Czego szukasz?

F1 Boost GP Wielkiej Brytanii 2022

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Kia Carens. Z minivana w crossovera

Kia Carens doczekała się nowego, piątego już wcielenia. Tym razem jednak samochód nie trafi do Europy, lecz do Indii. Ponadto przeszedł on znaczną metamorfozę i z dość nudnego minivana stał się atrakcyjnym i modnym crossoverem.

Kia Carens 2022

Przyszłość minivanów nie jest zbyt świetlana, a ich populacja gwałtownie spada. Wprowadzona na rynek w 1999 roku Kia Carens przez 20 lat i aż cztery generacje była kompaktowym minivanem. Opisywany model Kii był znany i oferowany przez wiele lat także w Europie, w tym w Polsce. W 2019 roku samochód wycofano z rynku – wydawać by się mogło – na zawsze. Tak się jednak nie stało i po 2 latach nieobecności Carens powraca w V wcieleniu, tym razem jednak nie jako model globalny, lecz przeznaczony dla Indii oraz innych rynków rozwijających się. Z dość stonowanego i konwencjonalnego minivana Kia Carens stała się atrakcyjnie stylizowanym crossoverem.

Kia Carens – stylowy crossover dla młodych hinduskich rodzin

Nowa Kia Carens zadebiutowała w New Delhi, zaś jej głównymi odbiorcami mają być młode hinduskie rodziny. Producent zapewnia, że samochód przekona do siebie klientów „zredefiniowaną wszechstronnością, rewolucyjnym designem i wiodącymi w swojej klasie rozwiązaniami”. Oficjalnie Koreańczycy określają samochód jako „pojazd rekreacyjny” (RV) – ma łączyć on styl i wszechstronność SUV-ów z praktycznością minivana. Carens opiera się na tej samej platformie co kompaktowy SUV Seltos. Nowy Carens trafi do sprzedaży w Indiach w I kwartale 2022 roku.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Kia Seltos. Przepis na sukces

Jeśli chodzi o stylistykę, znajdziemy w niej sporo nawiązań do najnowszych modeli marki. Agresywne przednie i tylne lampy przywodzą bowiem na myśl nowego Sportage’a, zaś przedni pas z podwójnymi reflektorami nawiązuje do przedstawionej niedawno Kii Niro II. Tylne lampy połączono LED-ową listwą. Z kolei nakładki na progach, zderzakach i nadkolach, a także wysoki prześwit, wskazują na outdoorowy charakter Carensa. Zadbano też o aspekty praktyczne – niemal płaska linia dachu zapewni sporo przestrzeni nad głowami. Samochód będzie oferowany z trzema rzędami siedzeń, w konfiguracji sześcio- lub siedmioosobowej. Pierwsza z nich otrzyma fotele kapitańskie w drugim rzędzie. Siedzenia trzeciego rzędu można złożyć całkowicie na płasko, jeżeli nie są potrzebne.

Kia Carens 2022

Nowy design, nowa jakość

Nowa Kia Carens mierzy 4,54 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,7 m wysokości. Auto wyróżnia się największym w segmencie rozstawem osi, liczącym aż 2,78 m. Oznacza to zatem, że jest ona nieznacznie większa od poprzednika.

Nie tylko design zewnętrzny uległ znacznym zmianom, ale także wnętrze Carensa. Kabina wygląda bowiem zdecydowanie nowocześniej i estetyczniej, dominują ekrany oraz fortepianowa czerń. Wizualnie materiały wyglądają na całkiem przyzwoite. Przed kierowcą znalazł się wyświetlacz wirtualnych zegarów, zaś centrum dowodzenia pojazdem stanowi 10,25-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Pozostawiono klasyczny panel klimatyzacji oraz fizyczne przyciski-skróty do obsługi najważniejszych funkcji pojazdu.

Kia Carens 2022

Kia Carens zaoferuje także bogate – zwłaszcza jak na realia tamtego rynku – wyposażenie. Obejmie ono m.in. oświetlenie ambiente z 64 kolorami, system oczyszczania powietrza czy wentylowane fotele przednie, a także ładowarkę indukcyjną, 8-głośnikowy system audio Bose Premium, usługi Kia Connect czy pakiet systemów bezpieczeństwa (niektóre seryjne, inne opcjonalne).

Nowoczesna i bogato wyposażona jak na realia rynku indyjskiego

Pod maską znajdziemy te same silniki co w lokalnym Seltosie. Mowa tu zatem o wolnossącej jednostce benzynowej 1.5 o mocy 117 KM i maksymalnym momencie obrotowym 144 Nm, doładowanej 1.4 T-GDi oferującej 142 KM oraz 242 Nm, a także 1.5-litrowym turbodieslu rozwijającym 117 KM oraz 250 Nm. Podstawowy silnik występuje wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną, zaś turbodoładowany opcjonalnie dostępny będzie z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. Z kolei wariant wysokoprężny korzysta z 6-biegowej przekładni automatycznej (hydrokinetyczna).

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama