Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Cadillac rzuca wyzwanie AMG. Oto CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing

Cadillac przedstawił nowe topowe wersje swoich sedanów. Modele CT4-V Blackwing oraz CT5-V Blackwing mają stanąć w szranki jak równy z równym z Mercedesami-AMG, a większy model CT5-V Blackwing jest jednocześnie najmocniejszym seryjnym Cadillakiem w historii marki.

Cadillac CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing

Oba modele były zapowiadane od długiego czasu i budziły wiele emocji. Po raz pierwszy ujawniono je podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona w miniony weekend. Jednak dopiero dzisiejszej nocy Cadillac przedstawił je oficjalnie, włącznie ze szczegółowymi informacjami. Nowe CT4-V Blackwing, a zwłaszcza Cadillac CT5-V Blackwing, robią wrażenie mocą, osiągami i wyjątkowo drapieżnym nadwoziem. Cel jest jasny – stworzyć jeszcze ciekawszą alternatywę dla Mercedesa-AMG czy BMW M. Trzeba przyznać, że Amerykanie przyłożyli się do tego zadania i efekty ich pracy są więcej niż przyzwoite.

Cadillac CT4-V Blackwing – moc, osiągi i włókno węglowe

Zacznijmy od mniejszego modelu. Cadillac CT4-V Blackwing to najmocniejszy jak dotąd mały sedan tej marki (wielkościowo jest odpowiednikiem Mercedesa-AMG C63 S oraz BMW M3). Pod maską wspomnianego Cadillaka znalazła się podwójnie doładowana jednostka V6 o pojemności 3.6 l. W porównaniu do cywilnych modeli dodatkowo ją wzmocniono. Zastosowano m.in. nowe tytanowe korbowody, poprawiono wał korbowy oraz kilka innych elementów.  W efekcie CT4-V Blackwing rozwija 479 KM oraz 602 Nm. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub 10-stopniowy automat.

Cadillac CT4-V Blackwing

Cadillac CT4-V Blackwing

Samochód przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 3,8 s i rozpędza się do 304 km/h. Producent nie podał danych dla skrzyni ręcznej, jednak można przypuszczać, że nie będą się one znacznie różniły. Auto porusza się na oponach Michelin Super Sport 4S w rozmiarze 255/35 z przodu oraz 275/35 z tyłu. 18-calowe felgi mogą skrywać opcjonalne węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Cadillac Escalade - 38 cali i 36 głośników

Czasy prostych siermiężnych aut amerykańskich już minęły

Cadillac CT4-V Blackwing wykorzystuje także najnowszy wariant aktywnego zawieszenia Magnetic Ride Control koncernu GM. Poprawiono konfigurację przedniego i tylnego zawieszenia, dodając drążone stabilizatory i tuleje o wyższej przepustowości. Samochód wyposażono w tryby Tour (komfortowy), Sport oraz Track oraz sterowany elektronicznie tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

CAdillaki CT4-V Blackwing oraz CT5-V Blackwing

Cadillac CT5-V Blackwing oraz CT4-V Blackwing

Wizualnie stosunkowo niewiele odróżnia wersję Blackwing od standardowego CT4-V. Otrzymał on m.in. bardziej agresywne elementy aerodynamiczne z włókna węglowego z przodu, większe wloty powietrza oraz całkiem spory tylny spojler z włókna węglowego. Kabinę również zdobią elementy z włókna węglowego. Znalazły się one na konsoli środkowej, desce rozdzielczej oraz panelach drzwi. Kierownica otrzymała czerwony znacznik położenia kół. Na rynku amerykańskim samochód kosztuje 59 900 dolarów.

CT5-V Blackwing – najmocniejszy seryjny Cadillac w historii

Drugą z nowości jest Cadillac CT5-V Blackwing. Większy brat modelu CT4-V korzysta już z doładowanej kompresorem jednostki V8. Jednostkę możemy kojarzyć m.in. z Chevroleta Corvette czy Cadillaka CTS-V. Jednak w stosunku do tej stosowanej w poprzedniku dokonano wielu modyfikacji. Zastosowano m.in. nową, jeszcze większą sprężarkę mechaniczną (o pojemności 1,7 litra), aluminiowe głowice cylindrów, tytanowe zawory ssące i bardziej wydajny układ dolotowy. W efekcie silnik rozwija aż 677 KM i 893 Nm, co czyni go najmocniejszym seryjnym Cadillakiem w historii. 

Cadillac CT5-V Blackwing

Cadillac CT5-V Blackwing

Moc trafia na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni Tremec z funkcją automatycznego międzygazu i zmian przełożeń bez zdejmowania nogi z gazu lub za pomocą 10-biegowej przekładni automatycznej, która zdaniem producenta zmienia biegi szybciej niż europejskie przekładnie dwusprzęgłowe stosowane u konkurencji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi imponujące 322 km/h (konkurencja ma ogranicznik do 305 km/h).

Sport w parze z luksusem

Z zewnątrz Cadillac CT5-V Blackwing otrzymał specjalnie zaprojektowane dla tego modelu opony Michelin Pilot Sport 4S o rozmiarach 275/35 R19 z przodu oraz 305/30 R19 z tyłu. Nowe są też 19-calowe kute felgi Blackwing, skrywające opcjonalne ceramiczno-karbonowe tarcze hamulcowe, które są lżejsze o 24 km w porównaniu do standardowych.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M5 CS ujrzało światło dzienne. Najmocniejsza "eMka" w historii

Podobnie jak CT4-V Blackwing, także Cadillac CT5-V Blackwing z zewnątrz nie otrzymał zbyt wielu zmian względem standardowej wersji. Pojawił się nieco inny przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, kilka elementów aerodynamicznych z włókna węglowego, w tym nowy spojler i dyfuzor oraz zaciemnona kratka atrapy chłodnicy. W kabinie pojawiły się sportowe kubełkowe fotele, wykończenia z włókna węglowego oraz 12-calowy ekran systemu info-tainment rodem z najnowszego Chevroleta C8 Corvette.

Cadillac CT5-V Blackwing

Cadillac CT5-V Blackwing

Cadillac CT5-V Blackwing kosztuje w USA od 84 990 dolarów, podczas gdy konkurenci w postaci BMW M5 i Mercedesa-AMG E63 S kosztują odpowiednio 103 500 i 107 500 $. Jest jednak jeden rodzimy konkurent, który kosztuje 78 595 $ – to aż 808-konny Dodge Charger SRT Hellcat Redeye, który jednak jest już starszą i mniej zaawansowaną konstrukcja niż Cadillac. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama