Connect with us

Kultowa Syrena powraca. Elektryczna Vosco S106 EV2 już za rok

Praktycznie każdy z nas kojarzy jeden z najbardziej kultowych samochodów. jakim była Syrena. Polska firma AMZ Kutno przedstawiła właśnie jeżdżący prototyp polskiego samochodu elektrycznego. Vosco S106 EV2 ma trafić na drogi w przyszłym roku.

Opublikowano

w dniu

Vosco S106 EV2
Fot. kfso.pl / Vosco S106 EV2

Nad polskim samochodem elektrycznym od wielu lat pracuje spółka AMZ Kutno. W 2014 roku w Kutnie powstała nawet firma FSO Syrena S.A., która miałaby się zająć opracowaniem i wdrożeniem do produkcji wspomnianego pojazdu. Jednak z uwagi na spór dotyczący praw do nazwy “Syrena” kolejne prototypy otrzymały nazwę Vosco. Najnowszy z nich nazywa się Vosco S106 EV2.

Vosco S106 EV2 – prototyp polskiego samochodu elektrycznego coraz bliżej

W 2018 roku powstała prototypowa Vosco S106 z wieloma rozwiązaniami rodem z General Motors. Pod maską auta pracował bowiem 1.4-litrowy silnik benzynowy z Opla a kabina do złudzenia przypominała model Adam. Później jednak firma skupiła się na stworzeniu samochodu elektrycznego.

ZOBACZ TAKŻE
Polski samochód elektryczny jest gotowy. Premiera dwóch modeli w lipcu

Co prawda, Vosco S106 EV2 stylistycznie nawiązuje do słynnej Syreny z lat 50-tych, to jednak sporo w niej inspiracji obecnym Fiatem 500. Dotyczy to zwłaszcza przedniego pasa z charakterystycznymi okrągłymi reflektorami, który do złudzenia przypomina włoskie auto. Nadwozie prototypowej Vosco S106 EV2 projektował Damian Woliński, jeden z laureatów konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland. W porównaniu do wcześniejszych prototypów pojawiło się więcej obłych linii.

Vosco

Fot. kfso.pl

 

W porównaniu do wcześniejszych prototypów Vosco S106 EV2 jest o 5 cm dłuższa i o 10 cm szersza. Auto mierzy 4,22 m długości, 1,72 m szerokości oraz 1,52 m wysokości. Auto bazuje na stalowej ramie przestrzennej (ze stali nierdzewnej). Rozstaw osi liczy 2,54 m. Masa własna pojazdu oscylować będzie w granicach 1300 kg. Firma pracuje także nad odmianami użytkowymi jak np. pick-up.

Kultowa Syrena wreszcie doczeka się następcy

W kabinie pojawi się nowy dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 9 cali oraz autorski projekt wirtualnych zegarów o nazwie User Interface.

ZOBACZ TAKŻE
Powrót legendy? Rendery elektrycznego Fiata 126 robią wrażenie

Napęd Vosco S106 EV2 otrzyma budowę modułową. Silniki elektryczne rozwijają łącznie 156 KM oraz 350 Nm. Układ może pracować w jednym z trzech trybów – ekologicznym, standardowym i sportowym. W tym ostatnim chwilowa moc wzrasta aż do 240 KM. Prędkość maksymalna wyniesie 140 km km/h.

Vosco S106 EV2

Fot. kfso.pl

Baterie mają 31,5 kWh pojemności i docelowo mają umożliwić przejechanie 250 km. Ładowanie przy użyciu szybkich ładowarek ma wynieść około 1,5 godziny a w przydomowym garażu czas ten wydłuży się do około od 6 do 8 godzin. Układ pracuje pod napięciem 700 V.

Może w końcu tym razem się uda?

Przedstawiciele firmy zapewniają, że do końca roku samochód ma uzyskać homologację M1. Pozwoli ona fabryce na wytwarzanie do tysiąca sztuk rocznie. Produkcja seryjna ma ruszyć w przyszłym roku. Może wreszcie tym razem uda się wdrożyć do produkcji polski samochód elektryczny. Tymczasem już niebawem odbędzie się premiera prototypu samochodu elektrycznego od ElectroMobility Poland.

1 Comment
Reklama
Reklama
Reklama