek zostanie połączony z układem mild hybrid, opartym o instalację 48 V. Pozwoli to na wyłączenie silnika przy 17 km/h i wspomaganie go podczas ruszania. W przyszłym roku ofertę uzupełnią odmiana hybrydowa typu plug-in oraz nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy.

Zachował geny Range Rovera

Z myślą o oszczędzaniu zestrojono także napęd 4×4. Wyposażono go w możliwość całkowitego odłączenia tylnej osi w warunkach dobrej przyczepności. Na szczęście Evoque pozostał prawdziwym Range Roverem i wyposażono go w system Terrain Response 2, pozwalający dostosować podzespoły auta do nawierzchni. Warto dodać, że głębokość brodzenia wzrosła z 50 do 60 cm, a prześwit wynosi porządne 21 cm.

Fot. netcarshow.com

Range Rover Evoque trafi do polskich salonów w marcu 2019 r. Auto zachowało wszystkie atuty poprzednika i dołożyło do tego szereg nowinek technicznych. Wszystko wskazuje na to, że powtórzy sukces I generacji.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby nie przegapić następnych!

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama